دانلود بررسی اقلیم در معماری اسلامی پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی اقلیم در معماری اسلامی پاورپوینت

تاریخ ایجاد 19/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت اقلیم در معماری اسلامی
 
پاورپوینت اقلیم در معماری اسلامی
 
بخشی از مطالب:
نقش اقلیم در الگوی شکل گیری بناهای معماری اسلامی-ایرانی از اهمیت به سزایی برخوردار است، به گونه ای که نه تنها باعث محدودیت در طراحی نشده بلکه موجب شکل گیری عناصر زیبایی و کاربردی در معماری نیز گردیده است و معماران در اعصار گذشته با بهره وری از ظرفیت های عناصر اقلیمی و ابداعاتشان زندگی مفرح پیرو با فرهنگ اسلامی-ایرانی آن زمان طراحی کرده و بوجود آورده اند. بنابراین اهمیت اقلیم بر معماری انجام مطالعات فراوان در این زمینه را ایجاب می کند. 
معماری در جهان اسلام یکی از بزرگترین جلوه‌های ظهور یک حقیقت هنری در کالبد مادی بشمار می‌رود. از لحاظ تاریخی معماری اولین هنری بشمار می‌آید که توانست خود را با مفاهیم اسلامی سازگار نموده، از طرف مسلمانان مورد استقبال قرار گیرد. معماری اسلامی بعنوان یکی از موفق‌ترین شیوه‌های معماری در تاریخ معماری جهان قابل بازشناسی است. در یک نگاه جامع نگر می‌توان پیوستاری ارزشمند و پویا را در بناهای اسلامی باز شناسی کرد که موجب شده تمامی آنها در قالبی واحد با عنوان معماری اسلامی در کنار یکدیگر قرار گیرند.
معماری اسلامی، شیوه‌ای از معماری است که تحت تأثیر فرهنگ اسلامی بوجود آمده و دارای چند ویژگی است: معماری جهان اسلام:
همان گونه که از نام بر می‌آید این گونه از معماری شامل معماری گستره‌ای از جهان می‌شود که ما با عنوان جهان اسلام می‌شناسیم. معماری این کشورها تحت تأثیر ایدئولوژی اسلام در طول زمانی مشخص قرار گرفته و به همین خاطر دارای برخی ویژگی‌های مشترک شدند.
گستره مکانی
در گستره مکانی جهان اسلام شامل:هند، افغانستان، کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ایران، عراق، ترکیه، سوریه، فلسطین، مصر، تونس، الجزایر، مراکش (مغرب) رواج داشته‌است.
هنر اسلامی تقریباً با روی کارآمدن سلسله «امویان» در سال ۴۱ هـ. ق و انتقال مرکز خلافت امویان از مدینه به دمشق، پدید آمد. با این انتقال، هنر اسلامی ترکیبی از هنر سرزمین‌های همسایه بویژه ایران گردید.
فتح اسلامی ایران در قرن هفتم منجر از معماران اولیه اسلامی به قرض گرفتن و اتخاذ بسیاری از سنت‌ها و روش‌های امپراتوری فارسی افتاده؛ بنابراین معماری اسلامی از قرض معماری ایرانی و می‌تواند برخی از آنچه به نام گسترش و تکامل بیشتر از معماری ایرانی.
در ایران و آسیای مرکزی، طاهریان، سامانیان، غزنویان، و غوریان تلاش برای قدرت در قرن دهم، و هنر یک عنصر حیاتی این رقابت بود. شهرهای بزرگ، ساخته شده‌اند، مانند نیشابور و غزنی (افغانستان)، و ساخت و ساز مسجد بزرگ اصفهان (که ادامه خواهد داد، متناسب و شروع می‌شود، بیش از چند قرن) آغاز شد. معماری تدفینی نیز کشت شده است. معماری ، عمران ، شهرساز
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,اقلیم در , معماری ,اسلامی , ,پاورپوینت اقلیم در معماری اسلامی , , ,نقش ,اقلیم در الگوی شکل گیری ,بناهای ,معماری ,اسلامی-ایرانی , معماری , عناصر ,اقلیمی ,ا فرهنگ اسلامی-ایرانی ,اقلیم بر معماری , تاریخی , معماری , معماری اسلامی ,معماری جهان اسلام: , ,معماری تدفینی نیز کشت شده اس,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود تجزیه و تحلیل فایل معماری درس آشنایی با معماری اسلامی _مناره ها,پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل درس معماری اسلامی -بررسی شیوه آذری,پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل درس هنرهای سنتی -آثار تاریخی و صنایع اصفهان,پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل معماری اسلامی -دوره تاریخی قاجاریه,پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل فایل معماری معماری اسلامی- خانه , مدرسه , بازار , حمام , آب انبار , میل و مناره , کاروانسرا , باغ , مسجد,پاورپوینت
دانلود بررسی معماری اسلامی فایل پاورپوینت
جزوه خلاصه آشنايي با معماري اسلامي ايراني – پيرنیا
دانلود تجزیه و تحلیل نورپردازی طبیعی در خانه های سنتی کاشان نمونه موردی خانه عامری ها,pdf
دانلود تجزیه و تحلیل هنر شرقي - هنر غربي,word
دانلود بررسی ستونهای مسجد النبی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری اسلامی گرمابه پاورپوینت
دانلود بررسی مسجدپاورپوینت
دانلود بررسی تاثیر معماری اسلامی بر معماری معاصر جهان و ایران پاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با معماری اسلامی پاورپوینت
دانلود بررسی آرامگاه ها پاورپوینت
دانلود بررسی معرفی انواع قوس هاپاورپوینت
دانلود بررسی اقلیم در معماری اسلامی پاورپوینت
پاورپوینت عناصر درمعماری اسلامی
دانلود بررسی معماری اسلامی مسجد جامع نائین پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی اقلیم در معماری اسلامی پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : سه شنبه 29 خرداد 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');