دانلود بررسی برنامه ریزی و طراحی برای عابر پیاده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی برنامه ریزی و طراحی برای عابر پیاده

تاریخ ایجاد 02/07/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  3  


برنامه ریزی و طراحی برای عابر پیاده
 
برنامه ریزی و طراحی برای عابر پیاده
 
بخشی از مطالب:
در سال های میانی سده گذشته ، اغلب شهرسازان و برنامه ریزان حمل و نقل درون شهری اروپا ، با دیدگاهی اتومبیل گرا ،سفرهای درون شهری را برنامه ریزی و شبکه ارتباطی شهرها را براساس آن طراحی می کردند . اما در چند دهه اخیر ، ایندیدگاه تغییر یافت و به شیوه شهرسازی انسان گرای گذشته گرایش پیدا کردند.نتیجه این رویکرد ، به رسمیت شناختن سفرهای پیاده و پیاده راه ها به منزله یکی از سیستم های حمل و نقل درون شهری و برنامه ریزی و طراحی مسیرهایپیاده و پیاده راه ها در شبکه ارتباطی شهرها بود. 
در واقع فرهنگ پیاده مداری یک قسمت مهم از سیستم مدنیت و فرهنگ شهروندی است. پیاده مداری امری ساده نیست، تلفیقی از انسان، تاریخ و جامعه است با نگاهی به ابعاد آموزشی، تفریحی، سرگرمی و تجاری. پیاده مداری زاییده تمدن شهرنشینی است که با استفاده از تکنولوژی به تلطیف اثرات مخرب آن می رود. پیاده مداری به انسان منزوی امروز فرصت رویارویی و تعامل با دیگر افراد جامعه را میدهد. سنگفرشی که دیروز زیر سنگینی چرخ ماشین ها نفسش به شماره افتاده بود اکنون صندلی ها و نیمکت هایی را پذیرا است تا دمی انسانها گردهم آیند و در وسعت یک خیابان لحظاتشان را به خلق خاطره هایی بگذرانند.
 
نخستین وسیله برای بهبود وضعیت ایمنی پیاده کاهش و یا محدود کردن برخورد های آنان با وسیله نقلیه، از طریق تفکیک فضاهای تردد بصورت افقی یا عمودی و یا محدودیت زمانی است.تفکیک افقی با ایجاد نواحی خیابان یا فروشگاه های پیاده و تفکیک عمودی از طریق زیر گذر یا روگذر های پیاده حاصل می گردد.
 
آرایش فضای حیابان ها و ساختمان ها باید به گونه ای باشد که امکان نظارت توسط سایر عابرین و نیروهای پلیس وجود داشته باشد.سطح بالای روشنایی، نبود مسیر های بن بست و پرهیز از ایجاد بنا و یا منظر سازی به نحوی که فضای مخفی ایجاد می کند می تواند در دستیابی به این هدف کمک کند.نورپردازی خیابان جنبه ای بسیار حائز اهمیت در تامین امنیت پیاده و ایجاد ادراک مناسبی از شهر است.به علاوه نور پردازی در کنار ایمنی و امنیت ادراک عابرین را از فضاهای شهری بهبود می بخشد.تغییر در رنگ نور نیز تنوع بصری بیشتری را ایجاد می کند.
 
با برداشتن و یا مکان یابی مجدد مواردی نظیر بادجه تلفن، کیوسک روزنامه فروشی، گلدان و مبلمان شهری جریان حرکتی پیاده را بدون تقریبا هیچ هزینه ای بهبود می بخشد. سایر عناصر ثابت نظیر چراغ های آتش نشانی و … ، رمپ هایی برای معلولانی که از صندلی چرخ دار استفاده می کنند و برای مادرانی که با کالسکه بچه قصد حرکت دارند و سایر افرادی که گذر از لبه پیاده رو برایشان مشکل است، شرایط مناسبی را فراهم می کند.در نهایت اینکه آسایش پیاده این موارد را شامل می شود:تعریض پیاده روها، ورودی های چند منظوره برای برای ساختمان ها، ایجاد دسترسی به توقفگاه ها، فضا های سرپوشیده برای تجمع افراد، مکان های مسافر گیری ایستگاهی تاکسی و اتوبوس و غیره.


کلمات کلیدی مرتبط:
برنامه ریزی و , طراحی برای , عابر پیاده , ,برنامه ریزی و طراحی برای عابر پیاده , , , , , شهرسازان و ,برنامه ریزان ,حمل و نقل ,درون شهری اروپا ,درون شهری , شبکه ارتباطی شهرها ,حمل و نقل درون شهری و , برنامه ریزی و ,طراحی مسیرهایپیاده و , پیاده راه ها در شبکه ارتباطی شهرها بود. , , پیاده مداری ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی مدیریت شهری و رویکردهاپاورپوینت
دانلود بررسی بافت های فرسوده شهر تهران
دانلود بررسی تفکیک زمین شهری پاورپوینت
دانلود بررسی طراحی منظر شهری در گذر تاریخ پاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه مانوئل کاستلزپاورپوینت
دانلود بررسی بافت های فرسوده قزوین پاورپوینت
دانلود بررسی بافت فرسوده شهر گرمسارپاورپوینت
دانلود بررسی نظریه های برنامه ریزی شهری پاورپوینت
دانلود بررسی نظریه دنیس راندینلی پاورپوینت
دانلود بررسی باغ شهر هاواردپاورپوینت
دانلود بررسی سیراندیشه های لوئیس مامفوردپاورپوینت
دانلود بررسی قوانین کالبد شهر در قوانین شهرداری
دانلود بررسی قوانین و مقررات شهرسازی پاورپوینت
دانلود بررسی عملکرد میدان در طراحی شهری پاورپوینت
دانلود بررسی نگاهی به شاخص های توسعه شهری
دانلود بررسی مسکن شهری و تراکم پاورپوینت
دانلود بررسی رویکردهای نوین شهرسازی پاورپوینت
دانلود بررسی آماده سازی زمین از منظرگاه طراحی شهری
دانلود بررسی مقایسه سیر طرح های جامع تهران با جهان پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی برنامه ریزی و طراحی برای عابر پیاده ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : دو شنبه 11 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');