دانلود بررسی الهام پذیری در طبیعت پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
   
   
فهرست مطالب: دانلود بررسی الهام پذیری در طبیعت پاورپوینت

تاریخ ایجاد 01/07/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 3300 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت الهام پذیری در طبیعت
 
پاورپوینت الهام پذیری در طبیعت
بخشی از مطالب:
 
 
بشراز دیرباز همواره در حال الهام گیری از طبیعت در ساخت وساز خود بوده است.در طول تاریخ تکامل ,هرگاه مسیر حرکت بشر از رفتارطبیعت فاصله گرفته ؛ سبب شده است پدیده های مشهودی به عنوان آسیب های طبیعی یا معضالت ویژه پدید آیند . پیروی او از طبیعت در آثار مهندسی و هنر معماری دیده می شود که موجب خلق آثار بسیار زیبا و گوناگونی شده است. 
معماری به مثابه هنری برتر، همواره در تلاش بوده است تا بتواند ارتباط و پیوستاری نزدیکی با مفهوم طبیعت در چگونگی و تنظیم نوع رابطه فیمابین، برقرار کند. در واقع بحث در این است که هستمند بشری در ساحت معماری بر آن بوده است تا با لایه برداری از نظامها و معقولات موجود در طبیعت به مثابه مادر هستی، به تنظیم و انتظام بخشی بهتر و کارآمدتر از طبیعت بپردازد که خود در تحول پارادایمها و حتی رویکردها به مفهوم طبیعت نمایان می شود. بر این اساس  رویکردی «توصیفی و تحلیلی» که از ابزارهای گردآوری اطلاعات: مطالعات کتابخانه ای و اسنادی و شهود بصری با «تحلیل استدلال منطقی»  به سرچشمه  در رابطه با نحوه و چگونگی الگوبرداری از طبیعت در معماری پرداخته می شود. نتایج تحقیق حاضر با اشاره بر مفهوم نوپای معماری زیست مبنا که از آن با نام بیوآرکیتکچر یاد می شود، به این نکته اشاره دارد که می توان از طبیعت بر اساس نوع تقسیم بندی زیربنایی معماری (فرم، عملکرد و تکنولوژی) در محورهای شکلی (فرمی) در فرمهای و احجام کالبدی معماری (الگوبرداری شکلی در سطوح مکانیکی: سازه های ایستایی، ساعت گونه ها و مکانیسمهای کنترل و در ضمن شکلها و فرمهای موجود در ارگانیسمهای پست، حیوانات و گیاهان)، در محورهای ساختاری و عملکردی در کارکردهای عملکردی طبیعت و کاربریهای چند منظوره آن (الگوبرداری فیزیولوژیکی و رفتاری طبیعت: ساختار فیزیولوژیکی و رفتارهای ارگانیسمهای پست، گیاهان و حیوانات) و در زمینه استفاده از تکنولوژی معماری با الگوبرداری از سیستم نظاموار طبیعت (الگوبرداری از قوانین طبیعت در سطوح طبیعی و ارگانیک) همراه با الگوبرداری نمادین و استعاره ای (الگوبرداری از سیستمهای اجتماعی و فرهنگی انسانی: جوامع انسانی و رفتارهای شناختی انسان) بهره گرفت که باید مورد کاربستهای نوین در حوزه معماری امروز در بستر احراز و تعریف قلمرویی معماری زیست مبنا قرار گیرد.
 
هرچند که طبیعت می تواند منبع الهام گیری برای فناوری نوین باشد و ریشه بی هویتی و نگاه عدم معرفتی به خود طبیعت یا مفهوم فناوری قلمداد شود، باید اذعان داشت که عدم توجه کافی به بنیانهای فلسفی با ریشه های تاریخی ارزشهای معنوی و مادی موجب شده با رویکرد علوم جدید برخوردی منفعل داشته.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,الهام پذیری در , طبیعت , ,پاورپوینت الهام پذیری در طبیعت , , , طبیعت در ,ساخت وساز , مهندسی و ,هنر معماری ,معماری ,الگوبرداری از طبیعت در معماری , معماری زیست , بیوآرکیتکچر , معماری ( ,الگوبرداری شکلی در سطوح مکانیکی: ,سازه های ایستایی، ساعت گونه ها , معماری ,معماری زیست مبنا قرا,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی تاریخچه معماری سبزپاورپوینت
پاورپوینت بررسی ایجاد معماری پایدار با استفاده از تکنولوژی
پاورپوینت بررسی اصول پایداری در معماری
پاورپوینت بررسی اصول بنیادین معماری پایدار در الگوي خانه های سنتی ايراني
پاورپوینت بررسی مبحث معماری پايدار و انرژي هاي نو
پاورپوینت بررسی طراحی معماری پايدار و اصول اوليه آن
پاورپوینت بررسی مبانی نظری و رویکرد معماری پایدار در طراحی بناهای پایدار
پاورپوینت بررسی طراحی اکولوژیکی با گیاه پالایی
پاورپوینت بررسی نقش بام‌ها و دیوارهای سبز در رسیدن به طراحی پایدار
دانلود بررسی معماری پایدار و تاثیرش در اقلیم شمال پاورپوینت
دانلود بررسی انرژی خورشیدی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری ارگانیک فایل پاورپوینت
دانلود بررسی كاربرد معماری خورشيدی ايستا در ساختمانهای مسكونی به منظور كاهش مصرف انرژيهای تجديدناپذير ,pdf
دانلود فایل معمارانی که آثارشاخص در معماری پایدار دارند,pdf
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان انرژی صفر ZNE
دانلود بررسی اقدامات حرارتی در ساختمان,فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری پایدار ,پاورپوینت
بررسی معماری ساختمان هاي انرژي صفر - Zero Energy Biulding
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان هاي انرژي صفر - Zero Energy Biulding
پاورپوینت بررسی معماری پايا




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی الهام پذیری در طبیعت پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : یک شنبه 10 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');