دانلود بررسی مسکن شهری و تراکم پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی مسکن شهری و تراکم پاورپوینت

تاریخ ایجاد 01/07/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت مسکن شهری و تراکم
 
پاورپوینت مسکن شهری و تراکم
بخشی از مطالب:
 
 
سکونت مهم‌ترین کارکرد شهری است که همواره بیشترین اراضی شهرها را دربرمی‌گیرد و قلمروهای مهم و متنوعی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. نکتة بسیار مهم در مکان‌گزینی کاربری مسکونی، ضرورت‌های ارتباطی و زیست‌محیطی است. 
تراکم ساختمانی (Floor area ratio) نسبت زیربنای سرپوشیدهٔ کل طبقات و ساختمان‌های موجود در یک قطعه زمین (زیربنای ناخالص)، به مساحت آن قطعه زمین را گویند.
 
تراکم ساختمانی = زیربنای سرپوشیدهٔ کل طبقات و ساختمان‌های موجود در یک قطعه زمین (زیربنای ناخالص)/ مساحت آن قطعه زمین درنتیجه، برای مثال، تراکم ساختمانی ۲ (یا ۲۰۰٪) نشان‌دهندهٔ این است که متراژ کل زیربنای ناخالص کل ساختمان‌های موجود در قطعه زمین مربوطه، دو برابر مساحت ناخالص آن قطعه زمین است.
 
رشد سریع وگسترش افقی شهرها در دهه های اخیر تقریبا تمامی کشورهای جهان ،اعم از توسعه یافته و در حال توسعه را با مشکلات جدی مواجه ساخته است.مسائل این پدیده نه تنها سیاست های شهرسازی را به طور وسیعی تحت الشعاع قرار داده ،بلکه تبعات حاصل از آن در تشدید مسائل اقتصادی ،اجتماعی ،سیاسی ، مدیریتی ومحیط زیستی جوامع نقش اساسی داشته است.دغدغه ها ونگرانی های ناشی از این پدیده موجب گردید تا کشورهای توسعه یافته ، بویژه پس از جنگ جهانی دوم اقدام به اتخاذ تمهیداتی جهت حل با مهار این بحران کنند. زمینه های اصلی این تمهیدات شامل سیاست های بلند مرتبه سازی ،انبوه سازی ،تغییر قوانین مالیاتی ،وضع قوانین زمین برای استفاده بهینه از آن،بهسازی ونوسازی بافت های قدیمی ومراکز شهرها،طرح آماده سازی اراضی نقاط جدید ،شهرهای جدید ودر راس آن ها سیاست افزایش تراکم جمعیتی و ساختمانی شهرها بوده است.مسئله رشد سریع وگسترش افقی شهرها در کشور ما شاید حادتر ازبسیاری از کشورهای در حال توسعه توسعه یافته باشد.این مسئله در دوران پس از انقلاب اسلامی پیچیده تر گردیده است. دلایل وعوامل عمده ی این پدیده در شهرهای ایران را می توان در قالب موارد ذیل دسته بندی کرد:
– فقدان مبانی آمایش سرزمین در ایران ،نظام شهری شهر را نا بسامان نموده است.نرخ رشد جمعیت شهری،سلسله مراتب شهری و تعداد شهرها تابع معیار برنامه ریزی شده ای نبوده و جایگاه و ظرفیت شهرهای کشور در توسعه اقتصادی واجتماعی مملکت تبیین نشده است.
– رشد جمعیت شهر نشین کشور در دهه های اخیر روند صعودی داشته است. این در حالی است که رشد کلی جمعیت کشور نیز ارقام بسیار بالایی را در مقیاس جهانی داشته است.نیاز مسکن حاصل از این روند موجبات گسترش کالبدی شهرها را فراهم آورده است .
قوانین زمین شهری در دوران پس از انقلاب اسلامی شاید یکی از موثرترین عوامل در جهت گسترش کالبدی شهرها بوده است .تملک و واگذاری زمین درمقیاس کلان و تولید مسکن در مقیاس وسیع،بویژه در دهه اول انقلاب قابل تامل است.گواه این مسئله را باید در نسبت تولید مسکن و رشد جمعیت در دهه های ۱۳۶۵_۱۳۵۵ ذکر کرد.در حالی که رشد جمعیت در کشور ۹/۳ درصد بوده،تولید مسکن به ۳/۴در صد رسیده است.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , مسکن , شهری و , تراکم , ,پاورپوینت مسکن شهری و تراکم , , , , ,سکونت ,کارکرد شهری ,اراضی شهرها , مکان‌گزینی ,کاربری مسکونی، , زیست‌محیطی است. ,تراکم ساختمانی (Floor area ratio) , ساختمان‌های موجود در یک قطعه زمین , ,تراکم ساختمانی = ,زیربنای سرپوشیدهٔ کل طبقات و , ساختمان‌های موجود,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی قوانین کالبد شهر در قوانین شهرداری
دانلود بررسی قوانین و مقررات شهرسازی پاورپوینت
دانلود بررسی عملکرد میدان در طراحی شهری پاورپوینت
دانلود بررسی نگاهی به شاخص های توسعه شهری
دانلود بررسی رویکردهای نوین شهرسازی پاورپوینت
دانلود بررسی آماده سازی زمین از منظرگاه طراحی شهری
دانلود بررسی مقایسه سیر طرح های جامع تهران با جهان پاورپوینت
دانلود بررسی برنامه ریزی کالبدی کوی آزادپاورپوینت
دانلود بررسی طراحی المان شهری پاورپوینت
دانلود بررسی نگاهی به میادین شهری پاورپوینت
دانلود بررسی ضرورت و رویکردهای برنامه ریزی منطقه ای
دانلود بررسی شهر های دوستدار کودکان پاورپوینت
دانلود بررسی تحلیل فضاهای شهری تجریش پاورپوینت
دانلود بررسی ارتقاء امنیت محیطی از طریق طراحی شهری
دانلود بررسی روش های ارزیابی کاربری های شهری
دانلود بررسی اثرات مثبت جهانی شدن بر شهرهای ایران پاورپوینت
دانلود بررسی چگونگی تاب آوری شهری پاورپوینت
دانلود بررسی کالبدی فضایی در ژاپن و جمهوری کره
دانلود بررسی بافت فرسوده مشکین دشت پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی مسکن شهری و تراکم پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : یک شنبه 10 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');