دانلود بررسی تحلیل شکل و فرم شهرپاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی تحلیل شکل و فرم شهرپاورپوینت

تاریخ ایجاد 25/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 3300 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت تحلیل شکل و فرم شهر
 
پاورپوینت تحلیل شکل و فرم شهر
 
بخشی از مطالب:
شکل شهر در حقیقت ظرفی است که امکان می دهد فعالیت های شهری در آن به وقوع بپیوندد .
 
از نظر جغرافی دانان شکل شهر فقط مرفولوژی شهر است
 
به این معنی که شکل شهر در برگیرنده بافت فیزیکی ، عملکردهای اداری ، صنعتی و مجموع ساختمان هایی است که معرف فضایی پدیده های شهری هستند ودر واقع فضایی است که فعالیت های گوناگون و استخوان بندی اصلی شهر در آن شکل میگیرد.
 
شاید جامع ترین تعریف ، تعریفی باشد که کوین لینچ ارائه میدهد :
 
شکل شهر عبارت است از توزیع فضایی افراد و فعالیت ها و نتیجه فضایی – کالبدی حرکت افراد ، کالاها و اطلاعات در فضا و همچنین آن دسته از عوامل فیزیکی که در فضا تغییر قابل ملاحظه ای ایجاد کنند و بالاخره تغییرات دوره ای و ادواری که در توزیع فضایی ، کنترل فضا و درک آن حاصل می شود .
 
خلاف مطالعات و تجربه های فراوان در زمینه «فرم شهر» و سازمان بصری شهری امروزی، می‌توان گفت كه هنوز مبانی و روش‌های مطلوب، علمی و مورد قبول عام برای آن تدوین نشده است. در واقع به دلیل ابعاد وسیله كالبدی _ فضایی شهرهای جدید و دخالت نیروهای متعدد و متضاد در شكل‌گیری و توسعه آنها، نمی‌توان به سادگی كیفیت بصری و سیمای كالبدی شهرها را تحت بررسی، انتظام و نظارت قرار داد.
 
با افزایش ابعاد و وسعت كلانشهر‌ها، تركیب انواع شهرك‌ها و حومه ها، توسعه بزرگراه‌ها، تركیب انواع حركت سواره و پیاده، افزایش سرعت در فضای شهری، توسعه ساختمان‌های بلندمرتبه، توسعه و تنوع وسایل حمل و نقل، تعدد و تنوع اثاثه شهری و مانند اینها، شرایط نوینی پدید آمده است كه تحقق اهداف و موازین زیباشناختی را در سیمای شهرها بسیار دشوار و دست‌نیافتنی كرده است.
از طرف دیگر، به دلیل طبیعت پیچیده و چند بعدی شهرهای كنونی، دانش شهرسازی نیز در معرض كشاكش رشته‌های مختلف مثل اقتصاد، مهندسی سازه، مهندسی ترافیك، جامعه‌شناسی، برنامه‌ریزی، مدیریت، معماری، محیط‌شناسی، جغرافیای شهری و غیره قرار گرفته است.
مواد خامی که طراح شهر از آن‌ها به منظور شکل دادن به شهر استفاده می‌کند عبارتند از: فضا به مفهوم فضاهای عمومی شهر نظیر خیابانها، میدانها، پارک‌ها و مکان، مقیاس، شکل و ارتباط بین آنها. واژگان فضا در ادبیات طراحی شهری نسبتاً غنی است. محور دید، حیاط، فضای تنگ، فضای پرپیچ و خم، دالان، مسیر، رؤیه، سقف، فضای باز طبیعی، پارک، کاسه، تاج، دره و از این قبیل نمونه‌هایی از این واژگانند. فعالیت‌های مرئی که می‌توانند در جذابیت و عملکرد بهتر فعالیتها و فضاها مؤثر باشند. توالی: فضای شهر متشکل از شبکه‌ای از فضاها است با دیدهای متوالی. یک دید واحد آنقدر اهمیت ندارد تا مجموعه‌ای مرتبط از دیدها. بیرون آمدن از یک فضای تنگ و باریک و وارد شدن به یک فضای گشاد تأثیر عمده‌ای بر تجربه کننده می‌گذارد
اهمیت دادن به شکل شهر به خاطر نقشی است که شکل شهر می‌تواند در تحقق اهداف یک شهر داشته باشد. ارتباط بعضی از اهداف شهر با شکل شهر از گذشته برای ما روشن است. برای مثال نیاز به امنیت و دفاع از شهر در تعیین مکان، اندازه و شکل و جزئیات آن شامل حصار و خندق، فشردگی بافت، وسعت معابر اصلی جهت حرکت ابزار جنگی، قرار گرفتن فعالیتهای خاص در مرکز و از این قبیل اثر تعیین کننده‌ای داشته است. بعضی از این روابط آگاهانه صورت می‌گیرد


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , ,تحلیل ,شکل و ,فرم ,شهر , ,پاورپوینت , تحلیل شکل و فرم شهر , , , ,شهر ,شهری در آن به وقوع بپیوندد . , , ,مرفولوژی شهر است , , ساختمان هایی ا , کوین لینچ ارائه میدهد : , ,شکل شهر , توزیع فضایی ، ,کنترل فضا و ,فرم شهر» و ,سازمان بصری , شهری ,كالبدی شهرها ,وسعت , كلانشهر‌ها، ,شهرك‌,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی تاسیسات شهری فایل پاورپوینت
دانلود بررسی پاورپوینت با موضوع قنات، پاورپوینت
دانلود بررسی فایل برنامه‌ریزی کاربری اراضی زمین، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی پلازا یا میدان عمومی ( Plaza ) در طراحی فضای سبز شهری و طراحی پارکها
دانلود بررسی فایل فضای شهری میدان توپخانه(امام خمینی) شهر تهران، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی ضوابط و مقررات شهرسازي و معماری بناهای مسکونی
دانلود بررسی تحليل فضايي داده هاي برداري پاورپوینت
پاورپوینت بررسی روش طراحی نماي يك ساختمان مسکونی
پاورپوینت بررسی نقش راه‌ها و مسيرها در روابط اجتماعي
ارزيابي روند تهيه طرح جامع تهران
پاورپوینت شهر الکترونیک ساختارهای اقتصادی و اشتغال
دانلود بررسی دهکده شهری پاورپوینت
دانلود بررسی فضاهای بی دفاع شهری پاورپوینت
دانلود بررسی برنامه ریزی کاربری اراضی شهری
دانلود بررسی شهر پترا در اردن پاورپوینت
دانلود بررسی ضوابط شهرسازی در نقشه های کاربری تجاری پاورپوینت
پاورپوینت شهرسازی از شناخت تا مداخله
دانلود بررسی طرح جامع شهری پاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با شهرسازی و معماری پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی تحلیل شکل و فرم شهرپاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : دو شنبه 4 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');