دانلود بررسی کارگاه طرح ۲(تهیه نقشه کاربری و عرصه و اعیان)عفیف آباد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی کارگاه طرح ۲(تهیه نقشه کاربری و عرصه و اعیان)عفیف آباد

تاریخ ایجاد 06/07/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 3800 تومان     تعدادمشاهده  8  


کارگاه طرح ۲(تهیه نقشه کاربری و عرصه و اعیان)عفیف آباد
 
کارگاه طرح ۲(تهیه نقشه کاربری و عرصه و اعیان)عفیف آباد
بخشی از مطالب:
 
تا به امروز تعریفی که از عرصه و اعیان املاک شده است نوعی تدوین و معرفی‌شده که گویا منظور از اعیان ساختمان بوده و مابقی، عرصه ملک را تشکیل می‌دهد که این برداشت غلطی بوده و به‌احتمال‌زیاد باعث ضررهای فراوانی به مردم و صاحبان املاک شده است. 
ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﻋﺮﺻﻪ، ﺯﻣﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﺍﻋﻴﺎﻥ، ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ می ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﺍی ﻛﺎﺭﺑﺮی ﻫﺎی ﻣﺴﻜﻮنی، ﺍﺩﺍﺭی، ﺗﺠﺎﺭی ﻭ… می ﺑﺎﺷﺪ.به طور کلی می توان گفت منظور از مساحت عرصه مساحت کل زمینی است که مستحدثات، ابنیه و ساختمان در آن قرار دارد و منظور از مساحت اعیان مساحت خود مستحدثات و ابنیه است که در زمین واقع شده است.بنابراین ﺩﺭ ﺻﻮﺭتی ﻛﻪ ﻣﻠﻚ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺷﺸﺪﺍﻧﮓ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭی ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﺑﺮﻋﺮﺻﻪ ﻭ ﺍﻋﻴﺎﻥ می ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺧﺎﺹ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺭﺍضی ﻣﻮﻗﻮﻓﻪ ﻭ ﻧﻴﺰ ﺍﻣﻼ‌ﻙ ﺧﺎﺹ ﻛﻪ ﺻﺮﻓﺎً ﻋﺮﺻﻪ ﻭ ﻳﺎ ﺍﻋﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ، ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭی ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺍﻋﻴﺎنی.
 
شهر شیراز به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی به عنوان یک مرکز اقامتی، تفریحی ، تجاری ، توریستی نه تنها در جنوب کشور بلکه در کشورهای حاشیه خلیج فارس شناخته شده و با توجه به وجود مراکز درمانی متعدد، در طول سال با حجم بالایی از مسافران و توریست مواجه است. به این دلیل در سالهای اخیر شاهد رشد قابل توجه مجتمع های تجاری در شهر بوده ایم. محله عفیف آباد با سابقه شکل گیری ۴ الی ۵ دهه که اسم و شکل گیری آن متاثر از باغ تاریخی عفیف آباد(گلشن) است تا چندی پیش به عنوان یکی از محله های آرام و سبز در شیراز شناخته شده بود، اما همراه با رشد شهر و گسترش شهرنشینی این منطقه به صورت یک منطقه بزرگ مسکونی،تجاری تغییر شکل داد. خیابان عفیف آباد شیراز عملکرد یک خیابان جمع و پخش کننده در بافت شهری را دارد. عرض مقطع این خیابان در وضعیت فعلی به طور متوسط نزدیک به ۳۴ متر همراه با پیاده راه های نسبتاً عریض حدوداً ۸ متری در دو طرف است. این مسیر دارای دو خط عبور یک طرفه خودرو می باشد . قرارگیری دو مجتمع تجاری بنام های ستاره وحافظ و اخیراً یک مجموعه برزگ دیگر بنام سعدی، یک بیمارستان، چندین آموزشگاه مختلف و تعداد زیادی واحد خرده فروشی و تجاری در این خیابان باعث ازدحام ترافیک موتوری در بیشتر ساعات شبانه روز در امتداد این خیابان گردیده؛در پشت بدنه خیابان بیشترین کاربری مربوط به محلات مسکونی است. امروزه فضاهای باز عمومی مورد توجه بسیاری از سیاست گذاران شهری قرار گرفته است.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
کارگاه ,طرح ۲(تهیه , نقشه کاربری و ,عرصه و ,اعیان) ,عفیف آباد , ,کارگاه طرح ۲(تهیه نقشه کاربری و عرصه و اعیان)عفیف آباد , , , , ,عرصه و اعیان املاک , اعیان ساختمان ,عرصه ملک ,ﺯﻣﻴﻦ , ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ , مستحدثات و ,ابنیه , شیراز , حاشیه خلیج فارس , عفیف آباد ,شهرنشینی , مسکونی،تجاری , خیابان عفیف آباد,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تاریخ پیدایش شهر و شهرسازی
دانلود بررسی محوطه سازی و طراحی بدنه فضاهای باز، نماها (پارک شهری)فایل پاورپوینت
پاورپوینت بررسی گره در شهرسازی
پاورپوینت بررسی تاثیر بافت تاریخی بر شهر
پاورپوینت بررسی و شناخت محله فهادان یزد
پاورپوینت بررسی و شناخت محله دزک شیراز
دانلود بررسی تعیین سرانه های عناصر سازنده شهری فایل پاورپوینت
دانلود بررسی محورهای مهم در برنامه‌ريزی مجتمع‌های زيستی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی مدل های کمی در برنامه ریزی شهری پاورپوینت
دانلود بررسی شناخت فضای شهری
دانلود بررسی و تحلیل محله قصرالدشت شیراز
دانلود بررسی خصوصیات مديريت شهري در جهان
دانلود بررسی طرح ساماندهی بافت فرسوده اراک(کوی رودکی)
دانلود بررسی نوشهرگرایی پاورپوینت
دانلود بررسی پاورپوینت نوزایی شهر
دانلود بررسی پیاده راه (ضوابط، طراحی و تحلیل)پاورپوینت
دانلود بررسی طرح ۵ آماده سازی و تفکیک زمین (شهر شیراز)
دانلود بررسی آرام سازی ترافیک در مناطق مسکونی پاور پوینت
دانلود بررسی حریم و محدوده شهر (طرح ۲)




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی کارگاه طرح ۲(تهیه نقشه کاربری و عرصه و اعیان)عفیف آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : شنبه 16 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');