دانلود بررسی تناسبات در معماری پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی تناسبات در معماری پاورپوینت

تاریخ ایجاد 01/07/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 3300 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت تناسبات در معماری
 
پاورپوینت تناسبات در معماری
 
بخشی از مطالب:
 
تناسبات مفهومی ریاضی است که در هنرهای تجسمی بر رابطه مناسب اجزا با یکدیگر و با کل اثر دلالت دارد.کاربرد آن به دلیل ایجاد زیبایی بصری در معماری و هنرهای تجسمی از اهمیتی ویژه برخورداراست و تقریباهمه آثار هنری براساس نوعی تناسب بوجود آمده اند. از این جهت تناسب یکی از اصول اولیه اثر هنری است که رابطه هماهنگ میان اجزا را بیان می کند.
تناسب یکی از مفاهیم اصلی و پایه‌ای معماری است که به رابطهٔ بین اجزا و کلیت یک فضا یا طرح معماری اشاره دارد و منظور از تئوری‌های تناسبات، ایجاد احساس نظم بین اجزاء یک ترکیب بصری است.
 
در سبک‌های معماری به تناسب اجزا معماری و انسان و فضا توجه بسیاری شده است و در هر سبک معماری تغییرات تناسب مفاهیم متفاوتی را بیان می‌کند.
 
نسبت طلائی بین اجزای ساختمان در معماری‌های متعدد و در زمان‌های متفاوتی در سبک‌های معماری مورد نظر بوده‌است و آثار آن را در معماری ایرانی-اسلامی، معماری مصر باستان، معماری یونان، معماری روم می‌توان دید.
 
برج و میدان آزادی:طول بنا ۶۳ و عرض ان ۴۲ است که ۱/۵=۴۲: ۶۳ و به عدد طلایی نزدیک می‌باشدسبک معماری آن نیزطاق بزرگی است که تلفیقی از سبک هخامنشی و ساسانی و اسلامی است که منحنی آن با الهام از طاق کسری معماری ایران باستان را تداعی می‌نماید.
 
هر چند بدن زیباتر باشد نقطه طلایی دقیق تر می شود مثلا وقتی بینی کسی به نظر زیبا تر از بقیه به نظر می رسد نسبت طول بینی به پهنای آن دارای نقطه طلایی نزدیکتری می باشد. انسان های معمولی نقطه طلایی دقیقی ندارند و چند درصد تداخل دارد.
 
تک تک اعضای بدن انسان با همدیگر دارای ارتباط و هماهنگی هستند و نقطه طلایی در آن رعایت شده که برخی از مردم بدون نداشتن اطلاعات کافی دست به عمل های جراحی سنگین می زنند و تناسب و تعادل بدن را به هم می زنند و تاثیرات منفی بر جا می گذارند.
 
در داخل هر برگ عناصر تیری شکل قرار دارند که به آنها رگ برگ گفته می شود. رگ بر گها در درون برگ ها نقش سازه ای و انتقال مواد غذائی را دارند. موقعیت رگ برگ در داخل برگ همواره به گونه ای است که بتوانند نیرو ها را در داخل برگ خنثی کند. همچنین قطر آنها منطبق با نیروهای وارده متغییر است. همانطور که گفته شد در گیاهان دو لپه ای رگ برگ ها به صورت منشعب و مشبک است و در تک لپه ایها معمولاً رگ برگ ها (به غیر از گ برگهای بسیار ریز) موازی هم قرار گرفته اند. رگ برگ های کوچکتر در انتها به هم می پیوندند و شبکه ای به وجود می آورند. هر رگ برگ دارای یک شبکه مویرگی است.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , تناسبات در , معماری , ,پاورپوینت تناسبات در معماری , , , , ,تناسبات , هنرهای تجسمی , معماری و , هنرهای تجسمی ,مفاهیم اصلی و , پایه‌ای ,معماری , طرح معماری ,سبک‌های معماری , ,نسبت طلائی بین ,اجزای ساختمان , معماری ایرانی-اسلامی، , معماری مصر باستان، , معماری یونان، ,معماری روم می‌,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی آکوستیک در ساختمان پاورپوینت
دانلود بررسی آفرینش فرم در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی فنگ شویی در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی تناسبات فیوناچی پاورپوینت
دانلود بررسی پدیده های ادراک بازشوهاپاورپوینت
دانلود بررسی زیبایی شناسی در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی رنگ تعلق در محیط های پاسخده پاورپوینت
دانلود بررسی واژه شناسی معماری ایران پاورپوینت
دانلود بررسی فراکتال در معماری فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری و موسیقی فایل پاورپوینت
بررسی تناسبات طلایی و کاربرد آن فایل پاورپوینت
دانلود بررسی فراکتال هافایل پاورپوینت
دانلود بررسی انواع تناسبات در معماری فایل پاورپوینت
دانلود بررسی کانسپت و ایده در معماری و معرفی نمونه هاپاورپوینت
دانلود بررسی ریتم در معماری پاور پوینت
دانلود بررسی آلودگی صوتی و راهکارهای کنترل فایل پاورپوینت
دانلود بررسی نمونه های پارامتریک دیزاین در پروژه های ایرانی ،فایل پاورپوینت
دانلود بررسی طراحی فنی و معماری پاورپوینت
دانلود بررسی ضوابط و استاندارهای طراحی در معماری




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی تناسبات در معماری پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : یک شنبه 10 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');