دانلود بررسی سبک معماری ژاپن فایل پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی سبک معماری ژاپن فایل پاورپوینت

تاریخ ایجاد 19/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  1  


فایل پاورپوینت سبک معماری ژاپن
 
فایل پاورپوینت سبک معماری ژاپن
 
بخشی از مطالب:
 
 معماری در ژاپن هم مانند چین از گودالهای (چاله) اولیه آغاز می شود و ساختمانهای ساده با بام کاه گلی و بر روی پایه های خیزرانی محدود می گردید. معماری این سرزمین قطعاً بایستی همگون با اقلیم آن باشد که چنین امری صورت گرفته است، یعنی وجود جنگلهای بسیار و همچنین بارش باران دو عامل هستند که نقش اساسی در معماری ، بویژه استفاده از مصالح داشته اند، کاربرد چوب به عنوان مصالح اصلی و ایجاد سقفهای شیب دار در مقابل بارانهای سیل آسای آن سرزمین حائز اهمیت است. نمونه های خانه های اولیه (گودالی) از دوره یایویی یافت شده است.
معماری ژاپنی (به ژاپنی: (日本建築 (Nihon kenchiku) را به شکل عرفی با ساختمان‌های چوبی، با ارتفاع کم و سقف‌های سفالی یا کاهگلی می‌شناسند. در این ساختمان‌ها درهای کشویی (فوسوما) به جای دیوار به کار برده می‌شوند و به این ترتیب این امکان را به دست می‌دهند که پیکربندی فضاهای داخلی را، بسته به موقعیت، بتوان تغییر داد. آدم‌ها در شکل سنتی معماری ژاپنی معمولاً روی کوسن یا روی زمین می‌نشستند. صندلی‌ها و میزهای بلند تا قرن نوزدهم میلادی چندان مورد استفاده نبود. اگرچه از قرن نوزدهم به بعد ژاپن بسیاری از نشانه‌های معماری غربی، مدرن و پست مدرن را در طرح‌های سنتی ژاپنی ادغام کرده و امروز در تکنولوژی و طراحی معماری پیشرو است.
قدیمی‌ترین آثار معماری ژاپن، که به دوران پیشاتاریخ بازمی‌گردد، خانه‌های سادهٔ گودال شکل و انبارهایی بود، منطبق با شیوهٔ زندگی مردمی شکارچی-گردآورنده. بعدتر، تحت تأثیر معماری در سلسله هان چین که از طریق کره به ژاپن رسیده بود، انبارهای غلات و اتاق‌های مخصوص تشریفات دفن مردگان طراحی پیچیده‌تری یافتند.
با ورود بودیسم به ژاپن در قرن ششم میلادی ساخت معابدی در ابعاد بزرگ و با تکنیک‌های پیچیده در به کار بردن چوب رونق گرفت. تحت تأثیر دودمان تانگ و سوئیِ چین اولین پایتخت دائمی ژاپن در نارا بنا شد. خیابان‌های شطرنجی نارا بر اساس الگوی پایتخت باستانی چین (شانگ-آن) طراحی شده‌است. به تدریج ابعاد ساختمان‌ها افزایش یافت و به تبع آن واحدهای استاندارد اندازه‌گیری پیدا شد و اصلاحاتی در طرح‌بندی کلی ساختمان‌ها و طراحی باغ‌ها به وجود آمد. با رواج مراسم چای سادگی و طراحی بی‌پیرایه، در تقابل با معماری افراطی اشرافی، اهمیت بیشتری یافت.
طی دوران اصلاحات میجی در ۱۸۶۸، دو رخداد مهم تاریخ معماری ژاپن را دگرگون کرد. اولین رخداد جداسازی قانونی کامی و بودا از یکدیگر در سال ۱۸۶۸ بود که به طور رسمی بودیسم و شینتو را از هم و معابد بودایی را از معابد شینتو مجزا کرد. شکستن ارتباط این دو که بیش از هزار سال با هم پیوند داشتند، مستقیم و غیر مستقیم آسیب‌های فراوانی به معماری ژاپن وارد کرد. معماری ، عمران ، شهرساز
 


کلمات کلیدی مرتبط:
فایل , پاورپوینت ,سبک , معماری ,ژاپن , ,فایل پاورپوینت سبک معماری ژاپن , , , , , معماری در ,ژاپن هم مانند , چین از , گودالهای (چاله) اولیه , ساختمانهای ساده با ,بام کاه گلی و ,پایه های خیزرانی ,کاربرد ,چوب ,مصالح اصلی و ایجاد ,سقفهای , شیب دار , ,معماری , ژاپنی ,معماری ژاپنی معمولاً روی ک,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی سبک معماری یونان پاورپوینت
دانلود بررسی سبک تندیس گرایی در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی معماری خاورمیانه پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری اصفهانی پاورپوینت
دانلود بررسی مکتب شیکاگو فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری پرش کیهانی پاورپوینت
دانلود بررسی معماری فولدینگ و مبنای فکری آن,پاورپوینت
دانلود بررسی نهضت هنر نو | آنتونی گائودی,پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری چین پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری روسیه پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماري رومانسك
دانلود بررسی سبک رمانتیسیسم فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری هندفایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری دوره تاریخی قاجارپاورپوینت
دانلود بررسی فرودگاه باراخاس مادرید فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری دوره رمانسک فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری دوره اشكانيان فایل پاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با معماری پست مدرن فایل پاورپوینت
دانلود بررسی سیستم ساختمانی ترونکو فایل پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی سبک معماری ژاپن فایل پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : سه شنبه 28 خرداد 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');