دانلود بررسی مسجد شیخ صفی الدین اردبیلی پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی مسجد شیخ صفی الدین اردبیلی پاورپوینت

تاریخ ایجاد 10/10/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 80   قیمت: 7300 تومان     تعدادمشاهده  1  


 
پاورپوینت مسجد شیخ صفی الدین اردبیلی
 
بخشی از مطالب:
 
منزل و خانقاه شیخ صفی در همین مکان قرار دارد، و بر طبق وصیّت شیخ، جنازه اش را در اتاقی جنب خلوتخانه و باغچه و حوضخانه دفن کردند و بر قبر او بنایی ایجاد کردند تا علاوه بر مقبره شیخ صفی و مرقد شاه اسماعیل اول - آرامگاه‌های دیگری از شاه زادگان صفوی و فرزندان وی را در این بقعه و محل شهیدگاه قرار دهند.
یكی ازآثار تاریخی ایران كه اخیرا در فهرست جهانی آثار تاریخی به ثبت رسیده است، مجموعه شیخ صفی‌ الدین اردبیلی است. مجموعه ‌ای مشتمل بر ساختمان‌ هایی با سبك ‌های معماری آذری و اصفهانی كه همه از شاهكارهای معماری ایران در دوره صفویه به شمارمی‌آیند.
 
آرامگاه شیخ صفی الدین و ساختمان های پیرامون آن در سده ی هشتم بنیاد نهاده شده، گر چه به گواهی آثار بازمانده، پیش از روزگار شیخ صفی در آنجا ساختمان هایی بوده است. ولی آنچه امروز دیده می شود از شیوه ی آذری و افزوده های پس از آن شیوه ی اصفهانی است که از شاهکارهای معماری بشمار می رود.
 
ساختمان های پیرامون آرامگاه یا گنبد الله الله در برگیرنده ی خانقاه چینی خانه، آرامگاه شاه اسماعیل و بی بی آغا ماه منیر، حرم خانه، جنت سراء تالار تنبی و چله خانه می باشد.
 
•منزل و خانقاه شیخ صفی در همین مکان قرار دارد، و بر طبق وصیّت شیخ ، جنازه اش را در اتاقی جنب خلوتخانه و باغچه و حوضخانه دفن کردند و بر قبر او بنایی ایجاد کردند تا علاوه بر مقبره شیخ صفی و مرقد شاه اسماعیل اول – آرامگاه‌های دیگری از شاه زادگان صفوی و فرزندان وی را در این بقعه و محل شهیدگاه قرار دهند. به گفته بیوک جامعی (۱۳۷۹)، مجموعه نفیس بقعه شیخ صفی‌الدین به نام عارف نامدار شیخ صفی‌الدین اردبیلی جد سلاطین صفویه، در سال ۷۳۵ ه. ق. به دست فرزند وی صدرالدین موسی بنا شد. پس از شروع حکومت صفویه، به سبب ارادت شاهان صفوی به جد خود، واحدهای مختلفی به این مجموعه اضافه شد. به ویژه در دوره شاه عباس اول و از آن جا که وی ارادت فراوانی به شیخ صفی الدین داشت و بسیار به زیارت مقبره وی می‌رفت، برای تکمیل و تزیین این اثر، کارهای فراوانی صورت گرفت. در عصر صفوی، بقعه شیخ با حضور استادان بزرگ عهد صفوی چنان به زیور آراسته شد که هم چنان پس از گذشت چندین قرن به عنوان یکی از مفاخر تاریخی و فرهنگی ایران به شمار می‌آید.
•یکی از موارد منحصربه‌فرد این مجموعه این است که این بقعه حاوی ده‌ها اثر بدیع در مضامین مختلف رشته‌های هنری است که از آن جمله می‌توان به عالی‌ترین نوع کاشی کاری معرق و مقرنس و گچ‌بری کتیبه‌های زیبا و نفیس و خط خطاطان بزرگ دوره صفوی (میر عماد، میر قوام الدین، محمد اسماعیل و…) منبتهای ارزنده، نقره کاری، تذهیب و طلاکاری، نقاشی و تنگ بری و غیره اشاره کرد. این اثر از ساختار معماری فخیمی برخوردار است که گرد هم آمدن فضایل هنری نامبرده، آن را در مجموعه‌های تاریخی ایران شاخص و متمایز نموده‌است.
سردر ورودی
•سر در ورودی بقعه در جبهة شرقی میدان عالی قاپو قرار دارد که درِ دو لنگة چوبی آن به حیاط بزرگ باز می شود. در مقابل این سردر، در جانب غربی همین میدان ، سردر اصلی بقعه به نام عالی قاپو قرار داشته است که در دوران شاه عباس دوم به دست یوسف شاه بن ملک صفیا ساخته شده بود. به استناد کتیبة معرّق بدنة این سردر، که در انبار بقعه نگهداری می شود، کاشیکاری آن را اسماعیل بن نقّاش اردبیلی در ۱۰۵۷ انجام داده است . این سردر در ۱۳۲۱ ش بکلی برچیده شد


کلمات کلیدی مرتبط:
,پاورپوینت , مسجد ,شیخ صفی الدین اردبیلی , , , , ,منزل و , خانقاه شیخ صفی , , ,•منزل و خانقاه شیخ صفی , , , ,سردر ورودی ,•سر در ورودی بقعه , اسماعیل بن نقّاش اردبیلی ,شد,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی مسجد کبود تبریزپاورپوینت
دانلود بررسی مسجدآقابزرگ کاشان پاورپوینت
دانلود بررسی معماری امامزاده زید و امامزاده یحیی
دانلود,بررسی ضوابط و مقررات طراحی مساجد
دانلود,بررسی ضوابط و مقررات طراحی مساجد
دانلود,بررسی پاورپوینت مسجد های معاصر و مدرن و پست مدرن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مسجد جامع یزد,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مسجد جامع یزد,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مسجد ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مساجد مدرن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مساجد مدرن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری ابنیه های مذهبی در معماری اسلامی,pptx
پاورپوینت بررسی مسجد یاسامکنت Yasamkent شهر آنکارا
دانلود بررسی کلیسای سنت استپانوس پاورپوینت
پاورپوینت بررسی شناخت کالبدی معماری مساجد در شهرهای اسلامی
دانلود,بررسی پاورپوینت مسجد شیخ زاید,pptx
دانلود بررسی معماری مذهبی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی آرامگاه های و بناهای معروف ایران پاورپوینت
دانلود بررسی مسجد جامع فهرج یزدپاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی مسجد شیخ صفی الدین اردبیلی پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : دو شنبه 10 دی 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');