پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و دیاگرام حرکتی معماری فرودگاه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و دیاگرام حرکتی معماری فرودگاه

تاریخ ایجاد 14/05/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 50 اسلاید   قیمت: 7500 تومان     تعدادمشاهده  3  


پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و دیاگرام حرکتی معماری فرودگاه
 
بخشی از مطلب
مقدار زيادي از وقت مسافرين حاضر در ترمينال ، بيرون از محوطه هاي تشريفات قبل و يا بعد از پرواز سپري مي گردد
صرف نظر از زمان خاص تشريفات پرواز، بيشترين وقت مسافرين در سالنهاي تجمع و نگهداري مسافرين صرف مي شود.
يعني آنجا كه مسافرين درحال انتظار بوده و يا عده اي به همراه مسافرين براي بدرقه ، استقبال و يا تماشا به ترمينال مي
آيند. در همين فضاها مي باشد كه مسافرين ابتدا بصورت گروههاي كوچك درآمده و سپس جريان پيدا مي كنند به همين
خاطر اينگونه فضاها داراي تسهيلات منظمي باشند كه در زير به برخي از آنها اشاره مي گردد:
-1 سالنهاي نشيمن مسافرين : سالن عمومي ، سالن مسافرين قبل از پرواز،سالم ويژه نگهداري مسافرين در كنار هواپيما
-2 فضاهاي خدماتي و سرويسهاي مسافريم : خشكشوئي ، شيرخوارگاه و نگهداري كودكان، دفتر پست، اطلاعات،كمكهاي
اوليه، توالتها، فرودگاهها و سالنهاي آرايش.
-3 خدمات رفاهي : رستوران، بار، گيشه فروش روزنامه ومجلات، فروشگاههاي آزاد و بدون ماليات، رزرو هتل، بانك وتبديل
پول رايج به ارز، بيمه ، كرايه و اتومبيل و ...
-4 چشم اندازها و فضاهاي مشرف به محوطه توقف هواپيماها شامل تسهيلاتي براي افزاد پليس امنيتي و مثامات بسيار
بالا
ت- ارتباطات داخلی ترمینال و انتقال مسافرين به پايانه ها
مسافرين در داخل ترمينال با يك سري قواعد معين داراي حركتي انتقالي بوده، از فضاي ديگر مي روند. پيدا كردن
فضاهاي مورد نظر براي مسافرين بايد بسيار آسان و سر راست باشد. حركت انتقالي داخل ترمينال و جابجايي مسافرين
از ترمينال به پايانه ها مي تواند بوسيله راهروها ، پياده روها ، تسمه تفاله، رامپها و ترامواها ميسر گردد .
 
انتقال مسافرين از پايانه به هواپيما به هواپيما نيز ميتواند از طريق پله ها، پلهاي ويژه سوار شدن به هواپيما واتوبوسهاي
ويژه انجام گردد.در فرودگاههاي بين المللي نشيمن مخصوص مسافرين ترانزيت نيز ممكن است مورد احتياج باشد.
ث – شركتهای هواپیمايی و عملیات پشتیبانی
اگر چه ترمينالهاي مسافري اصولاً جهت شركتهاي هواپيمايي طرح مي گردند ولي اغلب آنها با آنچه كه در اطراف خود
مي بينند كاملاً غريبه و ناآشنا هستند. به همين خاطر در طرح يك ترمينال مسافري بايد تسهيلاتي جهت رفع احتياجات
كاركنان شركتهاي هواپيمايي، فرودگاه وپرسنل عمليات پشتيباني در نظر گرفته مي شود كه از آن جمله مي توان به
تسهيلات زير اشاره كرد:
-1 دفاتر شركتهاي هواپيمايي ، باجه هاي تحويل چمدانها و بازرسي ميافرين، تلفن وارتباطات داخلي نقشه ها و مسيرهاي
پرواز، اتاقهاي استراحت ، توالتهاي اختصاصي ، سالن غذا خوري و تريا.
-2 انبار جهت چرخ دستيها و گاريها
-3 دفاتر مديريت فرودگاه و دفاتري نيز جهت كارمندان امنيتي .
-4 دفاتر دولتي و فضاهاي ويژه كارمندان قسمت گمرك، مهاجرت و اداره بهداشت، برج مراقبت و اتاق كنترل پرواز، انبار
گمركي وتسهيلات بازداشت خصوصي .
۸- سيستم اطلاعات عمومي ، علائم ، تابلوها ، شاخصها و اطلاعات پرواز.
۳- دفاتر كاركنان قسمت تعميرات و فضاهاي پشتيباني ، انبار قطعات يدكي .
اكنون به تشريح چهار مورد ب،پ ، ت ، ث مي پردازيم :
فرايند جريان حركت مسافر و چمدانها
شماره اي از عومال كه بر مسير حركت مسافران در درون ترمينال تأثير گذارده و بايد در طراحي مورد توجه قرار گيرد
شامل :
-1 مسافت پیاده روی 38
مسافتي كه بايد توسط مسافرين پاده طي سود تا حد ممكن بايد كوتاه باشد. در تصميم گيريها براي فاصله بين عمليات
اصلي ترمينال، طراحان به مسائلي شامل اينكه آيا وسايل و ساكها بايد حمل شود يا در دستسرس بوده چرخهاي حمل
ساك، تغييرات در سطح و دسترسي به هواپيما بدون در نظر گيري وسائل نقليه توجه كنند.
حداكثر مسافت پيشنهاد شده براي فواصل بين عمليات عمده و فواصلي مثل پارك ماشين با كنترل و تحويل ساكها و
بازگري سالكها و اينها با دروازه خروجي 3۱۱ متر است .
مسافتهاي بيشتر از اين مقدار در صورتي قابل قبول است كه وسائل تسهيل كننده حركت كه به راحتي قابل دسترسي
باشند، وجود داشته باشند.درجدول بعدي فواصل پيشنهادي براي پياده روي مسافرين يك ترمينال داده شده است.
-2 تفکیك ترافیکهای داخلی و بین المللی
هنگاميكه الزامت كنترل اين عمل را لازم مي سازد، تداركات بايد در جهتي باشد كه تفكيك مسافران داخلي از بين
المللي در بخش پروازهاي انجام شود. در وضعيتهاي معيني لازم است كه مسافران ورودي و خروجي هم از همديگر مجزا
شوند. بدين منظور در مواقع ممكن، يك برنامه ريزي قابل انعطاف بايد باشد تا از همه يا تعدادي از خروجيها ) دروازه ها(
بنابر لزوم استفاده كرد و نيز حتي براي دسته بندي كردن مسافران و تغييردادن سطح اگر لزومي براي تغيير سطح در
مسير مسافر ديده مي شود بايد اسانسور و يا رمپهاي متحرك براي انتقال مسافران استفاده شود و يا حداقل در مسير رو
به بالا مسافران نبايد لزوم پيدا كنند كه جز ساك دستي ، ساك و وسايل ديگر خود را از يك سطح به سطح ديگر همراه
ببرند.
- جدول تجزيه و تحلیل فواصل پیاده پیشنهادی
فواصل پيشنهادي براي پياده روي مسافرين يك ترمينال هوايي تجزيه و بقرار زير معرفي مي گردد. بديهي است كه
رعايت اين فواصل در صورت عدم وجود تجهيزات الكترو مكانيكي الزامي است .و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,برنامه فیزیکی فرودگاه ,دیاگرام فرودگاه ,معماری فرودگاه ,جدول فضاهای فرودگاه ,لیست فضاهای فرودگاه ,فرودگاه مسافربری ,ترمینال فرودگاه,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی انواع آرایش معماری فرودگاه ، قرارگیری هواپیما در پایانه های هوایی
پاورپوینت بررسی استانداردها و برنامه فیزیکی و اصول طراحی معماری فرودگاه
پاورپوینت بررسی اصول طراحی معماری فرودگاه مسافربری
پاورپوینت بررسی استانداردها ضوابط و مبانی محاسبات معماری فرودگاه مسافربری
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه کانسای در يك جزيره مصنوعي در خليج اوزاكا در ژاپن
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه شهر مارسی فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بیلبائو ، سونديکا ، بیلانو اسپانیا
پاورپوینت بررسی معماری ترمینال حلقوی فرودگاه آلسان بن در آلمان
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بین المللی ملکه آلیا در اردن اثر نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی معماری ایستگاه مترو بیلبائو اثر نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی معماری پايانه مسافربري و فرودگاه استانزتد لندن
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بین المللی هنگ کنگ اثر فاستر
دانلود بررسی مطالعات و استانداردهای پایانه ها پاورپوینت
پاورپوینت بررسی طراحی ایستگاه راه آهن ناپولی-آفراگولا در ناپل ایتالیا اثر زاحا حدید
دانلود بررسی مقایسه بهره وری راه آهن ایران با راه آهن کشورهای عضو UIC
پاورپوینت بررسی مبانی طراحی و معماری فرودگاه
پاورپوینت بررسی نمونه های مشابه ترمینال مسافربری ، 4 نمونه پایانه ترمینال
پاورپوینت بررسی فرودگاه Taoyuan T3 اثر راجرز استرچ هاربر + شرکا
بررسی برنامه فیزیکی ، متراژ فضاهای ایستگاه مترو پاورپوینت




:: برچسب‌ها: پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و دیاگرام حرکتی معماری فرودگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');