دانلود بررسی کاروانسرای سعد السلطنه پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی کاروانسرای سعد السلطنه پاورپوینت

تاریخ ایجاد 17/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت کاروانسرای سعد السلطنه
 
پاورپوینت کاروانسرای سعد السلطنه
 
 
 
بخشی از مطالب:
کاروانسرای سعدالسلطنه بزرگترین کاروانسرای سر پوشیده شهری جهان و بزرگترین کاروانسرای درون شهری ایران و یکی از معدود کاروانسراهای ایران است که چندین حمام، سرا، تیمچه، شترخان، راسته، چهارسوق، مسجد و چایخانه دارد.
کاروان‌سرای سعدالسلطنه به دستور «سعدالسلطنه» حاکم وقت قاجاریه قزوین ساخته شد. ارزشمندترین قسمت این بنا، چهار سوق آن است که از تقاطع قائم دو راسته ایجاد شده و بر فراز آن گنبد بزرگ کاشیکاری شده‌ای قرار دارد.
 
چهار طرف گنبد را، چهار نیم‌گنبد با رسمی‌بندی و نورگیر فراگرفته‌اند که فضا را بزرگتر نشان می‌دهند.
 
سرای سعدالسلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکزتجاری داخلی شهری کشور است که با وسعتی افزون بر ۶/۲ هکتار در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد.
 
عملیات مرمت این مجموعه نیز در قالب تفاهم‌نامه از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی به سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین واگذار شد و عملیات اجرایی مرمت ادامه دارد و این بنا روند مطلوبی را در حوزه مرمت و بازسازی طی می‌کند. عملیات مرمت با استفاده از منابع مالی سازمان بهسازی و نوسازی و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دست انجام است و در حال حاضر بسیاری از قسمت‌ها بنا مرمت شده‌اند قرار است قسمت‌های مرمت شده به زودی توسط متولی آن به کاربری‌هایی مانند رستوران، تولیدی و فروشگاه لباس و … اجاره داده شود.
این کاروانسرا دارای محوطه تاریخی بسیار زیبایی است که در حال حاضر بزرگ ترین مجموعه کاروانسرایی درون شهری قزوین محسوب می شود که در عهد قاجار و در زمان ناصرالدین شاه توسط سعدالسلطنه، فرماندار وقت قزوین بنا شده است.
کاروانسرای سعدالسلطنه بزرگترین کاروانسرای سر پوشیده شهری جهان و بزرگترین کاروانسرای درون شهری ایران و یکی از معدود کاروانسراهای ایران است که چندین حمام، سرا، تیمچه، شترخان، راسته، چهارسوق، مسجد و چایخانه دارد.
نقش این کاروانسرا در گذشته به عنوان یک سرای بازرگانی بوده و به دستور محمد باقرخان سعدالسلطنه اصفهانی حاکم شهر قزوین در زمینی به مساحت ۲/۷ هکتار و در۴۰۰ حجره ساخته شد که باهمت دو معمار اصفهانی و دو معمار قزوینی در سال ۱۳۱۲ هجری قمری به بهره برداری رسید.
کاروانسرای سعدالسلطنه تا قبل از جنگ جهانی اول، مرکز تجارت و فعالیت بازرگانی شهر محسوب می شد که بعد از تغییرات سیاسی حکومت روسیه، موقعیت خود را به عنوان پل ارتباطی، بازرگانی بین اروپا و آسیا از دست داد و حیات اقتصادی خود را به صورت نیمه فعال ادامه داد.
برخی از حجره های کاروانسرای سعدالسلطنه به صورت غرفه های تجاری مستقل اداره می شد و برخی نیز به صورت انبار وقسمتی از کاروان سرای سعدالسلطنه تبدیل به کارخانه آرد سلامت و کارخانه تولید کشمش شد و قسمت های دیگر به عنوان کارگاه های تولیدی کفش، فرشبافی، چوب بری مورد استفاده قرار گرفت و این باعث شد این اواخر مردم آنجا را «بازار چوب» بنامند. معماری ، عمران ، شهرساز


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,کاروانسرای ,سعد السلطنه , ,پاورپوینت ,کاروانسرای سعد السلطنه , , , , , ,کاروانسرای ,سعدالسلطنه , بزرگترین ,کاروانسرای , سر پوشیده ,شهری جهان و ,بزرگترین کاروانسرای درون شهری ایران , حمام، ,سرا، ,تیمچه، , شترخان، ,راسته، ,چهارسوق، ,مسجد و ,چایخانه دارد. ,کاروان‌سرای سعدالسلطن,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تمدن بین النهرین و ایران باستان
پاورپوینت بررسی هنر و معماری بين النهرين
بررسی معماری و بناهای تمدن بين النهرين ، پاورپوینت بين النهرين
پاورپوینت بررسی تمدن و معماری بين النهرين
دانلود بررسی تقسیم بندی ادوار معماری حدیدپاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با آب انبارفایل پاورپوینت
دانلود بررسی قلعه خشتی مورچه خورت پاورپوینت
دانلودبررسی معماری تمدن بین النهرین ,پاورپوينت
دانلود بررسی تاثیر اسلام در معماری ایران پاورپوینت
دانلود بررسی کاروانسرای افضل ( شوشتر)فایل پاورپوینت
دانلود بررسی بناهای معروف دوره قاجارفایل پاورپوینت
دانلود بررسی بناهای معروف دوره قاجار فایل پاورپوینت
دانلود بررسی عمارت آصف سنندج فایل پاورپوینت
دانلود بررسی گنبد سلطانیه فایل پاورپوینت
دانلودبررسی فایل معماری برداشت و جمع آوری اطلاعات از بناهای تاریخی ,پاورپوينت
دانلود بررسی کاروانسرای مادرشاه اصفهان فایل پاورپوینت
دانلود بررسی و تحلیل خانه و باغ اتحادیه فایل پاورپوینت
دانلود بررسی خانه تاریخی حبیب آبادی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی کاخ سلیمانیه کرج فایل پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی کاروانسرای سعد السلطنه پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : یک شنبه 27 خرداد 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');