دانلود ،اصول طراحی فضاهاي شهري ايران، پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود ،اصول طراحی فضاهاي شهري ايران، پاورپوینت

تاریخ ایجاد 31/07/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 65 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 4800 تومان   حجم فایل: 16645 kb  تعدادمشاهده  71  


دانلود ،اصول طراحی فضاهاي شهري ايران، پاورپوینت
 
بخشی از مطلب
سازمان کالبدی شهرهای قدیمی ایران بر پیوند فضایی میان عناصر مجموعه، یعنی میدان ، خیابانهای اصلی، مرکز شهر در مراکز محلات استوار است. 
پیوستگی فضایی گرچه در بافت قدیم بسیاری از شهرهای ایران وجود دارد، اما این پیوستگی در بافت قدیم شهرهای کویری به خوبی مشهود است.
 معابر اصلی به صورت شطرنجی نامنظم پیوند فضایی میان محلات، مراکز آنها و مجموعه مرکز شهر را برقرار می کرده است. 
در شهرهای قدیمی ایران، واحدهای مسکونی یا حیاط مرکزی به یکدیگر پیوسته‌اند و مجموعه یکپارچه‌ای را تشکیل میدهند. جهت استقرار واحدهای مسکونی ، تعیین اندازه فضای حیاط نسبت به حجم فضای محصور کننده اطراف، اندازه اجزای حیاط مانند حوض و باغچه ها، اندازه تالار و ایوانها، اندازه اتاقها و در و پنجره ها، تابع نظم و پیمون بوده است.
برای دستیابی به یک مکان شهری جذاب، فضا باید به شکل مطلوبی محصور شود و در واقع میتوان گفت نخستین اصل حاکم بر طراحی مکانهای شهری،محصوریت‌ است. عناصر شهری، محله ای و یا واحدهای مسکونی به طور معمول، عناصر محصور کننده فضا میباشند. براساس این اصل، انسان مهمترین رکن فضا محسوب میشود و فضا باید مقیاس انسانی یابد. این اصل هنگامی نمود می‌یابد که فضای بین ساختمانها احساس انسانی را برانگیزد. محصور بودن فضایی با پیوستگی بدنه محصور کننده فضا ارتباط دارد، بدین مفهوم که وجود فواصل متعدد بین بدنه ساختمانها و اختلاف فاحش بین نماها موجب تضعیف فضای محصور می‌گردد. علاوه بر این ، محصوریت با سادگی شکل در کل و جزء و همچنین ایستایی و پویایی فضاهای محصور ارتباط پیدا میکند. فضاهای ارتباط دهنده یعنی معابر اصلی و فضاهای میدان مانند که عناصر مختلف را در شهر و در مرکز آن به هم پیوند می‌دهند، واجد شرایط خصوصیت پویایی و ایستایی هستند. در این صورت، میدان و میدانچه ایستا و گذر و خیابان پویا می‌باشند. 
و.....
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه
اصل پیوستگی فضایی
اصل همپیوندی عناصر شهری و واحدهای مسکونی
اصل محصور کردن فضا یا محصوریت
اصل مقیاس و تناسب
اصل تباین
اصل قلمرو
اصل ترکیب (کمپوزیسیون) 
آگاهی از فضا


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ،اصول طراحی ,فضاهاي شهري ايران، پاورپوینت ,اصل پیوستگی فضایی ,اصل همپیوندی عناصر شهری و واحدهای مسکونی ,اصل محصور کردن فضا یا محصوریت ,اصل مقیاس و تناسب ,اصل تباین ,اصل قلمرو ,اصل ترکیب (کمپوزیسیون) ,آگاهی از فضا,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی و تحلیل منظر شهری
پاورپوینت اصول و متدهای طراحی شهری
دانلود پاورپوینت بررسی < اصول بنیادین طراحی فضای شهری در ایران >
دانلود پاورپوینت , طراحی فضای شهری در ایران
پاورپوینت بررسی عوامل موثر در طراحی شهری
 
 
 
     




:: برچسب‌ها: دانلود ،اصول طراحی فضاهاي شهري ايران، پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : جمعه 22 دی 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');