دانلود پاورپوینت،سیر اندیشه های ابنزرد هاوارد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت،سیر اندیشه های ابنزرد هاوارد

تاریخ ایجاد 07/09/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 5000 تومان     تعدادمشاهده  30  


دانلود پاورپوینت،سیر اندیشه های ابنزرد هاوارد
 
بخشی از مطلب
 
الگوی فرهنگ گراها پیش از پیدایش واژه شهرسازی والبته پیش از الگوی ترقی گراها شکل گرفت. این الگو بیشتر در سالهای 1880و1890درکشورهای آلمان واتریش مطرح شد،که ماننددیگرکشورهای  اروپایی )انگلیس و فرانسه( صنعتی نشده اند و دارای تاخیر صنعتی اند.البته این کشورها همانطور که مارکس گفته بود،با ورود به عرصه صنعتی شدن با توجه به تجربیات دیگر کشورهای صنعتی این مرحله گذار را به سرعت طی کردند به صورتی که آلمان در سالهای آتی مقام اول اقتصاد اروپا را بدست آورد.
از بنیانگذاران این مکتب میتوان از کاملیو سیت شهرساز اتریشی،ابنزرهاواردو ریموند آنون معماروشهرساز انگلیسی نام برد.البته هاوارد بر خلاف دو تن دیگر داری نگرش سیاسی و اجتماعی بود (درحالی که مهمترین مشخصه شهرسازان غیرسیاسی بودن آنهاست.).
این الگو همانطور که از نامش میتوان استنباط کردبرخلاف ترقی گراهابرمفاهیم فرهنگی ومجموعه شهری بسیار اهمیت قایل است. مخالف کلانشهرهای عصر صنعت می باشند(هاوارد تعداد ساکنان شهرش را بین سی تا پنجاه هزارنفر میداند(ومانند هم فکران پیش شهر ساز خودبه مقوله زیباشناسی بسیارپرداخته اند.
افراداین گروه به خوبی به مشکلات عصر خودپی بردندوآنها راتحلیل کردندکه از آن جمله عدم توجه به مسایل زیبا شناسی که در کارهای هوسمان(در پاریس)به چشم می خورد،است.
ولی راه حل ها والگوهایی که برای حل این معضلات ارایه میدهند به شدت هجران زده ووابسته به تاریخ گذشته است که نشان دهنده این مطلب است که این افراد اصالت تاریخی عصر حاضر وویژگی مسایل آن رانمی شناسند.
مهمترین انتقادهای وارده شده به فرهنگ گراها اینست که:
1.از نظر روش شناختی ،ارزش گذاری بسیار زیاد روی گذشته می کنند ،که باعث می شود اینطور فکر کنند زمان قابل بازگشت است و می توان مسایل پیچیده عصر خود را با اینگونه راه حلهای تخیل گرایانه وهجران زده حل کرد.
.2ابتداعا در این الگو به نظر می رسد که شهرسازی پدرسالارانه ترقی گراها وجود ندارد ولی در نهایت در الگوها و راه حلهایشان به طور موذیانه ای خصلت اجبار دیده می شود. 
 
بیوگرافی ابنزرد هاوارد(ژانویه_1850 می:(1928
هاواردپدر شهرهای جدید متولد کشور انگلیس بود که دارای تحصیلات رسمی محدود است.وی در سن 21 سالگی به عنوان کشاورز به نبراسکا رفت ولی زود فهمید که کارمورد علاقه اش نیست سپس از استعداد تندنویسی خود استفاده کرد و به عنوان گزارشگر دردفتر روزنامه ودادگاه شیکاگو مشغول به کار شد.
در سال1876به کشور خود بازگشت و بقیه عمر خود را به عنوان گزارش نویس پارلمان انگلیس گذراند.
نکته جالبی که درباره هاوارد می توان اذعان داشت اینست که،وی علاقه زیادی به زبان اسپرانتو داشت واغلب سخنرانیهای خود را به این زبان ایراد می کرد.
 
هاواردوایده باغ_شهر:
وی هوادار جنبش سوسیالیست انگلیس بودو تحت تاثیر شدید کتابهای (ترقی وفقر)هانری جورج و)نگاه به گذشته)ادوارد بلامی قرار گرفت وبه تحقیق در مورد مسایل و مشکلات اجتماعی پرداخت و کتاب خود را در سال 8189 با نام(فردا راهی صلح آمیز به سوی اصلاح اجتماعی) منتشر کرد.البته این کتاب در سال 1902 به عنوان باغ شهر فرداویرایش ومنتشر شد.
با توجه به عنوان کتاب ، پیشنهاد هاوارد اقدام به امری بزرگ بود، یعنی رهایی ازجنبه های مضر انقلاب صنعتی واز میان بردن محلات فقیرنشین وپرجمعیت که زاییده بسط لجام گسیخته صنعت بود. تمام این امورمی بایست طوری صورت گیرد که دشمنی هیچ دسته ای حتی مالکین را مطرح نسازد. وی می خواست ثروت عمومی را با تغییر کامل ارزش املاک اعتلاء دهد ودراین امر حتی منتظر نشد تا حزبی که با نظریات وی موافق است قدرت را دردست گیرد.
اواصلاح سیاسی و اجتماعی شهرهای متمرکز را در عدم تمرکز آنها می دانست و مساله اصلی برای او اصلاح اجتماعی بود.
هاوارد پیشنهاد کرد کارخانه ها به نواحی دست نخورده روستایی منتقل شوند ومردم برای کار وزندگی به این نقاط مهاجرت کنند. این همان موضوعی است که درکتاب فرانک لوید رایت نیز مطرح شده است.
با توجه به موفقیت بدست آمده و تاثیر گذاری زیادی اثر وی،در سال 1899 موسسه (باغ_شهرها)پا گرفت که حتی بعد ازوی نیز توسط فردریک آزبورن ( Sir Frederic Osborn) به  فعالیتهای خود ادامه داد.
این موسسه بعد از چهار سال توانست اولین زمین خودرادر پنجاه کیلومتری لندن برای ساخت باغ شهر در (لچ ورث)به دست آورد،و وی اجرای این طرح را به معماران (پارکر) و(آنون) سپردکه این شهر یکی از نخستین نمونه های شهری  با ساختاری متشکل از واحد همسایگی است.
 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت،سیر اندیشه های ,ابنزرد هاوارد,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود ، باغ شهر ، پاورپوینت
دانلود پاورپوینت باغ شهر
دانلود پاورپوینت باغشهر
 
 
 
     




:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت،سیر اندیشه های, ابنزرد هاوارد ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : چهار شنبه 20 دی 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');