دانلود بررسی سبک معماری یونان پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی سبک معماری یونان پاورپوینت

تاریخ ایجاد 17/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت سبک معماری یونان
 
پاورپوینت سبک معماری یونان
بخشی از مطالب:
به طور کلی آثار معماری یونانی براساس شیوه های خاص ساختمانی بنیاد شده اند. کهن ترین شیوه های قابل تقسیم بندی در معماری یونانی عبارتند از: شیوه دوریک، ایونیک(ایونیایی) و شیوه کرنتی. سبک هایی که معماران یونانی پدید آوردند، تا حدودی بر حسب جزئیات، ولی عمدتاً براساس تناسبهای اجزاء از یکدیگر متمایز می شوند. هر سبکی برای هدف خاصی بکار گرفته می شد و هر یک مفاهیم متفاوتی را مجسم می کرد. لذا بر همین اساس هر یک از شیوه های معماری یونان دارای ویژگیهای خاصی هستند.
معماری یونان پایه های معماری و تمدن غرب را تشکیل می دهد و اثر آن تا به امروز در فرهنگ غرب مشاهده می شود. پیش از اینکه اقوام دوریک که اجداد یونانیان امروزی بودند به آنجا مهاجرت کنند اقوام میسنی و مینوی در آن ساکن بودند. از این دو تمدن کاخ ها، ارگ ها و مقبره هایی بسیار ارزشمند باقی مانده است. یونانی ها بعداً از شیوه های معماری این دو تمدن تاثیر بسیار پذیرفتند.
 
معابد مهم ترنی ابنیه ای هستند که از تمدن یونان بر جا مانده و نمودار طرز تفکر و شیوه های طراحی معماری این دوره اند.معبد در معماری یونان حجمی ست منفرد با ساختاری مشخص که به نظر می رسد به طور نامشخص و نامنظم در محوطه استقرار یافته اند. به همین دلیل برخی گفته اند که بناهای یونانی نامعمارانه اند و باید آن ها را مجسمه های کلان دانست اما در حقیقت استقرار این بنا ها به هیچ وجه اتفاقی نبوده و ارتباط مستقیم با دریافت محیط طبیعی داشته است.  پاورپوینت سبک معماری یونان
 
پاورپوینت سبک معماری یونان
دوره های مختلف آن عبارتند از: دوره هندسی، کهن یونان، کلاسیک، هلنی
شیوه های معماری یونانی به سه دسته تقسیم می شود:
۱- دوریک
۲- ایونی
۳- کرنتی
قراردادن فرم سنتوری بر بالای ساختمان، استفاده از معماری هندسی بر پایه تناسب از ویژگی های این سبک است. مصالح عمده، آهک، و مرمر سفید. اختراع دولت شهر گام مهمی بود در زندگی شهری. سبک دکوراسیون داخلی رومی و یونانی بر تقارن و تعادل تأکید دارد. معروف ترین نقش در نقوش یونانی، زنجیره یونانی است. رنگ برتر سفید و آبی است. از خصوصیات سبک مدرن یونانی استفاده زیاد از نور طبیعی است.
پاورپوینت سبک معماری یونان
شیوه دوریک :این شیوه که به عنوان کم تزئین ترین شیوه شناخته میشود با رسمیت، بی پیرایه و با صلابت است. و هم دردوران باستان وهم پس ازان مناسب ترین شیوه برای معماری نظامی زندان ودیگرساختمان های خشن وتهاجمی است.
اثارمعماری این شیوه بااستفاده ازقطعات سنگ های تراشیده شده وبدون ملات ،ستون دوریک قاعده دایره شکل آن که از پایین ستون تا بالا از قطر آن کاسته می شود، روی آن با شیار هایی تزئین شده و سرستون از بالشتگ وتاوه ای چهارگوش واقع بر روی آن تشکیل شده است.
پاورپوینت سبک معماری یونان
معبد رایجترین و بهترین نوع شناخته شده معماری عمومی یونان است . معبد عملکرد یکسانی مانند کلیسای مدرن نداشت. زیرا منبر زیر آسمان باز در اراضی شهری یا در معبدی مقدس و قبل از معبد قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره کنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت.
معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت یا به عنوان مکان باستان بت‌ها بود ولی از زمان فیدیاس (Pheidias) به یک کار هنری بزرگ تبدیل شد. معبد جایی برای زاهدان خدا بود و در آنجا مجسمه‌ها، کلاه خودها و ااصلحه ها را به عنون صدقه رها می‌کردند. فضای داخل معبد یا سلا (cella) به عنوان جا خزینه قرار می‌گرفت و معمولاً یک ردیف دیگر از ستون داشت.معماری ، عمران ، شهرساز


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,سبک ,معماری ,یونان , ,پاورپوینت سبک معماری یونان , , , , معماری یونانی , دوریک، ,ایونیک(ایونیایی) و شیوه ,کرنتی. , ,پاورپوینت سبک معماری یونان , , ,۱- دوریک ,۲- ایونی ,۳- کرنتی , , سبک مدرن یونانی ,.معماری ، ,عمران ، , شهرساز,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی سبک تندیس گرایی در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی معماری خاورمیانه پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری اصفهانی پاورپوینت
دانلود بررسی مکتب شیکاگو فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری پرش کیهانی پاورپوینت
دانلود بررسی معماری فولدینگ و مبنای فکری آن,پاورپوینت
دانلود بررسی نهضت هنر نو | آنتونی گائودی,پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری چین پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری روسیه پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماري رومانسك
دانلود بررسی سبک رمانتیسیسم فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری هندفایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری دوره تاریخی قاجارپاورپوینت
دانلود بررسی فرودگاه باراخاس مادرید فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری دوره رمانسک فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری دوره اشكانيان فایل پاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با معماری پست مدرن فایل پاورپوینت
دانلود بررسی سیستم ساختمانی ترونکو فایل پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری کلاسیک فایل پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی سبک معماری یونان پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : یک شنبه 27 خرداد 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');