دانلود بررسی و تحليل فضای شهري ميدان تجريش تهران ، پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی و تحليل فضای شهري ميدان تجريش تهران ، پاورپوینت

تاریخ ایجاد 10/04/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 67 اسلاید   قیمت: 5900 تومان     تعدادمشاهده  6  



تجریش نام شهری در کلان‌شهر تهران است که به عنوان یکی از محلّه‌های شهر تهران هم به شمار می‌آید. تجریش مرکز شهرستان شمیرانات استان تهران است و در منطقهٔ ۱ شهر تهران واقع شده‌است.[۵] میدان تجریش که نقطه پایانی خیابان ولیعصر تهران است یکی از مکان‌های تجاری و شلوغ تهران به شمار می‌رود. بازار قدیمی، تکیه بزرگ تجریش و امامزاده صالح از نقاط دیدنی محله تجریش‌اند.[۶]

 

 

 

 

 

 



طراحي فضاهاي شهري مساله‌اي است که متخصصين امر در مورد چگونگي انجام آن اتفاق نظر کامل ندارند و هر يک بر اساس تخصص خود به آن مي‌نگرند. در اين کتاب فضاهاي شهري در رابطه با رفتارهاي استفاده کنندگان از آن فضاها بررسي مي‌گردد.
ماهيت و چگونگي فعاليت‌هايي که در فضاهاي شهري صورت مي‌گيرند بطور کلي به دو عامل عمده و اساسي نسبت دارند: عامل فرهنگ و عامل محيط (يا خصوصيات فضايي- کالبدي). ليکن نحوه و ميزان تاثير اين دو بر نحوه وقوع فعاليت‌ها که همان رفتارها و يا به عبارت صحيح‌تر الگوهاي رفتاري بايد باشد يکسان نيست.
در حاليکه هر گونه امکان تغيير در فرهنگ يا در الگوهاي رفتاري به صورت مستقيم و در کوتاه مدت وجود ندارد، ليکن مي‌توان با استفاده از طراحي، فعاليت‌هاي مناسب را حمايت و فعاليت‌هاي نامناسب را تحديد نمود. بر اين اساس مي‌توان در طراحي خيابان‌ها با استفاده از عوامل و عناصر فضائي، کالبدي و ادراکي مناسب فضاهائي به وجود آورد که انجام فعاليت‌هاي مطلوب را تسهيل و از انجام فعاليت‌هاي نامطلوب ممانعت به عمل آورد.

تجريش از 950 سال پيش طجرشت خوانده مي شد پيرمردان درباره محله قديمي تجريش مي گفتند که از نزديک پل رومي درجاده شميران رو به شمال که مي رويم سمت راست روي تپه باغي بزرگ به نام گل باوکان بوده و دهکده تجريش در لين محدوده قرار دشت .تجريش در قديم مرکز بخش شميران بوده كه داراي سه محله بود : 1- محله بالا 2- محله پائين 3- محله قلعه نو – زعفرانيه ، محمديه ، ناودانک ، جعفرآباد ، و در سفر نامه مارکوپولو از اين محله و چنار معروف امامزاده صالح ياد شده است .

مرکز شهري تجريش واقع در شمال تهران، به منظور طراحي منظر شهري انتخاب گرديد. بر اساس مطالعات انجام شده بر پيشينه منظر شهري و روش هاي رايج امروز، اين رساله از يک ديدگاه کلي هويتي-اجتماعي برخوردار گرديد. با به کارگيري روش تحقيق کيفي، ابتدا به شناسايي مکانها و فعاليت هاي تاثير گذار منطقه، که در حوزه نام تجريش قرار مي گيرند، پرداخته شد. ويژگي هاي کالبدي-اجتماعي منطقه شامل ويژگي هاي طبيعي، معماري و شهرسازي و نيز فعاليت ها و رخدادها بررسي گرديدند. بازار تجريش، ميدان تجريش، باغ فردوس و امامزاده صالح به عنوان نقاط عطف کالبدي-فعاليتي شناسايي شدند که در آن ها فعاليت هاي تجاري، اجتماعي، ترافيکي، فرهنگي و مذهبي صورت مي گيرند. ضمن توجه به چشم انداز هاي طبيعي و تاريخي، يافتن اولويت طراحي از ميان اين نقاط عطف، بر اساس نيازهاي عاجل فعاليتي-اجتماعي با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادي مهمترين وظيفه طراح منظر در اين مرکز شهري تشخيص  داده شد.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,بررسی ,تحليل ,فضای , شهري , ميدان ,تجريش ,تهران ,، پاورپوینت ,pptx,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی المان شهری ، پاورپوینت
دانلود بررسی ساماندهي بافت هاي فرسوده شهري از منظر شهرسازي جديد ، پاورپوینت
دانلود بررسی شناخت فضای شهری شهر همدان پاورپوینت
دانلود بررسی میدان نقش جهان اصفهان ، پاورپوینت
دانلود بررسی اهميت فضاي سبز در شهرسازي ، پاورپوینت
دانلود بررسی ورودي شهر ها و نکات طراحي ورودي هاي شهري ،پاورپوینت
دانلود بررسی بافت تاریخی شهر کاشان پاورپوینت
دانلود بررسی تاريخ ايران پيش از اسلام ، پاورپوینت
دانلود بررسی ميدان سرخ مسکو در روسيه ، پاورپوینت
تحلیل فضایی میدان آرامگاه بوعلی شهر همدان پاورپوینت
تحلیل و بررسی محله عودلاجان تهران پاورپوینت
پاورپوینت بررسی کیفیت زندگی محیط های شهری
دانلود تحلیل فضای شهری ,میدان تجریش,پاورپوینت
دانلود بررسی طراحی پارک پیاده روی پاورپوینت
بررسی خیابان مولوی قزوین ، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی مکانیابی در معماری شهر جدید اندیشه
بررسی شهر و شهر نشینی ایران در قرن های 7 تا 13هجری، پاورپوینت
دانلود بررسی , تحلیل فضای شهری , میدان حسن آباد تهران پاورپوینت
پاورپوینت بررسی پياده راه در شهرسازی انسان محور
دانلود بررسی موزه هنرهای باستانی سئول، پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی و تحليل فضای شهري ميدان تجريش تهران ، پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : چهار شنبه 22 فروردين 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');