دانلود بررسی فایل اتوکد بازار تهران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی فایل اتوکد بازار تهران

تاریخ ایجاد 27/05/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: فایل طبق تصویر نمونه   قیمت: 3300 تومان     تعدادمشاهده  2  


فایل اتوکد بازار تهران
 
فایل اتوکد بازار تهران
بخشی از مطالب:
بازار  تهران بازاری سرپوشیده و بسیار قدیمی است. قدمت این بازار به دوران صفویه بازمی‌گردد. این بازار با وجود قدیمی بودن هنوز از جنبه‌های مختلفی افراد بسیاری را به سمت خود می‌کشاند و وجود مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری مدرن پشیزی از محبوبیت آن کم نکرده است. بازار بزرگ از گذرگاه‌های بسیاری تشکیل شده است.
بازار تهران بازاری است قدیمی واقع در مرکز شهر تهران در منطقه ۱۲ شهری تهران.
 
این بازار در میان خیابان‌های مولوی در جنوب، مصطفی خمینی (سیروس سابق) در شرق، پانزده خرداد (بوذرجمهری سابق) در شمال و خیام در غرب قرار گرفته‌است. در تقاطع این خیابان‌ها میدان محمدیه، چهارراه مولوی و چهارراه سیروس قرار گرفته‌اند.
 
میدان پانزده خرداد در بیرون از محدودهٔ بازار و سبزه‌میدان در محدودهٔ بازار قرار گرفته‌است. از گذرهای اصلی درون بازار می‌توان از گذر لوطی‌صالح نام برد.سر توماس هربرت، در سفرنامهٔ خود در سال ۱۱۰۸ قمری (دورهٔ صفویه) بازارهای تهران را فاقد سقف توصیف می‌کند. در میان اماکن بازار تهران، بازار بین‌الحرمین، از ساخته‌های دورهٔ محمدشاه قاجار و بازار امیر، سرای امیر و بازار کفاش‌ها از افزوده‌های دوران ناصرالدین‌شاه است. گذرگاه های مسقف:بازار بزرگ، بازار امیر، بازار عباس‌آباد، بازار زرگرها، بازار کفاش‌ها، حمام چال، مزینی، بازار زید، پاچنار، فراش‌باشی (نظام)، کبابی‌ها، باقرپور، بازار نجارها، حضرتی، نوروزخان، بازار مسجد جامع، بازار بین‌الحرمین، چهارسوق، خیاط‌ها، احمدی (حاجی ابوالفضل)، غریبان، منوچهرخانی.
 
بازار تهران همراه دیگر بناهاى تاریخى محدوده خود مانند مسجد امام، مسجد جامع و …، از مجموعه‌هاى مهم تاریخى و هنرى شهر تهران محسوب مى‌شود.
 
با توجه به مدارک و شواهد موجود، بناى اولیه بازار به دوره شاه‌تهماسب صفوى و همزمان با ساخت برج و بارو و دروازه‌هاى شهر تهران در حدود سال‌هاى ۹۴۸-۹۳۰ هـ.ق تعلق دارد. ظاهراً چهار بازار لباف‌ها، کرجى‌دوزها، سراج‌ها و نعل‌چى‌ها، قدیمى‌ترین بخش بازار تهران است.
 
به نوشته صنیع‌الدوله، چهار سوق بزرگ و کوچک بازار در زمان فتحعلى‌شاه قاجار ساخته شد. در این زمان مجموعه بازار به طرف شمال غرب و غرب توسعه یافت، به طورى که به تدریج حدفاصل بین ارک و مسجد جامع به بخش پررونق بازار تبدیل شد و معروف‌ترین و معتبرترین سراها و تیمچه‌ها در این محدوده فعال شدند.
 
در دوره ناصرالدین‌شاه بر تعداد راسته‌ها و رسته‌هاى بازار افزوده شد و تعدادى سرا و تیمچه معتبر ساخته شد. مانند دیگر مجموعه بازارهاى تاریخی، هر کدام از راسته‌ها، رسته‌ها، سراها و تیمچه‌هاى بازار تهران به صنف و فعالیت خاصى اختصاص داشت.


کلمات کلیدی مرتبط:
فایل ,اتوکد ,بازار , تهران , ,فایل اتوکد بازار تهران , , ,بازار تهران , بازاری سرپوشیده و ,بسیار قدیمی ,قدمت این بازار به ,دوران صفویه , ,بازار تهران ,بازاری است قدیمی واقع در مرکز شهر تهران در منطقه ۱۲ شهری تهران. , , , خیابان‌های مولوی در جنوب، , مصطفی خمینی (سیروس سابق) در شرق، , پانزده خر,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی فایل اتوکد ده ونک تهران
دانلود بررسی فایل اتوکد محله ازگل شهر تهران
دانلود بررسی فایل اتوکد میدان تجریش شهر تهران
دانلود بررسی فایل اتوکد محله پیروزی شهر تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد شهر اصفهان
دانلود بررسی اتوکد دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران
دانلود بررسی فایل اتوکد امام زاده قاسم(تهران)
دانلود بررسی اتوکد طرح تفصیلی شهر شیراز
دانلود بررسی نقشه شبکه ارتباطی مجموعه شهری شیراز
دانلود بررسی شبکه شهری پیشنهادی مجموعه شهری شهر شیراز
دانلود بررسی طرح تفصیلی شهر چالوس مازندران
دانلود بررسی نقشه اتوکد شمس آباد استان تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد پاسداران شهر تهران
دانلود بررسی نقشه طرح جامع شهرستان ارومیه
دانلود بررسی نقشه اتوکد نظام آباد شهر تهران
دانلود بررسی نقشه طرح تفصیلی شهر ساری
دانلود بررسی نقشه اتوکد محله سید خندان تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد محله داوودیه شهر تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد دربند شهر تهران
دانلود بررسی نقشه اتوکد پارک طالقانی تهران




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی فایل اتوکد بازار تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : یک شنبه 6 خرداد 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');