دانلود بررسی کلیسای سنت استپانوس پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی کلیسای سنت استپانوس پاورپوینت

تاریخ ایجاد 17/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت کلیسای سنت استپانوس
 
پاورپوینت کلیسای سنت استپانوس
 
بخشی از مطالب:
 
 
 
کلیسای سنت استپانوس از مهم‌ترین کلیساهای ارامنه ایران است که در شهر جلفا قرار گرفته است. این بنا مورد احترام تمامی مسیحیت می باشد و بخش مهمی از تاریخ فرهنگی ارامنه جهان را در بر دارد. کلیسای سنت استپانوس نام خود را از استپانوس گرفته است. او اولین مسیحی بوده که قربانی خشم و تعصب یهودیان شده است. ساختمان کلیسا شکل استوانه ای دارد و با گنبدی مخروطی شکل پوشیده شده است. ساختمان بنا متشکل از چند قسمت صحن کلیسا، گنبد 16 ضلعی، برج ناقوس و اجاق دانیال می‌باشد.
کلیسای سن استپانوس، یا کلیسای استفانوس مقدس (به ارمنی Սուրբ Ստեփանոս վանք – به انگلیسی Saint Stepanos Monastery)، دومین کلیسای مهم ارمنی‌های ایران است که از نظر اهمیت بعد از قره‌کلیسا قرار می‌گیرد این بنا در استان آذربایجان شرقی در ۱۷ کیلومتری غرب شهر جلفا و در فاصله ۳ کیلومتری کرانه جنوبی رودخانه ارس در محلی به نام «قزل وانک» (صومعه سرخ) واقع شده‌است. این کلیسا در سده نهم میلادی ساخته شده‌است ولی به علت زلزله دچار آسیب‌های جدی شده بود که در دوران صفویه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. این اثر در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۴۱ با شمارهٔ ثبت ۴۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
کلیه محوطه کلیسا در قلب کوه‌ها و در میان طبیعت سبز منطقه مرزی جلفا و جمهوری آذربایجان قرار گرفته‌است.
این کلیسا مورد احترام تمام مسیحیان و کم و بیش تمامی ادیان است اما در واقع به کلیسای حواری ارمنی تعلق دارد. در یک روز از سال هزاران نفر از ارمنیان در این نقطه گردهم می‌آیند تا ضمن زیارت، مراسم و مناسک خاص خود را به‌جای آورند.
سنت استپانوس برگرفته شده از نام استپانوس (یا همان استفان در زبان ارمنی) شهید اول راه مسیحیت است و در اغلب کشورهای جهان کلیساهای متعددی با همین نام وجود دارد. همچنین به دلیل متروکه بودن محل، به خارابا کلیسا نیز شهرت دارد.
سنت استپانوس یا سنت استفان اولین شهید راه مسیحیت است که در ۲۶ دسامبر سال ۳۶ میلادی در اورشلیم توسط یهودیان سنگسار شد.
دربارهٔ تاریخ بنای کلیسا، اظهارات گوناگونی ابراز شده‌است. عده‌ای آن را از بناهای اوائل مسیحیت، می‌دانند برخی چون تاورنیه بنای آن را به دوره صفویه نسبت می‌دهند. در حالی که شیوه معماری بنا، مصالح ساختمانی و تزئینات مفصل و زیبای آن مؤید این مطلب است که کلیسا همانند و هم‌زمان با کلیساهایی چون قره کلیسا در بین قرن چهارم تا ششم هجری (دهم تا دوازدهم میلادی) ساخته شده است و سبک معماری آن تلفیقی از شیوه‌های مختلف معماری اورارتو، اشکانی و رومی است که بعد از به وجود آمدن بناهای شگرف سنت کلیسای جامع اچمیادزین، قره کلیسا و کلیسای صلیب مقدس و سنت استپانوس به شیوه معماری ارمنی شهرت یافت. معماری ، عمران ، شهرساز
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,کلیسای , سنت استپانوس , ,پاورپوینت کلیسای سنت استپانوس , , , , , , ,کلیسای ,سنت استپانوس از ,مهم‌ترین کلیساهای ارامنه ایران است که در شهر , جلفا ,کلیسای سنت استپانوس ,استپانوس ,اولین مسیحی بوده که قربانی خشم و تعصب یهودیان شده است. , ساختمان کلیسا , شکل استوانه ای دارد و , با گنبدی ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسي كارهاي سيد هادي ميرميران پاورپوینت
دانلود بررسی هوشنگ سيحون پاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه و آثار نادر خلیلی معمار ایرانی پاورپوینت
دانلود بررسی معرفی آثار و زندگی نامه عبدالعزیز فرمانفرمائیان پاورپوینت
دانلود بررسی آثار و زندگینامه پروفسور بهرام شیردل پاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه و آثار حسین امانت پاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه و بررسی آثار سید هادی میرمیران پاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه استاد محمدکریم پیرنیافایل پاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه و آثار رضا دانشمیرفایل پاورپوینت
دانلودبررسی نادر خليلي پاورپوینت
دانلود بررسی استاد معماری سیدهادی میرمیران، پاورپوینت
دانلودبررسی تحليل آثار حسين امانت پاورپوینت
دانلود بررسی کامران دیبا پاورپوینت
دانلود بررسی مهندس هوشنگ سيحون پاورپوینت
دانلود پاورپوینت بررسی آثار مهندس حسین امانت
پاورپوینت لوکوربوزیه
معمار معروف مهدی علیزاده سقطی
مهندس حسین امانت
پاورپوینت فرشید موسوی




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی کلیسای سنت استپانوس پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : یک شنبه 27 خرداد 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');