دانلود بررسی حریم و محدوده شهر (طرح ۲)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی حریم و محدوده شهر (طرح ۲)

تاریخ ایجاد 06/07/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  2  


حریم و محدوده شهر (طرح ۲)
 
حریم و محدوده شهر (طرح ۲)
 
بخشی از مطالب:
 
حد كالبدي موجود شهر و توسعه آتي در دوره طرح جامع و تا تهيه طرح مذكور در طرح هادي شهر كه ضوابط و مقررات شهرسازي در آن لازم‌الاجرا است.
در “قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها”، محدوده شهر به شکل زیر تعریف شده است:
ماده ۱ – محدوده شهر عبارت است از حد کالبدی موجود شهر و توسعه آتی در دوره طرح جامع و تا تهیه طرح مذکور در طرح هادی شهر که ضوابط و مقررات شهر سازی در آن لازم‌الاجراء می باشد.شهرداریها علاوه بر اجرای طرحهای عمرانی از جمله احداث و توسعه معابر و تأمین خدمات شهری و تأسیسات زیربنایی در چارچوب وظایف قانونی خود کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تأسیسات و سایر اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهر را نیز به عهده دارند
 
شهرداري‌ها علاوه بر اجراي طرح‌هاي عمراني از جمله احداث و توسعه معابر و تأمين خدمات شهري و تأسيسات زيربنائي در چارچوب وظايف قانوني خود كنترل و نظارت بر احداث هر گونه ساختمان و تأسيسات و ساير اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهر را نيز به عهده دارند.
 
ماده ۲ حريم شهر عبارت است از قسمتي از اراضي بلافصل پيرامون محدوده شهر كه نظارت و كنترل شهرداري در آن ضرورت دارد و از مرز تقسيمات كشوري شهرستان و بخش مربوط تجاوز ننمايد.
 
به منظور حفظ اراضي لازم و مناسب براي توسعه موزون شهرها با رعايت اولويت حفظ اراضي كشاورزي، باغات و جنگل‌ها، هر گونه استفاده براي احداث ساختمان و تأسيسات در داخل حريم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح‌هاي جامع و هادي امكان پذير خواهد بود.
 
نظارت بر احداث هر گونه ساختمان و تأسيسات كه به موجب طرح‌ها و ضوابط مصوب در داخل حريم شهر مجاز شناخته شده و حفاظت از حريم به استثناي شهرك‌هاي صنعتي (كه در هر حال از محدوده قانوني و حريم شهرها و قانون شهرداري‌ها مستثني مي‌باشند) به عهده شهرداري مربوط مي‌باشد، هر گونه ساخت و ساز غيرمجاز در اين حريم تخلف محسوب و با متخلفين طبق مقررات رفتار خواهد شد.
 
ماده ۳ محدوده روستا عبارت است از محدوده‌اي شامل بافت موجود روستا و گسترش آتي آن در دوره طرح هادي روستائي كه با رعايت مصوبات طرح‌هاي بالا دست تهيه و به تصويب مرجع قانوني مربوط مي‌رسد. دهياري‌ها كنترل و نظارت بر احداث هر گونه ساخت و ساز در داخل محدوده را عهده‌دار خواهند بود. پروژه حریم و محدوده شهر (طرح ۲)
 
تبصره ۱ روستاهايي كه در حريم شهرها واقع مي‌شوند مطابق طرح‌ هادي روستايي داراي محدوده و حريم مستقل بوده و شهرداري شهر مجاور حق دخالت در ساخت و ساز و ساير امور روستا را ندارد.
 
تبصره ۲ روستاهائي كه به موجب طرح‌هاي مصوب جامع و هادي در داخل حريم شهرها واقع شوند در صورت رسيدن به شرايط شهر شدن، شهر مستقل شناخته نشده و به صورت منفصل به عنوان يك ناحيه يا منطقه از نواحي يا مناطق شهر اصلي تلقي و اداره خواهند بود و براي آنها در قالب طرح‌هاي جامع و تفصيلي ضوابط و مقررات ويژه متضمن امكان استمرار فعاليت‌هاي روستائي تهيه و ملاك عمل قرار خواهد گرفت. پروژه حریم و محدوده شهر (طرح ۲)
 
در همين راستا حريم شهر عبارت است از قسمتي از اراضي بلافصل پيرامون محدوده شهركه نظارت و كنترل شهرداري در آن ضرورت دارد و از مرز تقسيمات كشوري شهرستان و بخشمربوط تجاوز ننمايد.
 
به منظور حفظ اراضي لازم و مناسب براي توسعه موزون شهرهابا رعايت اولويت حفظ اراضي كشاورزي ، باغات و جنگلها ، هر گونه استفاده براي احداثساختمان و تأسيسات در داخل حريم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرحهايجامع و هادي امكان‌پذير خواهد بود
 
نظارت بر احداث هر گونه ساختمان و تأسيسات كه به موجب طرحها و ضوابط مصوب درداخل حريم شهر مجاز شناخته شده و حفاظت از حريم به استثناي شهرك‌هاي صنعتي كه درهر حال از محدوده قانوني و حريم شهرها و قانون شهرداريها مستثني است به عهدةشهرداري مربوط مي‌باشد ، هر گونه ساخت و ساز غير مجاز در اين حريم تخلف محسوب و بامتخلفين طبق مقررات رفتار خواهد شد


کلمات کلیدی مرتبط:
حریم و , محدوده ,شهر (طرح ۲) , ,حریم و محدوده شهر (طرح ۲) , , , ,حد كالبدي موجود , شهر و ,توسعه آتي , طرح جامع , طرح هادي شهر , شهرسازي , محدوده شهر , حد کالبدی موجود شهر و ,توسعه آتی , طرح جامع , طرح مذکور , طرح هادی شهر , ضوابط و مقررات شهر سازی ,شهرداریها , طرحهای عمرانی ,خدمات شهری ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی و تحلیل محله قصرالدشت شیراز
دانلود بررسی خصوصیات مديريت شهري در جهان
دانلود بررسی طرح ساماندهی بافت فرسوده اراک(کوی رودکی)
دانلود بررسی نوشهرگرایی پاورپوینت
دانلود بررسی پاورپوینت نوزایی شهر
دانلود بررسی پیاده راه (ضوابط، طراحی و تحلیل)پاورپوینت
دانلود بررسی طرح ۵ آماده سازی و تفکیک زمین (شهر شیراز)
دانلود بررسی آرام سازی ترافیک در مناطق مسکونی پاور پوینت
دانلود بررسی کارگاه طرح ۲(محله ها، شاخص ها و شعاع دسترسی) شهر قزوین
دانلود بررسی کارگاه طرح ۲(تهیه نقشه کاربری و عرصه و اعیان)عفیف آباد
دانلود بررسی GIS و ساماندهی شهری پاور پوینت
دانلود بررسی طرح راهبردی توسعه شهر تهران پاورپوینت
دانلود بررسی بافت فرسوده‌ی همت‌آباد اصفهان پاورپوینت
دانلود بررسی برنامه ریزی توسعه راهبردی شهر رودهن پاور پوینت
دانلود بررسی چشم اندازسازی شهر رودهن پاورپوینت
دانلود بررسی بازنگری در طرح جامع شهر بجنوردپاورپوینت
دانلود بررسی تحليل فضای شهری(پل معلق آمل)پاور پوینت
طراحی پارک پیاده روی بابلسرپاورپوینت
دانلود بررسی طرح جامع شهر مشهد




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی حریم و محدوده شهر (طرح ۲) ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : جمعه 15 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');