دانلود بررسی معماری روم فایل پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی معماری روم فایل پاورپوینت

تاریخ ایجاد 07/07/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 54   قیمت: 5300 تومان     تعدادمشاهده  2  


فایل پاورپوینت معماری روم (آشنایی با معماری جهان)،در حجم 54 اسلاید قابل ویرایش ،.
 
بخشی از مطالب:
رم اشاره به سرزمین‌هایی در اروپا و آسیای صغیر دارد که مدتی در دست امپراتوری روم و امپراتوری رم شرقی بود. معمولاً در منابع عربی و اسلامی قدیم منظور از رم سرزمین‌های آسیای صغیر است. یکی از نام‌های عربی دریای مدیترانه نیز که در جنوب آسیای صغیر قرار دارد، «بحرالروم» به معنی «دریای رم» است. 
پاورپوینت آشنایی با معماری روم:
موقعیت جغرافیایی روم : کشوری که به نام روم معروف و شناخته شده است . کشور تازه ای بود که در کرانه های تیبر بنیاد شد ، تسلط خود را بر نیمه باختری مدیترانه برقرار ساخت و سرانجام دامنه آن را به همه سرزمینها گسترش داد . کشور روم از جنوب به صحرا ، از شمال به رود راین و دانوب و از خاور به دره دجله و فرات محدود بود . روم تسلط خود را بر سرزمین تمدن های کهن ، یعنی مصر ، سومر ، بابل ، فلسطین ، فینیقیه و یونان برقرار ساخت و در خاور کاری را که اسکندر آغاز کرده بود ، ادامه داد . بر زندگی و اندیشه اقوام آن ناحیه تاثیر ویژگیهای یونانی مآبی ( هلندی ) را به جا گذاشت .
 
یکی از مراکز مهم تمدنی روم شبه جزیره ایتالیا بود که از موقعیتی مرکزی برخوردار است و از همه سو به سهولت به دریای مدیترانه دسترسی داشت . ایتالیا به خاطر اوضاع جغرافیایش توانست دنیای مدیترانه را به سوی خود جذب کند . در دوره باستان همه راهها به روم ختم می شد و اکنون نیز راههای فرهنگی نوین به روم باستان باز می گردد .
دوره های مختلف سنگ ، درایتالیا که مهمترین بخش روم باستان بود ، همانند سایرنقاط سپری گردید . دوره مس در حدود 2500 سال پیش از میلاد آغاز شد و به خصوص در جزایر اطراف گسترش یافت . درساردنی بناهای متعددی که با تخته سنگهای بزرگ ساخته شده در نیمه اول هزاره دوم" ایتالیوت ها " ، که از خویشاوندان یونانیها محسوب می شدند و به زبان هند و اروپایی تکلم می کردند و با عناصر شمالی و آلپی امتزاج یافته بودند و به این سرزمین گام نهادند .
پیش از حاکمیت رومیها اقوامی بنام اتروسک ( آتروریاییها ) در سرزمین های تحت تسلط ساکن بودند که در تاریخ آن منطقه حائز اهمیت است .
 
معماری رومی : همانطوریکه مردمان تحت حاکمیت رومیان متفاوت بودند ، معماری رومی نیز به غایت ومتنوع بود . هنر و معماری رومی اختلاط و التقاقی است از هنر اتروسکی ، یونانی ، آسیای غربی ، مصری و بومی . هنر رومی هر چند که بسیار کند و دیر خود را به عرصه ظهور رسانید ، و لیکن ماندگاری ویژه ای یافت . این هنر و معماری ابتدا تحت تاثیر هنر و معماری اتروسکی و پس از آن نیز متاثر از هنر یونانی شد . اما مشخصه های خاص خود را به دست آورد و در حقیقت تمدن و هنر غربی در یونان متولد و بوسیله رومیها تقویت و گسترش یافت . 
تندیسهای یونانی که توسط هنرمندان رومی ساخته شده در بسیاری از موزه های دنیا موجودند و نشانگر اوج هنر تندیس سازی عصر جمهوری است . به اعتقاد بسیاری هنر رومی از هنر یونانی متولد گردید . هنر رومی به واقع انتشار دهنده و نگهدارنده میراث هنر یونانیان بوده است . ولی به این نکته هم باید اشاره نمود که رومیها به خواسته های هنری خویش دست یافتند و هنر رومی شکوه و جلال خاص خود را یافت .
و...
 
فهرست مطالب پاورپوینت آشنایی با معماری روم:
موقعیت جغرافیایی روم
اتروسک ( آتروریاییها )
معماری اتروسکها
معابد
معماری رومی
معماری روم در دوره جمهوری
معبد سیبول
معبد فورتونا پریمیجینا ( پالسترنیا )
معماری روم در دوره امپراتوری
خانه در شهرهای رومی
کولوسئوم ( آمفی تئاتر فلاویوس )
باسیلیکا
باسیلیکای اولپیا
نمایش خانه و آمفی تئاتر
تاق نصرت
نما،مقطع و جزئییات تاق نصرت
حمامهای رومی
آبروها
تصاویر از مکان های مختلف
 
این فایل با فرمت پاورپوینت در 54 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
فایل , پاورپوینت , معماری , روم (آشنایی با ,معماری ,جهان)،در حجم 54 اسلاید قابل ویرایش ،. , , , ,رم ,سرزمین‌هایی در , اروپا و آسیای صغیر ,امپراتوری روم و , امپراتوری رم شرقی ,دریای مدیترانه , «بحرالروم» به معنی « ,دریای رم» است. ,پاورپوینت آشنایی با معماری روم: , , پاورپوینت آشنایی با معماری روم,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی سبک نئوکلاسیک در معماری فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری روم پاورپوینت
دانلود بررسی خصوصیات معماری باروک پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری فولدینگ پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری گوتیک پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری آذری پاورپوینت
دانلود بررسی معماری شیوه رازی پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری خراسانی پاورپوینت
دانلود بررسی معماری های تک و اکوتک پاورپوینت
دانلود بررسی معماری بیزانس فایل پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری ژاپن فایل پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری یونان پاورپوینت
دانلود بررسی سبک تندیس گرایی در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی معماری خاورمیانه پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری اصفهانی پاورپوینت
دانلود بررسی مکتب شیکاگو فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری پرش کیهانی پاورپوینت
دانلود بررسی فایل معماری _معماری فولدینگ و مبنای فکری آن,پاورپوینت
دانلود بررسی نهضت هنر نو | آنتونی گائودی,پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی معماری روم فایل پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : شنبه 16 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');