دانلود بررسی برش و نمای انواع پله اتوکد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی برش و نمای انواع پله اتوکد

تاریخ ایجاد 04/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: فایل طبق تصویر نمونه   قیمت: 3800 تومان     تعدادمشاهده  2  


اتوکد برش و نمای انواع پله 
 
اتوکد برش و نمای انواع پله
بخشی از مطالب:
 
پله معمول­ترین وسیله­ی ارتباط بین دو سطح با ارتفاع مختلف است (در ساختمان). گاهی اختلاف دو سطح آن­قدر کم است که فقط به یک پله، آن هم کوتاه نیاز است. با تسلط بر طراحی و مهارت در اجرای صحیح، می­توان در ساختمان، پله­ای به وجود آورد که در مواقع معمولی کاملاً قابل استفاده و راحت و در صورت بروز خطر مانند آتش­سوزی، پله­ای ایمن و مقاوم باشد.
پـِلِّکان سازه‌ای است که برای ارتباط دادن دو سطح غیر هم‌سطح در ساختمان یا فضاهای دیگر بکار می‌رود و از اجزای کوچک‌تری به نام پلّه ساخته شده‌است. در حالتی که پلکان در یک فضای بسته ساخته شود به آن راه‌پله گفته می‌شود.به پلکانی که به صورت نقاله‌ای و با نیروی برق حرکت کند پله برقی گفته می‌شود. از انواع دیگر پلکان می‌توان پلکان مارپیچی، پلکان تاشو (درب مخفی) و پلکان هواپیما را نام برد.
به طور معمول پهنای مؤثر پله‌ها و پاگردها باید حداقل دارای یک و نیم متر باشند و از دو نیم متر تجاوز نکنند. درها نباید پهنای مفید پاگردها را اشغال و محدود کنند و درهای رو به راه پله باید به طرف خروجی باز شوند. هم‌چنین بهتر است نسبت ارتفاع به عمق پاگذار ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر باشد.
 
به سطح افقی پله، کف پله یا پاگذار و به سطح عمودی آن پیشانی پله گفته می‌شود. در پله‌های مسدود کف پله معمولاً نسبت به پیشانی آن حالت پیش آمده دارد تا کف پله از سطح پهنتری برخوردار باشد. به ارتفاع باز راه‌پله‌ها یعنی فضای کف تا سقف، سرگیر گفته می‌شود. بلندای یک یا چند پله از سطح کف پلکان، خیز نامیده می‌شود.
اجزا پلکان:
کف پله یا پاگذار
پیشانی پله
نرده پله
آبچکان پله
پاگرد پله
 
. طول کف پا ۲. طول قدم
 
طول کف پای یک آدم معمولی در حدود ۳۰ سانتی‌متر است در این صورت برای اینکه عبور و مرور از روی پله آسان باشد کف پله باید در حدود ۳۰ سانتی‌متر باشد که با توجه به ۲ سانتی‌متر دماغه پله جمعاً کف پله در حدود ۳۲ سانتی‌متر خواهد شد. طول قدم یک آدم معمولی در حدود ۶۳ الی ۶۵ سانتی‌متر می‌باشد برای اینکه بتوان پله‌ها را پشت سر هم وبدون توقف و به راحتی و با قدم معمولی طی نمود می‌باید مجموع دو برابر ارتفاع بعلاوه کف پله عددی بین ۶۳ الی ۶۵ سانتی‌متر باشد. اگر تعداد پله‌هایی که پشت سر هم قرار دارند در حدود ۸ الی ۱۲ پله باشد کف پله نمی‌تواند از ۳۲ الی ۳۳ بیشتر باشد. زیرا اگر کف پله از این مقدار پهن‌تر باشد استفاده کننده از آن در موقع بالا رفتن ناخودآگاه هر قدم خود را روی پلهٔ بعدی قدری عقب‌تر گذاشته و روی پله هشتم یا نهم پنجه پای او روی لبه پله قرار گرفته و ممکن است تعادل خود را از دست داده و به جلو خم شود ولی در مورد پله‌های جلو ساختمان که معمولاً تعداد آن در حدود ۳ یا ۴ پله می‌باشد می‌توان از کف پله پهن‌تر نیز استفاده نمود.


کلمات کلیدی مرتبط:
اتوکد ,برش و , نمای ,انواع , پله , ,اتوکد برش و نمای انواع پله , , , ,پله , ساختمان ,پله­ای ایمن و مقاوم باشد. ,پـِلِّکان , ,اجزا پلکان: ,کف پله یا پاگذار ,پیشانی پله ,نرده پله ,آبچکان پله ,پاگرد پله , ,. طول کف پا ۲. طول قدم , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی نمونه طراحی سردر (اتوکد)
دانلود بررسی فایل طراحی سرای سالمندان
دانلود بررسی طراحی مرکز محله
دانلود بررسی پلان روستا همراه با جزئیات اجرایی
دانلود بررسی نقشه اتوکد طراحی پمپ بنزین
دانلود بررسی اتوکدطراحی تاسیسات آب و برق ساختمان
دانلود بررسی اتوکد نحوه خاموت گذاری ستون ها
اتوکد جزئیات اتصال دیوار آجری
دانلود فایل پاورپوینت سیاستهای خانه سازی ,PPTX
دانلود فایل اتوکد پلان خانه ابشار ,pdf
دانلود بررسی جزئیات اتصال دیوار آجری به کرسی چینی
دانلود بررسی اتوکد جزئیات دیوارهای دوجداره
دانلود بررسی اتوکد جزئیات کفسازی و رمپ
دانلود بررسی فایل اتوکد مبلمان خانه
دانلود فایل اتوکد پل روگذر از رودخانه ,dwg
دانلود,پلان اتوکد مرکز پرورش ماهی و آبزیان دریایی,dwg
دانلود فایل اتوکد سوله با کاربري هاي مختلف,dwg
دانلود فایل اتوکد پلان خانه 3خوابه با نقشه هاي تاسيسات برق ,dwg
دانلود فایل اتوکد طراحي مجتمع مسکوني و تجاري ,




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی برش و نمای انواع پله اتوکد ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : دو شنبه 14 خرداد 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');