بررسی عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM)و ارائه الگوی مناسب شرکت آب و فاضلا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: بررسی عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM)و ارائه الگوی مناسب شرکت آب و فاضلاب

تاریخ ایجاد 11/05/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 95   قیمت: 11500 تومان     تعدادمشاهده  2  


بررسی عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM)و ارائه الگوی مناسب شرکت آب و فاضلاب
بخشی از مطالب:
فاصله بین مراحل تولید، یا توقفهای بین فصلی. به این نوع نگهداری و تعمیر (Preventive Maintenance, PM) اطلاق می شود و برمبنای این منطق است که بالاترین میزان در دسترس بودن دستگاه، از طریق اعمال مستمر نگهداری مناسب و تعمیرات در تناوبهای از پیش تعیین شده ممکن خواهد بود. 
 
پیشگفتار
سازمان‎هاي توليدي بيشماري در گوشه و كنار جهان در حال فعاليت هستند، اما معدودي از آنها بااقتدار به فعاليت خود ادامه مي دهند و گوي سبقت را از ديگران ربوده اند. همگان بر قدرت اين سازمانها واقف بوده و از آنها به عنوان سازمانهاي ممتاز ياد مي كنند .مشخصه اين سازمانهاي ممتاز چيست؟
 
يك سازمان ممتاز در تمام زمينه ها اعم از سيستم‌هاي توليدي، اطلاعاتي،خريدوفروش،خدمات و بازاريابي، مهندسي و كيفيت در سطح ممتاز فعاليت مي كند. يكي از شاخصه هاي اصلي يك سازمان توليدي ممتاز، دارابودن تشكيلات نگهداري و تعميراتي ممتاز است.
 
در این پژوهش سعی شده به اختصار به تعریف آن و روند رشد آن در طول زمان و خصوصا به عوامل موثر در اجرای آن از طریق تحقیق عملی در شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پرداخته و با کسب نظرات افراد مرتبط با این سیستم از طریق سؤالات و بررسی آن از طریق روش های آماری نتایجی درشناسایی مشکلات و مزایای اجرای آن بدست آوریم برای طرح سؤالات تلاش شده از شرکت‎های فعال مطرح در دنیا در زمینه سیستم نگهداری و تعمیرات کمک جسته و در تهیه سؤالات اصلی و فرعی موضوع تحقیق تجربه آنان مورد بهره برداری قرار گیرد. اگر چه دربررسی سعی شده از آخرین یافته ها وروشهای بررسی سازمان در زمینه نگهداری و تعمیرات از منابع خارجی و داخلی بهره گیری شود ولیکن بدلیل گستردگی موضوع در تدوین و طراحی مطلب بی عیب و نقص نخواهد بود. امید دارم این مطالب گامی هر چند کوچک برای رشد و توسعه مدیریت نت[1] در صنعت آب و برق برداشته باشد.
 
برخود لازم می دانم از کمک های استاد راهنما جناب آقای دکتر محمدعلی سبحان اللهی و استاد مشاور جناب اقای مهندس شکور سلطانی که اینجانب را در تهیه این تحقیق یاری نموده‎اند تشکر و سپاس گذاری نمایم .
 
از جناب آقای مهندس غلامرضا رضایی فر مدیر عامل محترم شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه که در تامین امکانات مورد نیاز اینجانب را یاری نموده اند و نیز کلیه مدیران ادارات و کارشناسان بهره برداری شرکت در ستاد و مناطق که با ارائه نقطه نظرات خود موجبات کسب نتایج مفیدی در این تحقیق را فراهم کرده اند، قدردانی نموده و از خداوند متعال موفقیت همه آنان را در خدمت به مردم در عرصه علم و عمل خواستارم.
 
 
چکیده:
مسئلة مهم در نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه حفظ آمادگی و عملیاتی نگهداشتن تجهیزات، ماشین آلات و تأسیسات است. استفاده از سیستم برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات و ارائه آن ضمن ایجاد مطلوب ترین سرویسهای تعمیراتی و اتخاذ بهترین رو شها برای تداوم کار صنعت با حداکثر بازدهی و کاهش هزینه، سبب افزایش سرمایه گذاریها در صنایع در شرایطی که محدودیت در منابع و مواد اولیه وجود دارد می‎گردد .برای استفاده از این سیستم نیاز به شناسائی برخی از عوامل مهم و تاثیر گذار در اجرای ان می باشد، تا بتوان نتایج مفیدی در اجرای آن که همواره با هزینه هایی همراه خواهد بود کسب نمود. در این تحقیق تلاش شده است به شناسائی این عوامل تاثیر گذار پرداخته و با بحث وبررسی دقیق برخی از عاملهای مهم، از طریق سؤالات و کسب نقطه نظرات مدیران و کارشناسان مرتبط به آن شده است که نهایتاً برای رسیدن به اهداف پژوهش که شامل شناسایی سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و بررسی استقبال مدیران شرکت در صورت اجرای این سیستم و بررسی شرایط ساختاری ، فرهنگی و تکنولوژی موجود در شرکت جهت اجرای این سیستم و در نهایت در صورت موجود بودن شرایط، ارائه الگوی مناسب در شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه می باشد. که می تواند به صورت عملی اجرا شود که در فصول مختلف مراحل آن ذکر گردیده است.
 
با بررسي اين تحقيق ضمن بحث در صحت فرضيات به نتايجی دست يافته كه چنانچه به آن پرداخته نشود اجراي اين سيستم نه تنها كارائي نداشته بلكه هزينه زيادي را بر سازمان برجاي خواهد گذاشت. توجه بر فرهنگ ‏، ساختار، تشويق وتنبيه، توجه مدير عالي و مديران ارشد و آموزش كاركنان از مسائل مهمي مي باشد كه قبل از اجراي سيستم بايد زمينه را فراهم نمود.
 
 
فهرست مطالب:
پیشگفتار................................................................................................................................................. 1
چکیده..................................................................................................................................................... 2
فصل اول: مقدمه پژوهش
مقدمه...................................................................................................................................... 4
بیان مسئله پژوهش.............................................................................................................. 4
اهمیت پژوهش...................................................................................................................... 5
اهداف پژوهش....................................................................................................................... 6
سؤالات و فرضیه های پژوهش........................................................................................... 6
تعاریف اصطلاحات و تعاریف متغیرها............................................................................ 7
قصل دوم: بررسی پیشینه و ادبیات تحقیق
شناخت سیستم نت............................................................................................................. 11
خصوصیات یک سیستم نت............................................................................................... 13
انواع سیستم های نگهداری و تعمیرات...................................................................... 16
سیستم تعمیرات اضطراری................................................................................................ 16
سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه.......................................................................... 17
نگهداری بهره ور جامع........................................................................................................ 18
سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگویانه.......................................................................... 21
سیستم نگهداری و تعمیرات کنشگرایانه........................................................................ 22
سیستم نگهداری و تعمیرات دقیق................................................................................... 22
اصول اساسی مؤسسه مارشال جهت اجرای سیستم pm در سازمان..................... 26
بررسی پژوهشهای انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق........................................ 28
بررسی پژوهش های مشابه ............................................................................................... 28
روش پژوهش......................................................................................................................... 29
فصل سوم: روش تحقیق
محدوده مورد بررسی و جامعه آماری.............................................................................. 31
نمونه آماری و روش نمونه برداری.................................................................................... 31
حجم نمونه و روش تعیین آن............................................................................................ 31
ابزارهای اندازه گیری............................................................................................................ 31
روایی و پایایی ...................................................................................................................... 32
روش تجزیه و تحلیل داده ها............................................................................................. 33
فصل چهارم: بررسی های آماری تحقیق
توصیف داده ها...................................................................................................................... 37
تجزیه و تحلیل داده ها........................................................................................................ 42
بررسی فرضیات تحقیق با استفاده از آمار استنباطی................................................... 54
نتایج......................................................................................................................................... 60
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مروری بر کلیات تحقیق...................................................................................................... 65
نقد و بررسی از یافته های پژوهش ................................................................................. 66
محدودیت .............................................................................................................................. 76
پیشنهادات و کاربرد ............................................................................................................ 76
منابع
فارسی...................................................................................................................................... 82
انگلیسی.................................................................................................................................. 83
پیوست ها
نمونه سؤالات......................................................................................................................... 85
 
فهرست جداول و نمودارها
شکل 1-2 – اهمیت امور نت............................................................................................................ 12
شکل 2-2- توالی نت.......................................................................................................................... 23
شکل 1-5- ارتباط بین بخشهای اصلی مدیریت نت................................................................... 69
شکل 2-5- ارتباط سیستم نت با سایر بخشها.............................................................................. 70
شکل 3-5- نمودار پیشنهادی (الف)............................................................................................... 74
شکل 4-5- نمودار پیشنهادی (ب).................................................................................................. 75
جدول 1-4- شاخص متغیر استقبال مدیران................................................................................. 42
جدول 2-4- فراوانی متغیر استقبال مدیران.................................................................................. 43
جدول 3-4- شاخص متغیر تکنولوژی............................................................................................ 45
جدول 4-4- فراوانی متغیر تکنولوژی............................................................................................ 45
جدول 5-4- شاخص متغیر ساختار................................................................................................. 47
جدول 6-4- فراوانی متغیر ساختار.................................................................................................. 47
جدول 7-4- ساخص متغیر فرهنگ................................................................................................ 49
جدول 8-4- فراوانی متغیر فرهنگ................................................................................................. 49
جدول 9-4- شاخص متغیر زمینه و شرایط مساعد شرکت....................................................... 51
جدول 10-4- فراوانی متغیر زمینه و شرایط مساعد شرکت..................................................... 51
جدول 11-4- نتایج آماری عوامل تأثیرگذار در سیستم نت..................................................... 61
جدول 12-4- جدول تعیین سطح شرکت.................................................................................... 62
جدول 13-4- جدول دیدگاه پاسخ دهندگان............................................................................... 63
نمودار 1-4- شاخص متغیر استقبال مدیران................................................................................. 44
نمودار 2-4- شاخص متغیر تکنولوژی............................................................................................ 46
نمودار 3-4- شاخص متغیر ساختار................................................................................................. 48
نمودار 4-4- شاخص متغیر فرهنگ................................................................................................ 50
نمودار 5-4- شاخص متغیر زمینه مساعد برای اجرا در شرکت............................................... 54
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی ,عوامل موثر در ,اجرای ,سیستم , نگهداری و , تعمیرات ,پیشگیرانه (PM)و ,ارائه الگوی مناسب شرکت , آب و فاضلاب , ,فاصله بین مراحل تولید، یا ,توقفهای بین فصلی. به این نوع ,نگهداری و تعمیر (Preventive Maintenance, PM) , ,
مقالات مرتبط در این دسته
جامعه شناسی و معماری
پاورپوینت بررسی سیر اندیشه ها در شهرسازی - نوشهرگرایی New Urbanism
پاورپوینت بررسی و تحليل نوشهرگرایی NEW URBANISM
دانلود بررسی برنامه ریزی سیستمی شهرفایل پاورپوینت
دانلود بررسی مشارکت شهروندان در امور شهری فایل پاورپوینت
دانلود بررسی اندیشه ها و نظریات طراحی شهری با رویکرد اسلامی پاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با حاشیه نشینی در شهرهافایل پاورپوینت
دانلود بررسی تحلیل فضا میدان انقلاب فایل پاورپوینت
پاورپوینت بررسی و تحليل فضاي شهري ميدان صنعت واقع در شهرک غرب تهران
دانلود بررسی زیبا شناسی شهرسازی دردوره پست مدرن فایل پاورپوینت
دانلود بررسی برنامه‌ریزی کاربری اراضی زمین، پاورپوینت
دانلود بررسی فضای بی دفاع شهری ، پاورپوینت
دانلود بررسی نقش دولت در توریسم فایل پاورپوینت
دانلود بررسی نقش حمل و نقل عمومي سريع BRT در بهبود وضعيت كلان شهرهاپاورپوینت
دانلود بررسی شهر سازی بعد از اسلام ، پاورپوینت
دانلود بررسی برنامه ریزی کالبدی -فضایی در آلمان، پاورپوینت
دانلود بررسی نمونه های موردی برای کیفیتهای موثر فضای شهری پاورپوینت
دانلود بررسی گره در میدان و فلکه شهری فایل پاورپوینت
پاورپوینت بررسی آبرساني شهري




:: برچسب‌ها: بررسی عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM)و ارائه الگوی مناسب شرکت آب و فاضلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : جمعه 21 ارديبهشت 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');