دانلود بررسی تمدن و معماری مصرپاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی تمدن و معماری مصرپاورپوینت

تاریخ ایجاد 02/11/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 70   قیمت: 5800 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت تمدن و معماری مصر
 
معماری مصر باستان
 
بخشی از مطالب:
 
طی ۱۰ هزار سال تمدن مصر باستان که در دره نیل واقع شده یکی از شاخص‌ترین تمدن‌های زمانه خود است. حتی امروزه آثار معماریی مانند مجسمهٔ ابوالهول و اهرام سه‌گانه جزو فهرست میراث فرهنگی یونسکو به‌شمار می‌آیند. 
دسته‌بندی بر پایه مصالح
معماری مصر باستان را بر پایه مصالح مورد استفاده به دو دسته می‌توان تقسیم کرد. بناهایی که از خشت (آجر نپخته) در ساخت آنها استفاده شده‌است.بناهایی که از سنگ‌هایی نظیر بازالت، آهک، مرمر و گرانیت ساخته‌شده‌اند. دسته‌بندی بر پایه دوره تاریخی  صاحب نظران هنر و معماری مصر را به ۳ دوره تاریخی تقسیم نموده‌اند: دوره پادشاهی کهن در حدود ۳۰۰۰ قبل از میلاد مسیح مصر سفلی و مصر علیا توسط فرعونی بنام “تامر”با هم متحد شدند و اولین سلسله با یک سیاست واحد ترکیبی از دو فرهنگ را به مورد اجرا در آورد پس از گذشت این دوره که به تدریج معماری مصطبه آغاز می‌شود.[۱] این دوره از سال ۳۲۰۰ تا ۲۰۴۰ قبل از میلاد به طول کشید هرم خوفو که بزرگترین هرم از اهرام ثلاثه‌ است مربوط به این دوره بوده که دارای ۱۴۶ متر ارتفاع بوده که امروزه ۱۳۷ متر از آن باقی مانده‌است و دارای قاعده‌ای مربع شکل به ضلع ۲۴۳ متر (سطحی معادل ۵ هکتار) می‌باشد. این هرم از سنگ‌های ۲ تنی ساخته شده‌است و ساخت آن ۲۰ سال به طول انجامید. این هرم علاوه بر مقبره سمبل خدای رع هم بوده که نماد قدرت شاهان مصر است. دوره پادشاهی میانه این دوره از سال ۲۰۴۰ تا ۱۶۵۰ قبل از میلاد به طول کشید از مشخصات بارز این دوره از بین رفتن اهرام، که خود نشان دهنده کاهش مرکزیت حکومت و آیین رع می‌باشد.معماری معابد رونق گرفت و بزرگترین معابد در این دوره بنا گردید. خصوصیات معابد این دوره سردر و حیاط همیشه مزین به نقاشی‌های است که فرعون را در حال غلبه بر دشمنان نشان می‌دهد و تزئینات سقف که بر خطوط افقی تاکید دارد. نقش سر ستونها از گیاهان اطراف نیل اقباس شده و گاهی ستونها به شکل مجسمه انسان بکار رفته‌اند.در مجسمه‌سازی این دوره جلوه‌هایی از واقع‌گرایی را می‌توان دید.نقاشی تغذیه غزالان متعلق به این دوره‌است که در مقبره حنوم هوتپ یافت شده‌است. دوره پادشاهی جدید این دوره از سال ۱۵۵۰ تا۱۰۷۰ قبل از میلاد به طول کشید از بناهای عظیم این دوره، معبد سنگی رامسس دوم (آخرین فرعون بزرگ مصر) است که دارای چهار پیکره عظیم نشسته در نمای ورودی خود است. راهروی ورودی این معبد در هر دو سو ستونهایی به صورت پیکره ایستاده رامسس دوم قرار داشت که بعدها الگویی برای ستونهای یونانی می‌شود.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , تمدن و , معماری , مصر , ,معماری مصر باستان , , , , , ,مصر باستان , ,معماری مصر باستان , مصالح م ,بناهایی که از خشت (آجر نپخته) ,بناهایی که از سنگ‌هایی نظیر بازالت، آهک، مرمر و گرانیت ,.,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی معماری جهان (سرزمین ایتالیا)پاورپوینت
دانلود بررسی معماری سرزمین مصرپاورپوینت
دانلود,پاورپوینت شیوه خراسانی,pptx
دانلود بررسی آشنایی با معماری ژاپن پاورپوینت
دانلود بررسی جنبش دِاستیل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری رنسانس پاورپوینت
دانلود بررسی سبک میس ون دروهه پاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با ساختمان خاک پناه پاورپوینت
دانلود بررسی خانه های هوشمندپاورپوینت
دانلود بررسی معماری صخره ای پاورپوینت
دانلود بررسی معماری دیجیتال پاورپوینت
دانلود بررسی معماری خاک پاورپوینت
دانلود بررسیمعماری زمینه گرا پاورپوینت
دانلود بررسی معماری پارامتریک پاورپوینت
دانلود بررسی سبک معماری کانستراکتیویسم پاورپوینت
دانلود بررسی سبک های معماری اسلامی پاورپوینت کامل
دانلود بررسی و آشنایی با معماری دیجیتال فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری با خاک فایل پاورپوینت
دانلود بررسی معماری معاصرفایل پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی تمدن و معماری مصرپاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : جمعه 11 آبان 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');