پاورپوینت معرفی رشته های دانشگاهی مهندسی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

فهرست مطالب: پاورپوینت معرفی رشته های دانشگاهی مهندسی

تاریخ ایجاد 22/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 64 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 1328 kb  تعدادمشاهده 3


بخشی از مطلب 
مهندس 
واژه هاي مهندس، هندسي و مهندسي در كاربردهاي صحيح و بسيار نزديك به مفهوم واقعي آن در معاني اي نظير طراح ، خلاق ، نوآور ، انديشمند ، مدير، مدبر ، چاره ساز ، شمارگر ، حسابدان، هندسه  دان و هوشمند به كار رفته است و در تصادف زماني مناسب با واژه هاي لاتين Engineer و Engineering به درستي  معادل است. 
 
انواع دانشگاه ها 
دانشگاه ها با توجه به دوره هايي كه ارائه مي دهند به دانشگاه هاي جامع و تخصصي تقسيم مي شوند. 
دانشگاه هاي جامع: دانشگاه هايي هستند كه كليه رشته هاي علوم انساني، تجربي ، رياضي ، كشاورزي و هنر را ارائه مي دهند. مانند دانشگاه تهران، شهيدبهشتي، تبريز و ... 
دانشگاه هاي تخصصي: دانشگاه هايي هستند كه صرفا“ رشته هاي يك گروه آموزشي را ارائه مي دهند. مانند: دانشگاه صنعتي اميركبير، صنعتي شريف، هنر و...  
مفاهيم دروس دانشگاهي  
1. دروس دانشگاهي از لحاظ محتوي به دروس عمومي،پايه، اصلي و تخصصي تقسيم مي‌شوند. 
 الف) دروس عمومي‌: به منظور توسعه اطلاعات و معلومات عمومي‌دانشجويان عرضه مي‌شود و گذراندن‌ اين دروس براي كليه دانشجويان الزامي‌است. 
ب( دروس پايه: به منظور تقويت بنيه علمي‌و‌ايجاد زمينه فعاليت براي پذيرش دروس اصلي و تخصصي ارائه مي‌شود. 
ج( دروس اصلي: اساس و مبناي دروس تخصصي رشته را تشكيل مي‌دهد.  
د(  دروس تخصصي: به منظور افزايش توان علمي‌ و عملي دانشجو در رشته مربوطه تدريس مي‌گردد. 
2. دروس از نظر انتخاب به الزامي و اختياري تقسيم مي‌شوند 
الف( دروس اجباري:مجموعه دروسي است كه گذراندن آنها در طول دوره براي دانشجو الزامي است و قابل تعويض نمي‌باشد.  
ب(دروس اختياري: درس­هائي است كه در طول دوره براي دانشجو بصورت اختياري ارائه مي‌شود و دانشجو برحسب نياز و علاقه آن درس را اخذ مي‌كند.  
 
دروس دانشگاهي 
3. دروس از نظر ارتباط با دروس ديگر به مستقل و وابسته تقسيم مي‌شوند: 
الف(‌ دروس مستقل: دروسي است كه انتخاب و گذراندن آنها منوط به گذراندن درس ديگري نيست. 
ب (دروس وابسته: دروسي است كه انتخاب و گذراندن آنها منوط به گذراندن درس پيشنياز آن يا اخذ همزمان درس همنياز آن است.  
4. دروس از نظر نحوه تدريس به نظري و عملي تقسيم مي‌شوند. 
الف(دروس نظري: حاوي مجموعه دانشي است كه بصورت خطابه، كنفرانس، سمينار و بحث و گفتگو در کلاس ارائه مي­شود. 
ب(دروس عملي: حاوي مجموعه مهارت‌هايي است كه گذراندن آنها نياز به عمليات كارگاهي و آزمايشگاهي دارد.  
 
انتخاب واحد 
هر دانشجو براي اخذ مدرك كارشناسي برحسب رشته انتخابي (گروه علوم انساني، هنر، تجربي، كشاورزي و رياضي)  مي بايست تعداد130 الي  140 واحد درسي را بگذراند.  
  
    دانشجويان عزيز ، بايد با توجه به پيشنياز و همنيازهاي اعلام شده در شروع هر ترم بين 14 الي 20 واحد درسي انتخاب نمايند و در پايان ترم نمرات خود را در مقابل هر درس ثبت نمايند. 
تعريف دانشجوي ممتاز ورودي 
ممتاز ورودي: دانشجوي ممتاز دانشجويي است كه بر اساس ماده 1 آئين‌نامه تسهيلات آموزشي ويژه دانشجويان ممتاز از سوي سازمان سنجش معرفي مي‌گردد. 
تبصره: دانشجوي ممتاز ورودي در صورت داشتن معدل کل كمتر از 16 در دو ترم اول و ترم‌هاي پس از آن, يا داشتن معدل کمتر از 15 در دو نيمسال از ليست دانشجويان ممتاز خارج مي‌گردد.  
 
تعريف دانشجوي ممتاز دانشگاه 
ممتاز دانشگاه: دانشجوي كه جزء دسته اول نبوده ولي معدل كل بالاي 17 داشته و معدل سه ترم از چهار ترم اول يا معدل دروس اختصاصي و پايه در هر ترم بالاي 17 بوده، و حداقل 60 واحد درسي گذرانده باشد. 
ممتاز 10%: دانشجويان10% بالاي هر دانشکده که در سه ترم از چهار ترم اول جزء 10% اول هر دانشکده در هر گرايش بوده , و معدل کل آنها بالاي 15 باشد .  
تبصره: اين دانشجويان در صورت کسب معدل کل زير 15 از ليست دانشجويان ممتاز خارج مي‌گردند. 
 
تسهيلات اعطايي به دانشجويان ممتاز 
اهداي کامپيوتر به رتبه‌هاي زير 100 کنکور سراسري 
اهداي سکه به دانشجويان ممتاز ورودي معرفي شده از سوي سازمان سنجش 
امکان تحصيل همزمان در دو رشته از پايان نيمسال چهارم 
پرداخت کمک هزينه تحصيلي بلاعوض از نيمسال پنجم 
امکان اخذ وام 3 برابر (ضروري-مسکن-ازدواج) 
امکان اخذ 20 واحد از رشته ديگر مازاد بر دروس اصلي از پايان نيمسال چهارم 
برگزاري کلاس زبان ويژه (انگليسي و فرانسه)  
امکان اخذ تا 24 واحد در هر نيمسال 
امکان تغيير رشته به جاي تحصيل همزمان در دو رشته 
پرداخت حق ثبت نام کنفرانس‌هاي علمي خارجي براي ارائه مقاله 
امکان اخذ دروس پايه ويژه دانشجويان المپيادي به صورت غيرحضوري 
پذيرش دانشجويان ممتاز کارشناسي در مقطع کارشناسي‌ارشد بدون شرکت در آزمون ورودي حداکثر تا 10% ظرفيت کارشناسي ارشد در رشته/گرايش 
پذيرش برگزيدگان جشنواره‌ها و مسابقات علمي بدون شرکت در آزمون ورودي کارشناسي‌ارشد 
پذيرش دانشجويان ممتاز كارشناسي در مقطع كارشناسي ارشد بدون شركت در آزمون ورودي  
در پايان سال سوم، دانشجويان ممتاز كه جزء 10% برتر دانشكده با معدل بالاي 16 و حداقل 105 واحد گذرانده هستند. تعيين و به دانشكده ها اعلام مي‌شوند.  
تعداد پذيرفته شدگان بدون كنكور برابر با 10% ظرفيت كارشناسي ارشد هر رشته/گرايش مي‌باشد.  
در صورت موافقت دانشكده با پذيرش دانشجويان برتر معرفي شده، اين دانشجويان پس از اتمام دوره كارشناسي در پايان نيمسال هشتم ( تا 15 شهريور ماه) و نيز كسب معدل بالاي 16 در واحدهاي گذرانده شده در سال چهارم، مي‌توانند بدون كنكور در مقطع كارشناسي ارشد ثبت نام كنند. 
 
شوراي صنفي دانشكده ها 
 شوراي صنفي هر دانشكده برآمده از راي قاطبه دانشجويان دانشكده است، مسئول پيگيري و حل و فصل مشكلات صنفي دانشجويان مي‌باشد. از آنجا كه اين شورا همه ساله و با رأي اكثريت دانشجويان انتخاب مي‌شود، يكي از مهم‌ترين و تأثير گذارترين تشكلات دانشجويي است و اعضاي آن تمام تلاش خود را جهت ايجاد فضايي مناسب و آرام براي فعاليت‌هاي گوناگون دانشجويي خواهند داشت. 
  
  پيگيري وضعيت آموزشي و فضاي فيزيكي دانشكده و درخواست و پيگيري جهت ارتقاء سطح خدمات به دانشجويان و نيز برگزاري اردوهاي علمي و تفريحي از مهم‌ترين فعاليت‌هاي شوراي صنفي دانشكده ها مي‌باشد. 
انجمن هاي علمي 
انجمن هاي علمي هسته علمي دانشجويان دانشکده مي‌باشند که با انجام فعاليت‌هاي علمي تحقيقاتي، انتشار نشريات علمي و برگزاري کلاس‌هاي آموزشي و همايش‌هاي علمي مرتبط، در صدد ارتقاء سطح علمي دانشجويان دانشکده هستند. اين انجمن‌ها هر ساله با برگزاري انتخابات در سطح دانشکده اعضاي شوراي خود را با راي دانشجويان انتخاب مي‌کنند. اين اعضا نماينده دانشکده و عهده‌دار برنامه‌ريزي و انجام فعاليت‌هاي علمي مربوطه هستند. دانشجويان مي‌توانند با مراجعه به اين واحد‌ و ارائه‌‌طرح‌ها و نظرات خود امکانات لازم را در اختيار گيرند. 
 
معرفي رشته مهندسي نساجي 
در ابتدا بشر برای تهيه لباس و پوشاک و محافظت از خود در مقابل سرما و گرما صنعت نساجی را بوجود آورد. 
 سپس زيرانداز و رو انداز خود را به ياری این صنعت تهيه کرد و امروزه نه تنها  انواع پوشاک و فرش و موکت را به ياری صنعت نساجی تهيه می کند، بلکه برای ساختن ترمز ماشين، شريان های مصنوعی، جاده ها، هواپيما ها و سايت های فضايی به منسوجات نياز مند است.  
برای مثال بيش از 50 درصد قلب مصنوعی از الياف مصنوعی درست شده است. همچنين بيش از 75 درصد استحکام تاير ها از منسوجات است و در جاده سازی نيز قبل از اينکه آسفالت ريخته شود منسوجات ويژه ای را روی سطح جاده می خوابانند که عمر جاده ها را افزايش می دهد. به همين دليل امروزه نمی توان همچون گذشته صنعت نساجی را به روش استاد و شاگردی از نسلی به نسل ديگر انتقال داد. چرا که نساجی در حال حاضر صنعتی بسيار  پيچيده و گسترده است که اداره آن نياز به تخصص و تحصيلات دانشگاهی دارد.  
گرايش شيمي نساجي و علوم الياف 
درگرايش شيمي نساجی و علوم الياف دانشجو بر طرز تهيه الياف و نحوه کاربرد مواد شيميايی در صنايع نساجی آشنا می گردد. دانشجوی گرايش شيمی نساجی در زمينه توليد الياف، خواص الياف، مواد رنگزا، خصوصيات مواد رنگزا، مواد تکميلی و نحوه تکميل مواد نساجی مطالعه می کند علاوه بر آن گرايش شيمی نساجی به عمليات شيميايی صنعت نساجی می پردازد. فعاليت هايی مثل توليد الياف، رنگرزی و يا عمليات تکميلی که روی  انواع منسوجات از جمله نخ، پارچه و غيره انجام می شود تا کالای نهايی آماده شده و مورد مصرف قرار گيرد. 
 
گرايش تكنولوژي نساجي   
در گرايش تکنولوژی نساجی دانشجو با شيوه های تبديل الياف به نخ، نخ به منسوجات و روش های تهيه ساير منسوجات نساجی که مصارف فنی و صنعتی دارد آشنا می شود. 
 
 
- تکنولوژی نساجی بيشتر به عمليات فيزيکی و مکانيکی  می پردازد. يعنی در اين بخش الياف به کمک ماشين آلات در کنار يکديگر قرار گرفته و طی يکسری فرآيند ها تبديل  به نخ می گردد و سپس نخ ها به انواع پارچه تبديل می شوند. 
 
 
گرايش مهندسي پوشاك 
يک مهندس پوشاک بايد نسبت به دانش نساجی آگاهی و تسلط کافی داشته باشد. همچنين تسلط کافی بر علم پوشاک و عوامل مرتبط با آن از جمله طراحی، زيبايی شناسی، مد و شناخت کافی نسبت به انواع دوخت ها و کنترل کيفيت در پوشاک از خصوصيات يک مهندس پوشاک است. با توجه به اين که خطوط توليد پوشاک در انتهای خطوط توليد نساجی است و مسائل مهمی نظير بازاريابی و فروش در آن مطرح می شود، يک مهندس پوشاک بايد اين اگاهی را داشته باشد که تمام تلاش در خطوط توليد و محصولی با کيفيت بايد به نحوی باشد که در انتها محصول قابل فروش در بازار و متناسب با خصوصيات بازار مصرف ( داخل،خارج،صادرات و....) باشد. آگاهی داشتن از مواردی مانند بازاريابی، فروش ، انبار و.... مهندس پوشاک را در توليد محصولی بهتر کمک می نمايد. 
 
در گرايش تکنولوژی نساجی بحث شناخت قطعات ماشين و روش ساخت آنها مطرح است. به همين دليل دانشجوی اين رشته بايد در دروس فيزیک و مکانيک قوی باشد، دانشجوی گرايش شيمی نساجی نيز بايد در درس شيمی قوی باشد چون زمينه فعاليت او به علم شيمی باز می گردد و در دانشگاه نيز دروسی با توجه به اينکه صنعت نساجی پر اشتغال ترين رشته صنعتی است و بيش از کل نيروی صنعتی کشور را در خود جای داده است. فارغ التحصيلان این رشته بايد توانايی کار با نيروی زياد را داشته باشد و در ضمن به کار با ماشين آلات صنعتی نيز علاقمند باشد مثل شيمی تجزيه، شيمی آلی و شيمی پليمر را می گذراند. 
 
و....


کلمات کلیدی مرتبط: 
پاورپوینت ,معرفی رشته های , دانشگاهی مهندسی ,مهندس ,واژه هاي مهندس، هندسي و مهندسي,
مقالات مرتبط در این دسته
 پاورپوینت داروهای مورد استفاده در بیماری های گوارشی
 پاورپوینت دوره آموزش آشنایی با طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل
 پاورپوینت انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن -اصول نگهداری مواد غذایی
 پاورپوینت احداث باغ پسته
 پاورپوینت حفاظت در تنفس ، مبارزه با آلودگی های هوای محیط کار
 پاورپوینت طرح توجيهي كارخانه شالي كوبي شاليدشت
 پاورپوینت معرفی شغل خیاط
 پاورپوینت كارآفريني استراتژيك
 
 




:: برچسب‌ها: پاورپوینت معرفی رشته های دانشگاهی مهندسی ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : جمعه 31 شهريور 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');