دانلود بررسی نقشه طرح تفصیلی شهر گرگان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی نقشه طرح تفصیلی شهر گرگان

تاریخ ایجاد 24/05/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: فایل طبق تصویر نمونه   قیمت: 5300 تومان     تعدادمشاهده  1  


نقشه طرح تفصیلی شهر گرگان
 
نقشه طرح تفصیلی شهر گرگان
بخشی از مطالب:
 
گلستان نام جدید سرزمین تاریخی است که در طول تاریخ و تا سده هفتم هجری به نام ایالت گرگان و از آن پس تا آغاز سده دهم به نام استرآباد و در نوشته‌های دوران اولیه اسلامی به نام (جرجان) و از اسفند ۱۳۱۶ گرگان نامیده شده است.
 
گرگان کنونی تا سال ۱۳۱۶ «اَستَرآباد» یا «استرآباد» نام داشت.گرگان قدیمی که به عربی جرجان خوانده می‌شد شهری آباد و مهم بود که در نزدیکی گنبد کاووس امروزی قرار داشته و اینک ویرانه‌های آن در حوالی امام‌زاده یحیی بن زید قرار دارد. نام فعلی گرگان که جایگزین نام کهنش، استرآباد شده، در واقع، برگرفته از (جرجان) و گرگان قدیم از شهریور ۱۳۱۶ برای این شهر استفاده شد.
 
گرگان از شهرهای شمالی ایران است، آب و هوای معتدل دارد. هرچند تابستان‌های آن نسبتاً گرم و شرجی است. اقلیم منطقه بسیار گوناگون و متنوع است و کوه، جنگل و چمنزار، جلگه و دشت، بیابان و شوره‌زار، دریا و خلیج، رودخانه و تالاب و زمین کشاورزی را شامل می‌شود. شهر گرگان و منطقه پیرامونش که از نیمه سال ۱۳۷۶ خورشیدی به صورت رسمی به استان گلستان موسوم شده، از یکم دی ماه ۱۳۱۱ خورشیدی تاکنون به نام گرگان و دشت شهرت داشته‌است.
 
گرگان دارای سه منطقهٔ شهرداری می‌باشد.شهرداری مرکزی که در مرکز شهر گرگان؛ شهرداری منطقهٔ یک در خیابان مصطفی خمینی (کوی علی‌محمدی)، منطقهٔ دو در در بلوار قدس (خیابان چاله‌باغ) و منطقهٔ سه که در خیابان رجایی واقع شده‌اند.
 
در زبان پهلوی منطقهٔ گرگان را وُرکان یا وِهرکانه و در زبان یونانی هیرکانیا (Hyrcania) و در زبان عربی جُرجان می‌گفتند.گرگان از مهم‌ترین منطقه‌ها در زمینه پژوهش‌ها و کاوش‌های باستان‌شناسی است. در کتاب مقدس وندیداد اوستا گرگان به عنوان نهمین سرزمین مقدس که اهورامزدا آفریده، ذکر شده‌است. البته در این نوشتار منظور از نام گرگان همان شهر تاریخی و باستانی جرجان مخروبه است که در نزدیکی گنبدکاووس قرار دارد.
 
آثار بدست آمده از تورنگ‌تپه (۱۹ کیلومتری شرق گرگان فعلی) و شاه تپه (۱۶ کیلومتری غرب گرگان فعلی) نشان از حضور و توقف انسان در حدود ۵۰۰۰ سال قبل و در دوره نوسنگی دارد
 
نخستین کاوش‌ها در حدود سال ۱۸۴۱ (میلادی) در زیر تپه‌ای مصنوعی در نزدیک شهر گرگان انجام شد که خزانهٔ معروف استرآباد در آن کشف گردید. کارشناسان برخی از اشیای موجود در آن خزانه را که شباهت بسیار با کشفیات تپه حصار دامغان داشته متعلق به هزارهٔ سوم پیش از میلاد و (نزدیک به ۵ هزار سال پیش) دانسته‌اند.


کلمات کلیدی مرتبط:
نقشه , طرح , تفصیلی ,شهر ,گرگان , ,نقشه طرح تفصیلی شهر گرگان , , , ,گلستان ,ایالت گرگان ,جرجان) , نزدیکی گنبد کاووس ,حوالی امام‌زاده یحیی بن زید , استرآباد شده، , ,گرگان , اقلیم , منطقهٔ گرگان را , وُرکان یا ,وِهرکانه ,گنبدکاووس قرار دارد. , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی فایل اتوکد نقشه پارک ساحلی
دانلود بررسی نقشه شهر وحیدیه استان تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد ایستگاه اتوبوس
دانلود بررسی فایل اتوکد نقشه میدان حر تهران
دانلود بررسی نقشه توپوگرافی تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد شهر تهران
دانلود بررسی اتوکد طراحی شهرک تفریحی توریستی
دانلود بررسی اتوکد منطقه ۱۲ تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد شهر مشهد
دانلود بررسی نقشه اتوکد طرح تفصیلی همدان
دانلود بررسی اتوکد طراحی المان شهری
دانلود بررسی نقشه اتوکد اختیاریه تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد ۱۱ منطقه شیراز
دانلود بررسی اتوکد کاربری اراضی منطقه ۱۰ اصفهان
دانلود بررسی اتوکد بازنگری طرح تفصیلی منطقه ۱ اصفهان
دانلود بررسی اتوکد کاربری اراضی فاروج خراسان شمالی
دانلود بررسی اتوکد طرح تفصیلی نورآباد لرستان
دانلود بررسی اتوکد طراحی میدان نقش جهان
دانلود بررسی اتوکد طرح تفصیلی شهر جدید اندیشه
دانلود بررسی فایل اتوکد سپاهان شهر اصفهان




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی نقشه طرح تفصیلی شهر گرگان ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : پنج شنبه 3 خرداد 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');