دانلود بررسی شبکه شهری پیشنهادی مجموعه شهری شهر شیراز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی شبکه شهری پیشنهادی مجموعه شهری شهر شیراز

تاریخ ایجاد 27/05/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: فایل طبق تصویر نمونه   قیمت: 5300 تومان     تعدادمشاهده  3  


شبکه شهری پیشنهادی مجموعه شهری شهر شیراز
 
شبکه شهری پیشنهادی مجموعه شهری شهر شیراز
.
بخشی از مطالب:
شیراز در بخش مرکزی استان فارس، در ارتفاع ۱۴۸۶ متری از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد. این شهر از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است. 
 
استان فارس ساسانیان شامل استان فارس، یزد، حاشیه خلیج فارس و جزایر آن و بخشی از خوزستان کنونی بود، و طی حملات اعراب بین سالهای ۶۴۰–۶۵۳ میلادی که از بصره سازماندهی می‌شد به تسخیر درآمد. در آن زمان در محل شیراز کنونی شهری نبود. اما قلعه‌هایی در حوالی شیراز کنونی وجود داشت که در سال ۶۴۱ میلادی به تسخیر اعراب درآمد. در طی این دوران اعراب حملات متعددی از محل این قلعه به استخر تدارک دیدند. استخر، پایتخت فارس تا سال ۶۵۳ میلادی مقاومت کرد. «شهر اصلی فارس، استخر، پیوندهایی نزدیک با سلسله ساسانی و دین زردشتی داشتند. حکمرانان عرب می‌خواستند که مرکزی رقیب و اسلامی در قلمرو تازه فتح شده خود درست کنند.» هنگامی که اعراب شهر شیراز را بنیان نهادند، شهر را بگونه‌ای بنیان گذاشتند که بزرگتر از اصفهان باشد.شهبازی می‌نویسد که به سبب قرار داشتن شیراز در محل تلاقی راه‌های منتهی به یزد، کرمان، خوزستان، اصفهان و خلیج فارس، شیراز به پایگاه (سپاه مسلمانان) در فارس و مقر دولت و کارگزاران ارشد نظامی و اداری تبدیل شد و برای دو سده محل استقرار فرمانداران عرب فارس بود. هرچند تا دو سده شیراز زیر سایه شهر رقیب، استخر بود. اما بتدریج با اسلام آوردن ایرانیان و انحطاط شهر استخر، اهمیت شهر استخر به شیراز منتقل شد. از این دوران اطلاعات کمی در دسترس است ولی مشخص است که تا سده نهم میلادی شیراز دارای مسجد جامع نبوده‌است. یعنی تا زمانی که صفاریان شیراز را پایتخت حکومت خود قرار دادند.در سده چهارم و پنجم هجری قمری سلسلهٔ آل بویه فارس، شیراز را به پایتختی برگزیدند و مساجد، قصرها، کتابخانه و کانال آبرسانی از رودخانه کر در آن بنا نمودند. در این دوران شیراز به بزرگترین شهر استان فارس (شامل یزد و سواحل شمالی خلیج فارس) تبدیل شده بود. آل بویه پیرو شیعه ۱۲ امامی بودند و شیعه را تبلیغ نموده و مراسمی مانند محرم و عید غدیر را پاس می‌داشتند. با اینحال آل بویه سیاست مدارا و پذیرا بودن با سایر مذاهب مانند اهل سنت را در پیش داشتند. در زمان آنها غیر مسلمانان مانند زردشتی‌ها مجبور نبودند که علامت مشخص کننده به تن داشته باشند یا در محله‌های خاصی زندگی کنند. در زمان آل بویه بازار شهر در هنگام جشن مهرگان و نوروز نورانی می‌شد و هنگامی که در سال ۳۶۹ هجری مصادف با ۹۸۰ میلادی مسلمانان شیراز علیه زرتشتیان به اغتشاش پرداختند، عضدالدوله لشکری برای تنبیه اغتشاش‌کنندگان به شیراز فرستاد.


کلمات کلیدی مرتبط:
شبکه ,شهری , پیشنهادی ,مجموعه ,شهری ,شهر , شیراز , ,شبکه شهری پیشنهادی مجموعه شهری شهر شیراز ,. , , ,شیراز ,استان فارس، , , ,استان فارس ,ساسانیان شامل ,استان فارس، یزد، ,حاشیه خلیج فارس و , جزایر آن و بخشی از ,خوزستان کنونی بود، , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی فایل اتوکد ده ونک تهران
دانلود بررسی فایل اتوکد محله ازگل شهر تهران
دانلود بررسی فایل اتوکد میدان تجریش شهر تهران
دانلود بررسی فایل اتوکد محله پیروزی شهر تهران
دانلود بررسی فایل اتوکد بازار تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد شهر اصفهان
دانلود بررسی اتوکد دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران
دانلود بررسی فایل اتوکد امام زاده قاسم(تهران)
دانلود بررسی اتوکد طرح تفصیلی شهر شیراز
دانلود بررسی نقشه شبکه ارتباطی مجموعه شهری شیراز
دانلود بررسی طرح تفصیلی شهر چالوس مازندران
دانلود بررسی نقشه اتوکد شمس آباد استان تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد پاسداران شهر تهران
دانلود بررسی نقشه طرح جامع شهرستان ارومیه
دانلود بررسی نقشه اتوکد نظام آباد شهر تهران
دانلود بررسی نقشه طرح تفصیلی شهر ساری
دانلود بررسی نقشه اتوکد محله سید خندان تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد محله داوودیه شهر تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد دربند شهر تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد پارک طالقانی تهران




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی شبکه شهری پیشنهادی مجموعه شهری شهر شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : یک شنبه 6 خرداد 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');