دانلود بررسی پاتریک گدس و سیر اندیشه های او ، پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی پاتریک گدس و سیر اندیشه های او ، پاورپوینت

تاریخ ایجاد 22/06/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 23 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 3500 تومان   حجم فایل: 3459 kb  تعدادمشاهده  77  


مکتب آمایش انسانی شهر انسان   Anthropopolis

گروهی در رویارویی با دیدگاه فن گرایان ، نظر آمایش انسانی یا شهر انسان را مطرح و به معماران ، که شهر را در تیول خود دارند حمله می کنند.

این گروه معتقدند که به شهر و ساخت شهر ، باید به صورت بین رشته ای نگریسته شود ؛ بدین ترتیب برنامه ریزی شهری را مطرح می کنند که در ساخت شهر ، باید جغرافی دان ، جامعه شناس ، تاریخ شناس ، روان شناس ، اقتصاد دان و معمار با هم شرکت داشته باشند و شهر را فقط معماران نسازند .

این گروه به نقش مطلق انسان در طبیعت اهمیت می دهند و معتقدند در تفکر معماران ، انسان در نظر گرفته نمی شود . این گروه مدرنیسم را زیر سوال می برند و شهر را مکان فرهنگی می دانند و معتقد به ناحیه  شهری هستند .

 

گفتنی است روش مطالعات شهری که پس از نظریه ی باغ شهرها به وجود آمد ، بر اساس نظریه های این مکتب است . در این باره گروهی نیز « نظریه ی سلامت روان » و مشارکت شهروند در شکل بخشیدن به شهر را توصیه می کنند .

 

این نظریه نقش برنامه ریزی را به عنوان عاملی در کاهش بزهکاری گوشزد می کند و دیدی هجران زده نسبت به شهرهای بزرگ صنعتی دارد . این گروه مسئله ی سرانه ها ، آستانه ها و معیارهای مناسب زندگی را مطرح می کنند .

 

مهمترین نظریه پردازان این مکتب گدیس ، مامفورد ، جین جیکوبز و کوین لینچ هستند .

پاتریک گدسPATTRICK GEDDES
ž سر پتریک گدیس ( پاتریک گدس ) متولد بالا ، زیست شناس و جامعه شناس اسکاتلندی بود . او به بررسی آینده ی اجتماعات انسانی از دیدگاه تکامل پرداخت . تحت تاثیر آثار جغرافی دانان و استاد جامعه شناسی اش « لوپله » به شهرسازی دلبسته شد و رفته رفته به میان طرح و برنامه ریزی های منطقه ای و شهری گام نهاد . در شهر ادینبورگ کانونی برای پژوهش برنامه ریزی شهری و بحث های اجتماعی ترتیب داده و 14 نشست و همایش برگزار کرد . او فعالیت های برنامه ریزی شهری خود را با نوسازی زاغه ها در این شهر آغاز کرد .
žاو مدرسه ی عالی شهرسازی بمبئی را بنیان نهاد و در سال های 1924 تا 1925 برای حدود 50 شهر در فلسطین و هندوستان طرح شهرسازی و برنامه ریزی شهری ارائه نمود . طراحی دانشگاه یهودی اورشلیم در بیت المقدس از کارهای اوست .
šپتریک ابرکرامبی ( Patrick Abercromby : معمار و شهرساز انگلیسی ) و لوئیس مامفورد از شاگردان او بودند .
šوی در ابتدای فعالیت خود ، به تاریخ شهر علاقمند می گردد و کار را تا بدان جا پیش می برد که برخی او را " پدر علم شهرسازی جدید " برشمرده اند . او و پیروانش فضای عینی و واقعی را مدنظر قرار می دهند و شهرسازان را از خلق ذهنی فضا برحذر می دارند . اینان معتقدند که به تعداد شهرهای دنیا الگو وجود دارد و در نتیجه ، ارائه ی الگویی واحد ، کاری نادرست است ، به همین جهت است که وی در نقد شهرسازی مدرن ، آن را در خط کش و پرگار خلاصه می کند .
•گدیس می گوید : « امروز ، دگرگونی دیروز است ، و نه تکرار آن » و این مرز تفاوت او با فرهنگ گرایان است ، که آن ها امروز را دیروز می شمارند .

 

مطالب مرتبط در این زمینه

سر پاتریک گدس (به انگلیسی: Patrick Geddes) (زاده ۲ اکتبر ۱۸۵۴ - درگذشتهٔ ۱۷ آوریل ۱۹۳۲)، زیست‌شناس، جامعه‌شناس، انسان‌شناس و برنامه‌ریز شهری اهل اسکاتلند بود. وی به عنوان یک زیست شناس و برنامه ریز، برخوردی ارگانیک با شهر داشته و بیشتر بر روابط متقابل شهر و روستا تمرکز داشت؛ از این رو گدس را به عنوان یکی از پایه گذاران علم برنامه ریزی منطقه‌ای به شمار می‌آورند. همچنین وی یکی از بنیان‌گذاران برنامه‌ریزی فیزیکی به حساب می‌آید چرا که تأکید وی بر کاربری زمین در شهرها بوده‌است. وی در زمان خود پیروان زیادی همچون لوییز مامفورد و سر پاتریک ابرکرامبی داشته‌است.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,پروژه ,پاتریک گدس ,سیر اندیشه های , ایران , , دانلود پروژه پاتریک گدس , , سیر اندیشه های او در ایران , , پروژه پاتریک گدس , ,پاتریک گدس , مکتب ,آمایش انسانی شهر انسان , , پاتریک گدس , PATTRICK GEDDES,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود تحلیل و خلاصه کتاب طرح‌ها و برنامه‌های شهرسازی - دکتر مصطفی بهزادفر، پاورپوینت
دانلود تحلیل برنامه‌ریزی مسکن در کشور هند، پاورپوینت
دانلود تحلیل سیر اندیشه‌ها در شهرسازی با موضوع رم کولهاس و جهانی شدن، پاورپوینت
دانلود تحلیل شهرسازی در مقیاس انسانی و مدیریت یکپارچه شهری، پاورپوینت
دانلود تحلیل مدیریت شهری و رویکردها، پاورپوینت
دانلود تحلیل و بررسی نتایج مسکن مهر، پاورپوینت
دانلود تحلیل محله شهری، پاورپوینت
دانلود تحلیل اصول و مباني روانشناسي محيط در معماري و شهرسازي، پاورپوینت
دانلود تحلیل پروژه طراحی شهری محله عودلاجان شهر تهران، پاورپوینت
دانلود تحلیل نظریه مکان مرکزی(كريستالر-فن تونن-لوش)، پاورپوینت
دانلود, بررسی پروژه تحليل فضای شهری پل معلق آمل,پاورپوینت
دانلود ,بررسی نیازهای دهکده شهری,پاورپوینت
دانلود ,بررسی ترمینال اتوبوسرانی اراک,پاورپوینت
دانلود تحلیل درختان و درختچه‌های خزان‌کننده در منظر و فضای سبز، پاورپوینت
دانلود تحلیل گیاهان همیشه سبز زینتی مورد استفاده در منظر و فضای سبز، پاورپوینت
دانلود تحلیل پارک‌های شهری بازیافتی، pdf
دانلود بررسی سمینار با موضوع نقش سبزراه در منظر شهری، pdf
پاورپوینت بررسی جایگاه محیط زیست در طراحی محیط های شهری
دانلود تحلیل ضرورت ایجاد فضای سبز در مدارس، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی اکو شهرهای سبز جهان
 




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی پاتریک گدس و سیر اندیشه های او ، پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : یک شنبه 24 دی 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');