دانلود بررسی معماری با موضوع احیا و حفاظت از بافت‌ های با ارزش تاریخی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی معماری با موضوع احیا و حفاظت از بافت‌ های با ارزش تاریخی

تاریخ ایجاد 11/09/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 254   قیمت: 15500 تومان     تعدادمشاهده  3  


معماری با موضوع احیا و حفاظت از بافت‌ های با ارزش تاریخی
بخشی از مطالب:
 
بافتهای تاریخی درون شهرها آثار ارزشمندی از فرهنگ، هویت و تاریخ شهری-اجتماعی ادوار گذشته شهر را در خودجای دادهاند. در سالهای اخیر دو عامل اصلی، یکی رشد جمعیت در شهرها که نیاز به توسعه عناصر کالبدی و زیرساختها را افزایش داد، و دیگری گسترش ارتباطات و پیشرفت فنآوری که منجر به گسترش فرهنگ نوگرایی و دوگانگیهای ارزشی در جامعه شد، جامعه را بسمت بحران هویتی پیش برد.
مقدمه:
 
لزوم احیای ارزش‌های بافت‌های تاریخی از دیرباز مورد توجه بوده و کشورهای پیشرفته جهان با اجرای برنامه ها و دستورالعمل‌ های خاص، به رونق بافت‌ها و نواحی باارزش قدیمی خود همت گماشته و هویت فرهنگی گذشته خود را دوباره زنده کرده‌اند.
 
امر احیا و حفاظت از بافت‌های باارزش تاریخی از اجزای پیکره فرهنگی جامعه به شمار می آید و تحقق آن به فعالیتهای فرهنگی مداوم نیاز دارد، زیرا میراث تاریخی تبلور فرهنگ گذشته و صیانت‌ آینده هر جامعه است. در این نوشتار سعی شده تا با تأکید بر بهسازی و مناسب‌سازی محیط‌های شهری طی برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به نقش سازنده سازمانهای ذیربط اشاره شود، تا با روشن شدن مسئولیت‌های مرتبط و همکاری‌های مستمر آنها کار احیای ارزش های تاریخی (که در این گفتار بیشتر تأکید بر احیا و مرمت بافت‌ها و بناهای باارزش است)، در چارچوب ضوابط و دیوان سالاری متداول و دست و پاگیر دستخوش مشکل و معضل نشود.
 
بدون شک، نقش و مشارکت مردم در امر بازسازی و احیای ارزش‌ها اهمیت خاصی داشته و بدون مشارکت مردم امر بازسازی موفق نخواهد بود و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را طلب می‌کند. چنانچه در امر بازسازی خود مردم شریک و همراه باشند اجرای برنامه‌ها سریع‌تر به نتیجه می‌رسد، تجربه جهانی نشان می‌دهد که هرچه مردم به ارزش این آثار آگاه باشند در اجرای برنامه ها سریعتر به نتیجه می رسد جهت احیا و نگهداری آن بیشتر می‌کوشند. در واقع، هسته تاریخی شهرها و بافت‌های با ارزش علاوه بر محتوای فرهنگی و معنوی خود به منزله سرمایه‌های عظیم اقتصادی شمرده می‌شوند و در این سرمایه مردم شریک و سهیم اند و مشارکت آنها می‌تواند امر بازسازی را به نتایج چشمگیری هدایت کند.
 
احیا و هویت بخشیدن به آثار باارزش باعث رونق و پویایی گذشته خواهد شد. لازم است دولت به سرمایه گذاریهای لازم همراه با مشارکت مردم همت گمارده تا ارزش‌های اقتصادی، اجتماعی و کالبدی دوباره در هسته تاریخی شهرها زنده و فعال شوند. باید گفت که در روند تنوع‌بخشی و تجدید سازمان در این مکان‌ها باید چنان عمل شود که هویت و اصالت آنها از دست نرود. در این مقاله،‌ سعی شده رابطه فرهنگ، میراث تاریخی و احیای ارزش‌های گذشته و تجدید حیات و امر بهسازی مناسب‌سازی محیط و ارزش‌های اقتصادی مورد بحث قرار گیرد.
 
پیشینه حفاظت آثار تاریخی و میراث فرهنگی به بیش از پانصد سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. داریوش شاه در کتیبه ای از آیندگان می‌خواهد که آنچه را او برجای نهاده است تخریب نکنند. کتیبه‌هایی نیز به عنوان نمونه های دیگر در ستونهای کاخ آپادانا در تخت جمشید، برای اطلاع آیندگان از احوال، حفظ آثار و شرایط فرهنگی و آداب و رسوم و زندگی مردم آن زمان در اعماق دو متری زمین یافت شده است…


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری با موضوع ,احیا و , حفاظت از , بافت‌ های با ارزش , تاریخی , , , ,بافتهای تاریخی درون , شهرها آ ,تاریخ شهری-اجتماعی ,احیای ارزش‌های ,بافت‌های تاریخی ,آثار تاریخی و ,میراث فرهنگی , ستونهای کاخ آپادانا در تخت جمشید، ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی تعمیر و نگهداری خانه پیشه وران پاورپوینت
دانلود بررسی طرح مرمت و احیاء کاروانسرای مهر فایل پاورپوینت
دانلود بررسی شناخت خانه های قدیمی مشهد ,تعمیر و نگهداری منزل قیافه پاورپوینت
پاورپوینت اصول و کلیات اسیب شناسی بناهای تاریخی
دانلود بررسی آسیب شناسی خانه انصاری پاورپوینت
آشنایی با مبانی مرمت بناهای تاریخی ، راهکارهای مرمت آثار تاریخی
دانلود بررسی طرح مرمت و احیاء خانه صلح جو ( تبریز )پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت مرمت خانه بدیع الصنایع اصفهان,pptx
دانلود,پاورپوینت مرمت خانه حبیب آبادی اصفهان,pptx
دانلود,پاورپوینت مرمت خانه جنگجویان اصفهان,pptx
دانلود,پاورپوینت مرمت خانه قادریان اصفهان,pptx
دانلود,پاورپوینت مرمت مسجدرحیم خان,pptx
دانلود بررسی آشنایی با مرمت ابنیه خانه ابریشمی پاورپوینت
دانلود بررسی مدیریت و طرح مرمت محوطه ی باستانی قلعه ی حسن صباح پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت آشنایی با مرمت ابنیه مسجد جامع ارومیه ,pptx
دانلود بررسی آشنایی با مرمت ابنیه بررسی ورودی های با هویت پاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با مرمت ابنیه خانه سرهنگ ایرج حیاط اول پاورپوینت
پاورپوینت بررسی مبانی نظری حفاظت از آثار فرهنگی تاریخی
پاورپوینت بررسی تأثير عوامل جوي و اقليمي بر عناصر و مصالح مورد‌استفاده در بناهای تاریخی




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی معماری با موضوع احیا و حفاظت از بافت‌ های با ارزش تاریخی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : یک شنبه 11 آذر 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');