دانلود بررسی برنامه ریزی شهرهای جدیدپاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی برنامه ریزی شهرهای جدیدپاورپوینت

تاریخ ایجاد 25/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 5300 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت برنامه ریزی شهرهای جدید
 
پاورپوینت برنامه ریزی شهرهای جدید
 
 
بخشی از مطالب:
 
 شهر جدید با حومه اختلاف اساسی دارد. حومه یک ناحیه مجزای مسکونی است که ساکنان آن برای کار به شهر دورتر رفت و آمد می کنند؛ اما شهر جدید باید همه عملکردهای شهری را به اندازه معین داشته باشد.
 
مکتب اصلاح گرائی با تاکید بر جنبه های حق شناختی ، معتقد به یافتن راه حلهائی برای رفع مشکلات شهری در چهار چوب جوامع صنعتی است. در این مکتب عقیده بر آن است که بهسازی و ساماندهی محیط شهری باید از درون همین جوامع صورت پذیرد؛ بنابراین بر اصلاح تنگناها و عوارض نظام اجتماعی موجود، بدون نفی کلیت آن تاکید می کند. اصلاح گرایان، زمین را ثروت و حومه می دانند که باید برای زراعت و اشتغالات زراعی از آن استفاده شود. ویلیام موریس و جان راسکین از بزرگان این مکتب هستند.
تحولات اقتصادي – اجتماعي قرون هيجدهم و نوزدهم ، كلانشهرها ، شهر – ناحيه ها و مجتمع هاي عظيم را به وجود آورد. در اين زمان با گسترش شاهراهها، اختراع ها، تمركز صنايع، مهاجرت هاي روستايي، تراكم جمعيت و آلودگي، دگرگوني هاي اساسي در ساختار و بافت شهرها به وجود آمد، بدين ترتيب نظمي كه در دوره هاي پيش حاكم بود از بين رفت و عملكرد شهر دگرگون و انقلاب صنعتي بر شهر مسلط شد.
 
در اين زمان و همچنين پس از قرن بيستم نظريه هاي متعدد شهري و طرحها و الگوهاي مختلفي براي ساماندهي فضايي شهرها به خصوص شهرهاي بزرگ ارائه مي شود تمام اين نظريه ها بر بي نظمي و آشفتگي شهر صنعتي تأكيد و نوعي آمايش شهر صنعتي را پيشنهاد مي كنند. از جمله اين نظريه ها و مكاتب، مي توان به مكاتب آرمان گرايي و اصلاح گرايي در پيش از قرن بيستم و مكاتب فرهنگ گرايي، شيكاگو، طبيعت گرايي ، فن گرايي و فلسفه گرايي در قرن بيستم اشاره كرد.
 
مكتب آرمان گرايي، بر بهره گيري از روش شناسي كل نگر و انديشه سياسي – ايدئولوژيك براي نقد جوامع صنعتي تأكيد مي كند و نيز ايجاد نوعي اجتماع هاي جديد همانند فالانستر و دهكده هاي تعاوني را پيشنهاد مي نمايد. اين مكتب شهرهاي آرماني را انتخاب انسان در برابر جوامع صنعتي مي داند، زيرا اين شهرها را مستقل از جوامع صنعتي و بر اساس عدالت اجتماعي، محدوديت بخش خصوصي و دگرگوني محيط كالبدي – اجتماعي بيان مي كند.
 
مباني نظري اين مكتب يافتن راه حل مشكلات شهرهاي بزرگ در خارج از اين شهرهاست كه به ايجاد نوعي اجتماع ها يا شهرهاي جديد منجر مي شود. در اين مكتب انسان به صورت يك عنصر بيولوژيك مطرح است. رابرت آون، شارل فوريه، پير ژوزف پرودن ، ويكتور كونسيدران، بنجامين وارد ريچاردسون و هانري دوسن سيمون از بزرگان اين مكتب هستند.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , برنامه ریزی ,شهرهای ,جدید , ,پاورپوینت برنامه ریزی شهرهای جدید , , , , , شهر جدید ,حومه یک ناحیه مجزای مسکونی است , , ,مکتب ,اصلاح گرائی ,ساماندهی ,محیط شهری ,اصلاح گرایان، , شهر صنعتي , مكاتب آرمان گرايي و ,اصلاح گرايي , مكاتب فرهنگ گرايي، ,شيكاگو، ,طبيعت گرايي ، ,فن گرايي ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی سیر تحول فضای شهری در غرب
پاورپوینت بررسی عناصر بصری
پاورپوینت بررسی فضای شهری فلکه ولیعصر تبریز
پاورپوینت بررسی تفکیک زمین
دانلود بررسی فرایند طراحی شهری پاورپوینت
دانلود بررسی تاسیسات شهری فایل پاورپوینت
دانلود بررسی تحلیل شکل و فرم شهرپاورپوینت
دانلود بررسی پاورپوینت با موضوع قنات، پاورپوینت
دانلود بررسی فایل برنامه‌ریزی کاربری اراضی زمین، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی پلازا یا میدان عمومی ( Plaza ) در طراحی فضای سبز شهری و طراحی پارکها
دانلود بررسی فایل فضای شهری میدان توپخانه(امام خمینی) شهر تهران، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی ضوابط و مقررات شهرسازي و معماری بناهای مسکونی
دانلود بررسی تحليل فضايي داده هاي برداري پاورپوینت
پاورپوینت بررسی روش طراحی نماي يك ساختمان مسکونی
پاورپوینت بررسی نقش راه‌ها و مسيرها در روابط اجتماعي
ارزيابي روند تهيه طرح جامع تهران
پاورپوینت شهر الکترونیک ساختارهای اقتصادی و اشتغال
دانلود بررسی دهکده شهری پاورپوینت
دانلود بررسی فضاهای بی دفاع شهری پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی برنامه ریزی شهرهای جدیدپاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : سه شنبه 5 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');