عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی معرفی و تحلیل عناصر معماری به عنوان دانه های سازنده فضاهای شهری_و نقش آن در سیما٬بافت ومعماری شهری

تاریخ ایجاد 09/09/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 43   قیمت: 9700 تومان     تعدادمشاهده  1  


معرفی و تحلیل عناصر معماری به عنوان دانه های سازنده فضاهای شهری_و نقش آن در سیما٬بافت ومعماری شهری
بخشی از مطالب:
 
عدم آگاهی و بیگانگی طراحان و معماران معاصر از دستاوردهای هنرمعماری گذشتگان، به از هم گسیختگی محتوایی و زمانی سیمای شهری در نهایت بی مکانی منجر می
گردد.
شهر و پیدایش شهر
 
انسان برای اجتناب از پیمودن راه های طولانی شهر را ابداع کرد. در پنج هزار سال تاریخ پیدایش شهر جز صد ساله اخیر؛ انسانها یا پیاده یا با چهار پایان آمد و شد می کردند و با ساخت شهر فعالیتهای متنوع خود را در فضایی محدود متمرکز کردند.
 
در تمدنهای حاشیه مدیترانه و مصر باستان خیابانهایی منظم و فراخ با نقشی نمایشی پدید آمد که مسیر رسیدن به معابد یاکانونهای قدرت بود. در این شهرها راه تجاری اهمیت نداشت اما خیابانها باید جذب کننده جمعیت زیادی باشند که از روستاهای اطراف برای نمایشهای نظامی یا مراسم مذهبی می آمدند. شهرهای مرکز قدرت  یا زیارت؛ شکل شعاعی با مرکزیت کاخ یا معبد یافتند که اطراف آن ؛میدان گاهی وسیع ساخته می شد تا توده های مردم در آن گرد هم آیند ؛ گاه این میدانها در روزهای خاص کارکرد ثانوی می یافتند و به بازار بدل می شدند. خیابانهای فراخ از میدان مرکزی تا حومه شهر ادامه می یافتند
 
در شهر قدیم که مردم پیاده رفت آمد می کردند، صرفه جویی فضایی اهمیتی در درجه اول داشت و فضاهای تلف شده فقط راه را طولانی می کردند. خیابانها باریک بودند و بسته به جمعیت شهر، خانه های اطراف خیابانها متراکم می شدند. در بسیاری از شهرها پیش آمدگی طبقه فوقانی ساختمانها برای استفاده بیشتر از فضا دیده می شد. خیابانها اغلب کوتاه و باریک بودند.و با پیچ و خم از میان ساختمانها می گذشتند، فضاهایی متنوع به وجود می آوردند
 
منظر شهری
 
هنر یک پارچگی بخشیدن بصری و ساختاری به مجموعه ساختمانهاخیابانها و مکانهایی است که محیط شهری را می سازند بنابراین برای ایجاد این یكپارچگی ازاحداث خیابان ها و فضاهایی که از نظر مکانی مشکل آفرین است، یا از ساخت ساختمان هایی که از نظر مصالح و طراحی مناسبتی با محیط موصوف ندارند ، دوری می جوییم .
 
زندگی در فضای میان ساختمان ها
 
فعالیتهای بیرون از خانه تحت تاثیر شرایطی مکان و محیطی است که کالبد یکی از عوامل تاثیر گذارنده بر این فعالیت هاست .
 
این فعالیت ها تنها زمانی رخ می دهد كه شرایط محیط بیرونی مطلوب باشد .
 
اگر محیط بیرونی کیفیتی نازل داشته  باشد ، مردم فقط فعالیت های ضروری را انجام می دهند؛ و در جایی که کیفیت فضایی بالاترست علاوه بر اینکه به فعالیت های ضروری
 
می پردازند تمایل آنها به حضور در محیط کوچه و خیابان بیشتر می شود و بسا که پیاده روی را به عبور سریع با اتومبیل ترجیح دهند.
 
فضاهای عمومی و گرایشهای معماری
 
دو تحول اساسی در رابطه میان نظریه های شهر سازی و فعالیت های محیط بیرونی رخ داده است : یکی مربوط به رنسانس و دیگری مربوط به جنبش کار کرد گرایی مدرن.
 
شهر سازی حرفه ای آن گونه که امروزه می شناسیم در رنسانس ریشه دارد.
 
حواس پنجگانه ، ارتباطات و تناسبات
 
آشنایی با حواس انسانی و نحوۀ کار آن ها پیش شرط  مهم طراحی در فضای باز است . به طور طبیعی حرکت انسان در امتداد افقی و سرعت ۵ کیلومتر در ساعت محدود می شود و حواس انسانی متوجه جلو است. دید افقی انسان میدانی وسیعتر از دید عمومی دارد . اگر کسی به جلو نگاه کند ، با یک نظر می تواند تا نود درجه در راست و چپ خود را ببیند. میدان دید در نگاه به  پایین محدود و در نگاه به بالا باز هم محدود تر است .
 
حس بویایی به شعاع یک متر تا سه متر بوهای ملایم را احساس می کند و فراتر از آن فقط بوهای قویتر محسوس است . حس شنوایی حوزۀ وسیعتری دارد . تا فاصلۀ هفت متر می توان صدای رهگذر دیگر را شنید،
 
اما حس بینایی از همه قویتر است
 
هر قدر فاصله کمتر باشد این حس تیزتر می شود . به این ترتیب شهری که تحت سیطرۀ اتومبیل است و شهری كه در آن حضور پیاده ها برتری دارد ، ابعاد و تناسبات متفاوتی دارند.
 
.
 
.
 
طراحی نوار وسط خیابان
 
۱- طراحی نوارهای مجزا کننده باندسواره ، پیاده
 
۲-نحوه قرار گیری پارکینگ ها


کلمات کلیدی مرتبط:
معرفی و , تحلیل ,عناصر ,معماری به عنوان ,دانه های , سازنده ,فضاهای شهری_و نقش آن در , سیما ,٬بافت و ,معماری , شهری , , , , , طراحان و , معماران معاصر ,معماری , ,منظر شهری , , , ساختمان ها , , , , ,فضاهای عمومی و , گرایشهای , معماری , , , , ,طراحی نوار وسط خیابان , , , طراحی نوارهای مجزا کننده ب,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی تئوری های مرتبط با شهر هوشمندپاورپوینت
دانلود بررسی کلیاتی درباره ی سیمای شهرپاورپوینت
دانلود بررسی وجوه تمایز و بایسته‌های الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی و غربی پاورپوینت
دانلود بررسی سیمای شهری پاورپوینت
دانلود بررسی رنگ در شهر از دیدگاه طراحی شهری پاورپوینت
دانلود بررسی نقش مبلمان شهری در هویت و سیمای شهری پاورپوینت
میدان‌های شهری ،پاورپوینت بررسی و تحلیل ساختاری میدان‌های شهری
پاورپوینت بررسی تاب آوري چیست (Resiliency)؟
پاورپوینت بررسی تاب آوری شهری
پاورپوینت بررسی مدل جاذبه ای پتانسیلی هنسن
بررسی و تجزیه و تحلیل روش ارزیابی دلفی
پاورپوینت بررسی الگو سازي ومدلسازي ، مدل هاي بهينه ياب
پاورپوینت بررسی روش تحلیل اقتصاد پایه
پاورپوینت بررسی مدل وات ایف What If در شهرسازی
پاورپوینت بررسی تاپسیس TOPSIS ، روش تصمیم گیری چند شاخصه
پاورپوینت بررسی مدل تاکسونومی
دانلود بررسی جایگاه مناظر شهری در شهرسازی پاورپوینت
دانلود بررسی نوزایی شهری و شهر سالم در شهر سازی پاورپوینت
دانلود بررسی پل سفید اهوازپاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی معرفی و تحلیل عناصر معماری به عنوان دانه های سازنده فضاهای شهری_و نقش آن در سیما٬بافت ومعماری شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : جمعه 9 آذر 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');