دانلود بررسی مبلمان شهری، پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی مبلمان شهری، پاورپوینت

تاریخ ایجاد 30/08/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 55 اسلاید   قیمت: 4700 تومان     تعدادمشاهده  4  


مبلمان شهری
¨شهر یک اثر هنری بزرگ است که آفرینندگانی به وسعت خود و به تعداد جمعیتش دارد « هدف غایی یک شهر ایجاد محیطی خلاق و پرورنده برای مردمی است که در آن زندگی می کنند ، چنین محیطی با گوناگونی بسیار ، آزادی انتخاب و خلاقیت را به افراد داده حداکثر ارتباط را با مردم و پیرامونش برقرار می سازد بنابراین وظیفه خطیر برنامه ریزان و مدیران شهری سازماندهی ، آرام سازی و بهسازی فضا و تجهیزات در راستای مدیریت شهری می باشد .
¨مبلـمان شـهری یکی از مهمتـرین قسمت از بافت شهری می باشد ؛ چـرا که هر فرد پس از خروج از مـنزل ، مـحل اقامت و یا محل کار خود با اوّلـین نمود شهرسازی ( مبلمان شهری ) مواجه می شود .
¨
مبلمان شهری مبحثی بسیار گسترده با ریزه کاری ها و ضوابط بسیار مهم ، هم از لحاظ فنی و مهندسی و هم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی می باشد ؛ نوع رفتار افراد در هر منطقه از شهر و کاربری آن نقطه ، میزان توجه و اهمیت استراژیکی و یا ترافیکی آن نقطه میزان رطوبت پذیری خاک و .... در طراحی مبلمان شهری بررسی و با توجه به اهمیت هرکدام از ضوابط لحاظ میگردد .
در طی سالهای گذشته مسئولین شهری توجه بسیاری به این مبحث داشته اند . از جمله ی این توجهات می توان به بازسازی ، مرمت و احیای پیاده رو ها ، تابلوها ، سیستم جمع آوری زباله ، تغییر سیستم سنتی فاضلاب و به طور کلی زیبا سازی شهر نام برد.
¨زیبا سازی به کلیه ی اقدامات آگاهانه ای گفته می شود که توسط شهرداری ها برای ارتقاء کیفیت محیط شهری صورت پذیرفته و شهر را برای زندگی ساکنانش مناسب تر می سازد . هدف زیبا سازی فراهم آوردن محیطی است که شهروندان در آن احساس لذت کنند .
¨- بیان مسئله :
¨شهر نشینی انسان ها بیشتر به لحاظ تعاملات اجتماعی و روابط مردم آن و ایجاد امنیت در برابر حیوانات وحشی و یا حجوم افراد و قومیت های دیگر پدید آمده است و امروزه انسان متمدن و شهر نشین به تعاملات اجتماعی خود وابسته گردیده و بدون آن نمی تواند به تنهایی زندگی نماید .
با این تفاسیر بافت یک شهر و مبلمان شهری آن می تواند در روند کاهش یا افزایش تنش و یا پیشرفت افراد آن جامعه مؤثر باشد و می تواند انسان ها را به بهبود روابط انسانی و یا غیر انسانی تشویق نماید .
می دانیم که هر فرد برای انجام هر کاری در درون شهر با این مبحث ارتباط مستقیم دارد به طور مثال فردی که برای انجام کاری پس از یک روز بارانی در هوایی صاف و زیبا از خانه خارج شود در اولین ارتباط خود با مبلمان شهری - پیاده رو – قرار می گیرد حال اگر سنگ فرش این پیاده رو موجب پاشیدن آب جمع شده در زیر کف سازی به لباس فرد یا افراد دیگر شود چه تأثیری در روند تعاملات اجتماعی فرد و افراد می گذارد ؟

 

 

 

ارائه مطالبی مرتبط در این زمینه :

  نقش اصلی مبلمان شهری در سطح خیابان ها و فضاهای شهری ایجاد مکانهایی است که زبان ناطق هویت انسان و منظر شهری مطلوب، باشد. مبلمان شهری خود انواع مختلفی دارد که هر کدام، از حیطه طراحی شهری، در راستای هویت شهر و سیمای آن گام بر می دارد و آینه ای از فرهنگ شهر است، که از انواع این مبلمان می توان به صندلی ها و نیمکت ها، ایستگاه های اتوبوس، سطل های زباله، بیلبوردها و تابلوهای آگهی،  نمادهای شهری و ... اشاره کرد، که خصوصیات منحصر به فرد هر کدام از این مبلمان ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که با طراحی درست و مناسب هر کدام از آنها با توجه به خصوصیات و نحوه مکان یابی مناسب، می توانند در جهت تأمین نیاز شهروندان و القاء هویت آنها نقش موثری را ایفا کنند. اجزای مبلمان شهری، سه ویژگی اساسی دارند: کارکردی بودن، زیبایی وهویت مند بودن است که در صورت داشتن هر سه ویژگی، می‌تواند نیاز عملکردی، بصری و هویتی شهروندان را همزمان برآورده سازد. البته این امر، مستلزم در نظر گرفتن مقوله‌های متعددی در طراحی اجزای مبلمان شهری است که نه تنها رنگ، هماهنگی با محیط پیرامون، دوام، ایمنی، و اقتصادی بودن آنها مورد نظر است، بلکه باید از نظر عملکردی، جانمایی مناسبی در سطح شهر داشته  باشند تا بتوانند پاسخگوی نیاز شهروندان باشند .


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , پروژه , مبلمان , شهری ,پروژه مبلمان شهری, ,دانلود مبلمان ,شهری,مبلمان شهری,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود ،نظريه‌ها و طرح‌هاي توسعه شهري، پاورپوینت
دانلود بررسی،تحلیل فضای شهری خیابان پاسداران تهران، پاورپوینت
دانلود بررسی ایان بنتلی، پاورپوینت
دانلود بررسی درک و بیان محیط شهری، پاورپوینت
دانلود بررسی تاثير آلودگي هاي بصري بر رفتار استفاده كنندگان در فضاهاي شهري، پاورپوینت
دانلود بررسی جایگاه مطالعات اقتصادی در طرحهای توسعه شهری، پاورپوینت
دانلود بررسی حاشیه نشینی در تبریز، پاورپوینت
دانلود بررسی حمل و نقل ریلی و نمونه های آن، پاورپوینت
دانلود بررسی درآمدی بر اقتصاد شهری، پاورپوینت
دانلود ،راهنمای طراحی فضاهای شهری در ایران، گروه بندی عملکردها و عناصر شهری، پاورپوینت
دانلود ،شناخت فضای شهری همدان، پاورپوینت
دانلود ، باغ شهر ، پاورپوینت
دانلود ،ارزيابي چالش ها و ظرفيت هاي مديريت شهري در ايران، پاورپوینت
دانلود ،اصول و راهکارهای پدافند غیرعامل و مدیریت بحران ، پاورپوینت
دانلود ،روش های مکانیابی عناصرشهری ، پاورپوینت
دانلود ،مديريت شهري در جهان، پاورپوینت
دانلود ،نوشهرگرایی، پاورپوینت
دانلود ،رنگ در شهر از ديدگاه طراحي شهري ، پاورپوینت
دانلود ،طراحی شبکه مقطع عرضی خیابانها، پاورپوینت
دانلود بررسی،مبانی و روش های برنامه ریزی شهری،طرح ساختاری-راهبردی شهر تهران، پاورپوینت
 




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی مبلمان شهری، پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : پنج شنبه 9 شهريور 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');