پاورپوینت بررسی مبانی معماری بازارهای ایرانی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مبانی معماری بازارهای ایرانی

تاریخ ایجاد 26/04/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 165 اسلاید   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت بررسی مبانی معماری بازارهای ایرانی
 
بخشی از مطلب
 
وجود بازار در ايران‌ قدمتي‌ چندين‌ هزار ساله‌ دارد و از اين‌ رو، از ديروز تاكنون‌، ازبازار تعاريف‌ مختلفي‌ به‌ عمل‌ آمده‌ است‌. كه‌ به‌ اهم‌ آن‌ تعاريف‌، در ذيل‌ اشاره‌ مي‌شود:
«بازار به‌ معني‌ محدود و مطلق‌ عبارت‌ است‌ از جاي‌ داد و ستد و خريد و فروش‌ كالايا محل‌ اجتماع‌ خريداران‌ و فروشندگان‌ كه‌ گاهي‌ در ازمنة‌ گذشته‌، بازارگاه‌ هم‌ استعمال‌مي‌شده‌ است‌، تعريف‌ بازار به‌ معني‌ وسيع‌ و مجازي‌، از نظر اقتصادي‌ به‌ حوزه‌هايي‌ كه‌ارتباط‌ مستقيم‌ يا غيرمستقيم‌ ميان‌ عرضه‌ و تقاضا برقرار نمايند، اطلاق  مي‌شود؛ به‌نحوي‌ كه‌ در سراسر آن‌، پس‌ از بررسيهايي‌ كه‌ لازمه‌ و مقدمة‌ تعادل‌ است‌، قيمت‌ ثابتي‌ به‌وجود مي‌آيد.»[16] 
«واژة‌ بازار در زبان‌ پهلوي‌ به‌ صورت‌ واكار به‌ كار مي‌رفته‌ و در زبان‌ پارسي‌باستان‌ به‌ صورت‌ آباكاري‌ به‌ معني‌ محل‌ اجتماع‌ و خريد و فروش‌ بوده‌ است‌. اين‌ واژه‌ ازطريق‌ پرتغاليها به‌ زبان‌ فرانسه‌ راه‌ يافت‌.»[17] 
بازار ايراني‌ با قدمتي‌ كهن‌ در سير تكاملي‌ خود، به‌ مرور ايام‌، چهرة‌ كنوني‌ را به‌خود گرفته‌ و شكل‌ خاص‌ خود را پيدا كرده‌ است‌. به‌ طوري‌ كه‌ «در اغلب‌ شهرهاي‌ ايران‌، تاپيش‌ از دورة‌ ساسانيان‌، محلي‌ براي‌ خريد و فروش‌ برخي‌ از كالاها وجود داشته‌ است‌، اماباتوجه‌ به‌ ساخت‌ اقتصادي‌ كشور و كاركردها، به‌ جز شهرهاي‌ بندري‌، در ساير شهرها،بازار به‌ عنوان‌ عنصر مهم‌ شهري‌ كه‌ داد و ستد و توليد بعضي‌ از كالاها در تمام‌ طول‌ سال ‌در آن‌ جريان‌ داشته‌ باشد. هنوز شك‌ نهايي‌ خود را نيافته‌ بود. در دورة‌ ساسانيان‌ در اثر رواج‌ بازرگاني‌ داخلي‌ و توسعة‌ شهرها و شهرنشيني‌، چنين‌ فضايي‌، پا به‌ عرصة‌ وجودنهاد. در اغلب‌ شهرهاي‌ بزرگ‌، از جمله‌ در سلوكية‌ قديم‌ (وه‌ اردشير)، و طيسفون‌، بازارهاي‌ بزرگي‌ كه‌ محل‌ توليد و عرضة‌ كالاهاي‌ گوناگون‌ از جمله‌: مصنوعات‌ فلزي‌، منسوجات‌، غلات‌ و ميوه‌ها بوده‌، تكوين‌ يافت‌.»[18] 
پيش‌بيني‌، برنامه‌ريزي‌ و سازماندهي‌ مراكزي‌ براي‌ تجارت‌ از گذشته‌هاي‌ دور تا به‌ امروز همواره‌ قسمت‌ مهمي‌ از طراحي‌هاي‌ بافت‌ شهرهاي‌ قديمي‌ ايران‌ - نظير تويسركان‌- را تشكيل‌ مي‌داده‌ است‌. جغرافيا نيز از جملة‌ علوم‌ مهمي‌ بوده‌ است‌ كه‌ در اين‌ راستا نقش‌زيادي‌ را ايفا مي‌كرده‌ است‌. در همين‌ ارتباط‌ «مطالعه‌ بررسي‌ شاخه‌اي‌ از علم‌ جغرافيا، به‌نام‌ جغرافياي‌ بازار ابتدا به‌ شكل‌ محدود و نارسا از سال‌ 1900 شروع‌ گرديد ولي‌ در سال‌1954..، اين‌ مسأله‌ به‌ عنوان‌ و مفهوم‌ كاملاً تازه‌اي‌ به‌ وسيلة‌ ويليام‌ اپلبوم‌ مطرح‌ شد و تااندازه‌اي‌ حدود و ثغور آن‌ معلوم‌ گشت‌.»[19] 
و.....
فهرست مطالب
مقدمه
ارزشها بافت تاریخی
اهمیت بافت تاریخی
معرفی بازار 
مطالعات تاریخی بازار 
پیدایش بازار
شناخت بازار
پیدایش بازار پیش از تاریخ 
ویژگی های کالبدی بازارها
ویژگی های فضایی وکالبدی بازارها
مصالح وفن بنا
نقش اجتماعی بازارها
 چگونگی توزیع فضایی وجه تسمیه
 ویژگی های فضایی
مراکز راسته های تخصصی 
 همجواری فعالیت های سازگار 
 امنیت ، نظارت وکنترل 
 عوامل موثر در تجمع بازرگانان 
معماری بازار ویژگیهای آن 
 سقف بازار وعلت وجودآن
 بازارها در ایران 
فضاهای تشکیل دهنده بازارها در ایران 
 انواع بازار 
بازار هسته ی اصلی شهر 
 مورفولوژی بازار 
 کارکرد بازار 
 مسجد
 توقفگاهها 
 بررسی انبارها 
 عملکرد عناصر کالبدی 
 عناصر کالبدی ونیاز های شهروندان 
رابطه فیزیکی عناصر کالبدی با بازار
 سیر تحول فیزیکی عناصر کالبدی
 دوره نوجوانی عناصر کالبدی
 دوره بلوغ عناصر کالبدی 
 دوره پیری عناصر کالبدی
 عوامل جغرافیایی وتوزیع زمان فعالیتهای تجاری
 توزیع زمانی فعالیتهای تجاری در طول شبانه روز 
 توزیع زمانی فعالیتهای تجاری در طول سال
ویژگی های عمده بخش مرکزی (بازار)شهرها
 مفاهیم وتعاریف مراکز خرید
 تاریخچه وسیر تکاملی خرید 
 جذابیت برای مراجعه کنندگان 
 کیفیات بازار
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی مبانی معماری , بازارهای ایرانی ,ارزشها بافت تاریخی ,اهمیت بافت تاریخی ,معرفی بازار ,مطالعات تاریخی بازار ,پیدایش بازار ,شناخت بازار ,پیدایش بازار پیش از تاریخ ,ویژگی های کالبدی بازارها ,برخی از ویژگی های فضایی ,کالبدی بازارها ,مصالح وفن بنا ,نقش اجتماعی بازارها , چگونگی توزیع ف,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نمونه های ایرانی و خارجی ساماندهي بافت هاي تاريخي در مراكز شهري
پاورپوینت بررسی معماری و بازار قزوین و سراهای آن
پاورپوینت بررسی معماری و تحلیل فضاهای بازار وكيل شيراز
پاورپوینت بررسی معماری و تحلیل فضاهای بازار وكيل شيراز
پاورپوینت بررسی معماری و تحلیل فضاهای بازار وكيل شيراز
پاورپوینت بررسی بازار کاشان
پاورپوینت شناخت فضای شهری بازار شهر سنندج
پاورپوینت بررسی بازارهای سنتی و جدید
پاورپوینت بررسی عناصر کالبدی معماری باغ های ایرانی
پاورپوینت برداشت تصویری از بازار اهر
پروژه بررسی معماری، بازارچه سنتی شهر همدان ، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی بازار زنجان
بررسی و تحلیل سرای حاج محمد همدانی در شهر کرمانشاه ، پاورپوینت
دانلود پاورپوینت, بازارها در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل و بررسی کامل بازار تبریز
پاورپوینت معماری بازار
پاورپوینت بررسی مفهوم حرکت در کالبد معماري بازارهاي ایران
پاورپوینت معماری بازارهای ایرانی
دانلود پاورپوینت بازار در مناطق اسلامی
دانلود پاورپوینت تیمچه سرای گلشن اراک




:: برچسب‌ها: پاورپوینت بررسی مبانی معماری بازارهای ایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');