دانلود بررسی ارتباط موسيقی و معماری پل خواجوپاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی ارتباط موسيقی و معماری پل خواجوپاورپوینت

تاریخ ایجاد 05/07/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 3800 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت ارتباط موسيقی و معماری پل خواجو
 
پاورپوینت ارتباط موسيقی و معماری پل خواجو
بخشی از مطالب:
 
پل خواجو به خاطر معماری و تزئینات کاشی‌کاری آن از دیگر پلهای زاینده رود مشهورتر است. این پل که در دوران صفوی یکی از زیباترین پلهای جهان به شمار می‌رفت، بیشتر به منزله سد و بند بوده‌است. در میان هریک از دو ضلع شرقی و غربی پل ساختمانی بنا شده که شامل چند اتاق مزین به نقاشی است. این ساختمان که -شاه نشین- نامیده می‌شود در آن دوره جایگاه بزرگان و امیرانی بوده که برای تماشای مسابقات شنا و قایقرانی بر روی دریاچه مصنوعی به این مکان فراخوانده می‌شدند. 
در ابتدا براي بيـان ارتبـاط بين موسيقي و معمـاري به معنـاي لغوي آنهـا مي پردازيم . معماري در لغت به معناي واژه ي عربي فارسي دانش , هنر طراحي , احداث ساختمان , يکي از شاخه هاي مهندسي که موضوع آن طراحي واحداث ساختمان است .سبک وروش طراحي و ساخت بنا , عمل و شغل معمار ( دکتر حسن انوري : فرهنگ بزرگ سخن ) و موسيقي معرب از يونـاني : هنـر مرتب کردن اصوات با قواعد معين از نظر ريتـم ملودي و هارموني در قالب گروهي از اصوات و آهنگ مستقل از نظرسبک و شيوه – اصوات آهنگين که برپايه ي اين هنر ساخته مي شود ..(music) (دکتر حسن انوري : فرهنگ لغت معين)
 
انسان از بدو ايجاد ارتباط با جهان پيرامون خود احساس نياز به سر پناه را در خود حس کرد و اقدام براي رفع اين نياز سکني گزيدن در غارها بود که اولين گونه ي خانه ي انسان به شمار مي آيد به موازات رفع اين نياز انسان با ارتباط مستقيم خود با طبيعت و صداها و موسيقي آن نوعي آرامش را در اين ارتباط شنيداري کسب کرد و به مرور زمان تقليد وي از اين صداها شروعي بود براي ارتباط کلامي بين هم نوعان خود . با گذر زمان و کسب مهارت براي ساخت ابزاري که توليد صوت مي کرد . و از طرفي با گذر زمان و پيشرفت انسان و با توجه به مقتضيات مکان و زمان اقليم سر پناه ها رو به پيشرفت نهاد.
 
پل خواجو به خاطر معماری و تزئینات کاشی‌کاری آن از دیگر پلهای زاینده رود مشهورتر است. این پل که در دوران صفوی یکی از زیباترین پلهای جهان به شمار می‌رفت، بیشتر به منزله سد و بند بوده‌است. در میان هریک از دو ضلع شرقی و غربی پل ساختمانی بنا شده که شامل چند اتاق مزین به نقاشی است. این ساختمان که (شاه نشین) نامیده می‌شود در آن دوره جایگاه بزرگان و امیرانی بوده که برای تماشای مسابقات شنا و قایقرانی بر روی دریاچه مصنوعی به این مکان فراخوانده می‌شدند. یک نیمکت سنگی تمام چیزی است که از صندلی پادشاه باقی‌مانده‌است. به سخن پروفسور اپهام پوپ و ژان شاردن، پل خواجو «یک اثر تاریخی اوج معماری پل فارسی و یکی از جالب‌ترین پل‌هایی است که وجود دارند … که در کل آن ضرباهنگ و شرافت و عزت و ترکیب شادترین قوام، ابزار، زیبایی، و تفریح و سرگرمی وجود دارد».


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,ارتباط ,موسيقی و ,معماری , پل خواجو , ,پاورپوینت ارتباط موسيقی و معماری پل خواجو , , , ,پل خواجو , معماری و ,تزئینات کاشی‌کاری , زاینده رود , دوران صفوی ,معماري ,طراحي و ,احداث ساختمان ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی تناسبات در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی آکوستیک در ساختمان پاورپوینت
دانلود بررسی آفرینش فرم در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی فنگ شویی در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی تناسبات فیوناچی پاورپوینت
دانلود بررسی پدیده های ادراک بازشوهاپاورپوینت
دانلود بررسی زیبایی شناسی در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی رنگ تعلق در محیط های پاسخده پاورپوینت
دانلود بررسی واژه شناسی معماری ایران پاورپوینت
دانلود بررسی فراکتال در معماری فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری و موسیقی فایل پاورپوینت
بررسی تناسبات طلایی و کاربرد آن فایل پاورپوینت
دانلود بررسی فراکتال هافایل پاورپوینت
دانلود بررسی انواع تناسبات در معماری فایل پاورپوینت
دانلود بررسی کانسپت و ایده در معماری و معرفی نمونه هاپاورپوینت
دانلود بررسی ریتم در معماری پاور پوینت
دانلود بررسی آلودگی صوتی و راهکارهای کنترل فایل پاورپوینت
دانلود بررسی نمونه های پارامتریک دیزاین در پروژه های ایرانی ،فایل پاورپوینت
دانلود بررسی طراحی فنی و معماری پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی ارتباط موسيقی و معماری پل خواجوپاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : پنج شنبه 14 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');