پروژه ، بررسی روستای سادات روته، پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
 
فهرست مطالب: پروژه ، بررسی روستای سادات روته، پاورپوینت

تاریخ ایجاد 12/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 71 اسلاید   قیمت: 9500 تومان     تعدادمشاهده  3  


پروژه ، بررسی روستای سادات روته، پاورپوینت
 روستاي «روته» در فاصله 6كيلومتري شمال شرق فشم و در 2كيلومتري شمال جاده فشم‌ـ زايگان‌ـ آبنيك،در ارتفاع 2200متري از دريا و در دره قله روته و قله آبك قرار گرفته است. قله 1300متري روته به همراه قلل مجاور بالاي4000متري سركچال و 3500متري آبك هميشه پر برف است و در دامنه و يال‌هاي جنوبي مشرف به روستاي «روته» احتمال ريزش بهمن در زمستان زياد است. دره «روته» دره‌اي تنگ و صخره‌اي است كه به سوي شمال تا زير دامنه‌هاي پرشيب قله «سركچال» امتداد مي‌يابد.
1392/11/15
 رودخانه اي كوچكي در كف دره جاري است كه در بهار هر سال پرآب و در تابستان اغلب خشك مي‌شود و راهي پاكوب  از روستاي «روته» تا زير دامنه‌هاي «سركچال» به پيش مي‌رود. 
روستاي «روته» پتانسيل جذب گردشگر ورزشي را دارد
تنگه اول «روته» به عرض 3متر شبيه به «تنگه واشي» فيروزكوه بوده و پوشش گياهي منطقه چمنزار است. سرچشمه رودخانه «روته» زير دامنه‌هاي «سركچال» است.
 از آنجا كه روستاي «روته» مسير دسترسي به قله‌هاي متعدد و زيبايي است، هر ساله پذيراي تعداد زيادي كوهنورد است كه از سراسر ايران و حتي خارج از كشور براي كوهنوردي به اين منطقه مي‌آيند و به همين دليل اين روستا داراي پتانسيل ارزشمند جذب گردشگر ورزشي است. 
از طريق روستاي «روته» مي‌توان به قله‌هاي متعددي با ارتفاع 3500متر تا بلند‌ترين آنها «خلنو» و «پالان گردن» با ارتفاع4300 صعود كرد. 
مسيرهاي دستيابي به اين قله‌ها به اين‌ترتيب است: مسير «روته» به قله «اشتر»‌ـ مسير «روته» به قله «بزبزرو»‌ـ مسير «روته» به «خربزه چال» و «كوه آبك»‌ـ مسير «روته» به «لجني» و قله «آبك»‌ـ مسير انتهاي دره «روته» به قله «سركچال»‌ـ مسير انتهاي دره «روته» به «خلنو». 
 اشتغال و درآمدزايي در روستاي «روته»
روستاي «روته» علاوه بر داشتن پتانسيل گردشگري و ورزشي كه مي‌تواند ميزبان كوهنوردان بسياري از سراسر كشور به اين منطقه باشد داراي معادن سنگ، ماسه و همچنين چشمه‌هاي آب معدني است كه با سرمايه‌گذاري در آنها مي‌توان زمينه را براي اشتغال و درآمدزايي در اين روستاي كوهستاني فراهم كرد. 
بدنيست بدانيد كه در اطراف كوه‌هاي «روته» معادن زغال سنگ، سنگ‌هاي سفيد و قرمز و همچنين انواع شكارهاي كوهي از قبيل «كل» و «بز» در مسيرهاي صعب‌العبور آن وجود دارند. البته در گذشته گاهي پلنگ هم ديده شده كه اغلب توسط شكارچيان محلي شكار شده و ديگر اثري از اين حيوان كمياب و زيبا ديده نمي‌شود. 
روستاي «روته» داراي چشم‌اندازهاي طبيعي زيبايي نظير «سربند آبك»، «زرين چال»، «خربزه چال» و چشمه‌هايي با آب زلال همانند چشمه «الرگ»، چشمه «زرين چال»، «شكر چشمه»، «چشمه زر سليمان» است كه قابليت سرمايه‌گذاري در صادرات آب معدني را دارا هستند. ولي با وجود اين چشمه‌سارها در ارتفاعات «روته»، خود روستاي «روته» از كم آبي رنج مي‌برد، چراكه آب اغلب اين چشمه‌ها در دره‌هاي روستاهاي مجاور جاري مي‌شود. مناظري كه از فراز قله‌هاي اطراف «روته» در معرض ديد هستند، به قدري زيبا و باشكوهند كه ديدن آنها ارزش هر زحمت و مشقتي را دارد. 
مجموعه‌اي از كوه‌ها، قله‌ها، خط الرأس، دوره‌هايي كه جاده، رود، شهر و روستاها را در خود جاي داده‌اند، همه در مقابل ديدگان شما هستند و شما با نگريستن به اين مناظر رويايي، بي‌ترديد در مقابل عظمت آفرينش خالق بي‌همتا سر تعظيم فرود آورده و شاكر به درگاه خداوند بخشنده‌اي هستيد كه سلامتي و ديدن زيبايي‌هاي بكر خلقت را نصيبتان كرده است. دل كندن از ديدن اين همه شكوه و عظمت كار سختي است. بهترين زمان اجراي برنامه كوهنوردي، ارديبهشت و اوايل خرداد است. 
جمعيت دائمي روستاي «روته» براساس سرشماري سال 1390 بيش از 500نفر در 153خانوار بوده كه قطعاً تاكنون تغيير يافته است. 
«روته»؛ روستايي با 4 محله
اين روستا داراي 4محله بالا محله، پايين محله، محله« ميرهاشمي‌ها» و محله «ميرعلي مرتضايي‌ها» است. به گفته حاج سيد «روح‌الله ميرعلي مرتضايي»، مؤلف كتاب «سيرالانوار»، دين ساكنان روستاي «روته»، قبل از اسلام، زرتشتي بوده است. در دوره خلافت «هشام بن عبدالملك»، سادات بسياري به ايران و از جمله به شميرانات و روستاهاي كوهستاني رودبار قصران و نيز روستاي «روته» مهاجرت كرده و از آن پس به بركت حضور آن سادات جليل‌القدر، همه اهالي به دين اسلام مشرف شدند. به گفته اين محقق، از اين روستا، علما و روحانيون متعددي برخاسته‌اند كه بسياري از اين روحانيون و علما در ايام مختلف سال، براي تبليغ دين مبين اسلام به روستاهايي در «مازندران» نظير «شياده» در آمل و همچنين به روستاهاي «اوين»، «دركه»، «دربند» در اطراف تهران مي‌رفتند و...


کلمات کلیدی مرتبط:
پروژه ، بررسی ,روستای سادات روته، پاورپوینت ,پاورپوینتپاورپوینت روستاپاورپوینت معماریپروزه روستای 1پروژه آماده روستاپروژه آماده معماریپروژه روستاپروژه روستا 2پروژه معماریتحلیل روستاتحلیل روستای 1تحلیل روستای 2تحلیل روستای سادات روتهدانلود پاورپوینت روستای سادات روتهدرس روستارسالهروستای سادات روتهسا,
مقالات مرتبط در این دسته
 




:: برچسب‌ها: پروژه ، بررسی روستای سادات روته، پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : سه شنبه 21 شهريور 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');