دانلود بررسی نظریه دنیس راندینلی پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی نظریه دنیس راندینلی پاورپوینت

تاریخ ایجاد 02/07/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت نظریه دنیس راندینلی
 
پاورپوینت نظریه دنیس راندینلی
بخشی از مطالب:
شهر های کوچک و متوسط:
کارشناسان سازمان ملل جمعیت این شهرها را بین ۲۵ تا ۲۵۰ هزار نفر دانسته اند. البته این مقدار با توجه به مقتضیات هر کشور متفاوت خواهد بود. مثلا هند رقم ۱۵۰ هزار نفر را در نظر گرفته است. در ایران، از شهرهای میانه اولین بار به طور رسمی در گزارش های آمایش سرزمین (طرح ستیران) سخن به میان آمده و طبقه بندی ۲۵ تا ۲۵۰ هزار نفر برای آن برگزیده شده است. شهرهایی که جمعیت آنها کمتر از حد پایین شهرهای متوسط (۲۵ هزار نفر) قرار می گیرند به عنوان شهرهای کوچک در نظر گرفته می شوند. هرچند که برخی از صاحب نظران در تعریف شهرهای کوچک بیان کرده اند که اگر جمعیت یک شهر بیش از ۱۰ هزار نفر نباشد، شهر کوچک نامیده می شود. 
 
این نظریه برای اولین بار توسط دنیس راندینلی در سال ۱۹۷۶، در راستای ابعاد مکانی – فضایی برنامه ریزیهای منطقه ای و فضایی به عنوان مکمل سایر انواع برنامه ریزی منطقه ای ارائه کرد . راندینلی در این رویکرد از نظریات جانسون بهره گرفته است، که معتقد است « از نظر تاریخی، رمز توسعه اقتصادی کشورهای صنعتی در ارتباط بین مراکز شهری و نواحی پیرامون آنها، و در پیدایش الگوی فضایی که در ان مکانهای مرکزی در جاهای مناسب قرار گرفته اند، نهفته است . خصوصاً اینکه شهرهای بازاری، تجاری شدن کشاورزی را تحرک بخشیده و امر مبادله موثر کالا و خدمات را تسهیل کرده اند »
 
در این رویکرد، استراتژی مورد نظر برای ارتقای توسعه روستایی، توسعه شبکه ای از شهرهای کوچک، میانی و بزرگ است که هر یک کارکردهای مرکزی سلسله مراتبی ( مانند خدمات ، تسهیلات و زیرساخت ها ) را فراهم می کنند.
 
بنا به راهبرد UFRD ایجاد شهرهای کوچک علاوه بر فراهم نمودن بازاری برای محصولات روستایی ، می تواند خدمات اساسی و امکانات عمومی را نیز برای جمعیت روستایی مهیا سازد . بنابر این شهرهای کوچک می توانند به عنوان حلقه اتصال نواحی روستایی و شهرهای میانی، اساس توسعه منطقه ای قرار بگیرند.
 
بطور کلی، این رویکرد بر مفهوم برنامه ریزی منطقه ای با یکپارچگی عملکردی-فضایی استوار است. راندینلی معتقداست که یک نظام سکونت گاهی با سلسله مراتبی انسجام یافته از سکونت گاهها در سطوح مختلف، می تواند نقش مهمی در توسعه منطقه ای داشته باشد .
 
در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ اگاهی نسبت به یک نیاز مبرم درعرصه برنامه ریزی ناحیه ای و منطقه ای، یعنی برقرای پیوند میان توسعه شهری و روستایی افزایش یافت که نتیجه این امر شکل گیری چند رویکرد قدرتمند در این عرصه بود، که به طور خاص و صریح به پیوندهای روستا – شهری پرداخته اند. دو رویکرد اصلی که طی این فرایند ظهور یافتند، رویکرد «عملکردهای شهری در توسعه روستایی» از راندینلی و رویکرد «اگروپلیتن» از فریدمن و داگلاس می باشند.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,نظریه ,دنیس راندینلی , ,پاورپوینت نظریه دنیس راندینلی , , ,شهر های ,کوچک و ,متوسط: ,کارشناسان ,سازمان ملل جمعیت , , , نظریه برای اولین با , , دنیس راندینلی , برنامه ریزیها , منطقه ای و , فضایی , برنامه ریزی منطقه ای ,استراتژی ,محصولات روستایی , نواحی روستایی و شهرهای میانی، , اسا,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی مدیریت شهری و رویکردهاپاورپوینت
دانلود بررسی بافت های فرسوده شهر تهران
دانلود بررسی تفکیک زمین شهری پاورپوینت
دانلود بررسی طراحی منظر شهری در گذر تاریخ پاورپوینت
دانلود بررسی زندگینامه مانوئل کاستلزپاورپوینت
دانلود بررسی بافت های فرسوده قزوین پاورپوینت
دانلود بررسی بافت فرسوده شهر گرمسارپاورپوینت
دانلود بررسی نظریه های برنامه ریزی شهری پاورپوینت
دانلود بررسی برنامه ریزی و طراحی برای عابر پیاده
دانلود بررسی باغ شهر هاواردپاورپوینت
دانلود بررسی سیراندیشه های لوئیس مامفوردپاورپوینت
دانلود بررسی قوانین کالبد شهر در قوانین شهرداری
دانلود بررسی قوانین و مقررات شهرسازی پاورپوینت
دانلود بررسی عملکرد میدان در طراحی شهری پاورپوینت
دانلود بررسی نگاهی به شاخص های توسعه شهری
دانلود بررسی مسکن شهری و تراکم پاورپوینت
دانلود بررسی رویکردهای نوین شهرسازی پاورپوینت
دانلود بررسی آماده سازی زمین از منظرگاه طراحی شهری
دانلود بررسی مقایسه سیر طرح های جامع تهران با جهان پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی نظریه دنیس راندینلی پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : دو شنبه 11 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');