دانلود بررسی آسیب پذیری ساختمان‌های بنایی پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی آسیب پذیری ساختمان‌های بنایی پاورپوینت

تاریخ ایجاد 01/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 31   قیمت: 6300 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت آسیب پذیری ساختمان‌های بنایی
 
 
 
 
آسیب پذیری ساختمان‌های بنایی
 
بخشی از مطالب:
 
بخش های عمده ای از ساختمان های موجود در کشور به ویژه در شهرهای متوسط و کوچک را ساختمان های مصالح بنایی (یعنی ساختمان هایی که با آجر،بلوک سیمانی و یا سنگ ساخته می شوند و در آن ها تمام یا قسمتی از بارهای قایم توسط دیوارهای مصالح بنایی تحمل می گردد)را تشکیل می دهند. پس از بررسی های انجام شده بعد از زلزله های مختلف رودبار، قاینات ، زرند، آوج، شنبه و... مشخص شده است که ساختمان های مصالح بنایی بیشترین سهم را در خرابی ها و ویرانی ها را به خود اختصاص داده است.عدم شکل پذیری مصالح و سازه های بنایی و عملکرد نامناسب سازه در برابر فشار و خمش حاصل از زلزله و به ویژه ضعف های اجرایی ،ساکنان این بناها را در مناطق زلزله خیز در معرض خطر جدی قرار داده است .
‌هر ساله تعدادی زلزله ویران کننده در ایران اتفاق می‌افتد که عمدتاً کانون این زلزله‌های در بافت‌‌های روستایی هستند. تجارب بدست آمده از زلزله‌های گذشته نشان از آسیب پذیری بالای ساختمان‌های‌ بنایی است. به دلیل سنتی بودن ساخت و ساز در روستاهای ایران و ساخت خانه‌های با مصالح بنایی و همچنین عدم استفاده از علم مهندسی، ‌باعث‌ ‌وقوع خسارات مالی و جانی فراوانی شده است. لذا مقاوم‌سازی دیوارهای بنایی موجود، جهت کاهش آسیب پذیری و بهبود عملکرد لرزه‌‌ای ساختمان‌های بنایی توسط یک راهکار مناسب ضرورت می‌یابد.ساختمان‌های بنایی سهم عمده‌ای از ساخت و ساز در سطح دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. علت این موضوع، ارزان بودن مصالح و دسترسی آسان و از همه مهمتر اجرای راحت، این نوع از سازه‌ها توسط افراد غیر متخصص است. با توجه به آمار موجود حدود ۶۸٪ از کل ساختمان‌های‌ را سازه‌های بنایی تشکیل می‌دهند. ‌این نوع از سازه‌ها زمانی استفاده می‌شود که فاصله دو دیوار موازی به علت نیاز به فضای معماری بزرگتر، زیاد می‌شود. با افزایش این فاصله، سیستم بار‌بر ثقلی به علت دهانه بزرگ بین این دو دیوار دچار مشکل می‌شود. برای حل این مشکل از یک ستون فولادی کمکی در وسط فاصله بین این دو دیوار موازی به همراه تیرهای باربر که در طرفین این ستون قرار گرفته و انتهای این دو تیر بر روی این دو دیوار موازی قرار گرفته است، استفاده می‌شود.
 
.
بررسی آسیب‌های وارده در ساختمان‌های بنایی
 
‌مشاهدات نشان داده که در تغییر مکان کم، سازه بنایی دچار خسارت عمـده مـی‌شـود. عمـده ترک‌های مشاهده شده در این ساختمان در محل اتصال تیرهای خورجینی و تیرهای طاق ضربی است. توجه شود که این ترک‌ها سبب کاهش مقاومت دیوار و افزایش تغییر مکان جانبی شده و موجبات فروریزش سازه را فراهم می‌سازد. ساختمان بنایی نیم اسکلت بدون کلاف تنها با معیار کنترل برای نیرو قابل پذیرش بوده و در بقیه موارد برای هیچ سطح عملکردی قابل پذیرش نیست. این سطح عملکرد پایین به دلیل عدم وجود کلاف برای مهار تیرها بوده و سبب می‌شود بعد از اعمال بار، تیر‌های بالای دیوار لغزیده و یک ناپایداری حاصل از لغزش در بالای دیوار اتفاق بیفتد. در نتیجه دیوار دچار تغییر مکان بیشتر شده و سازه فرو ریزد. در اثر تغییر مکان، میزان تنش کششی ناشی از خمش بیشتر از مقاومت کششی دیوار بوده و سازه از این جهت آسیب پذیر است.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , آسیب پذیری ,ساختمان‌های بنایی , , , , ,آسیب پذیری ,ساختمان‌های ,بنایی , , , ,ساختمان های ,مصالح بنایی , دیوارهای مصالح بنایی , زلزله های , مناطق زلزله خیز , ,بررسی ,آسیب‌های وارده در , ساختمان‌های بنایی , , , سازه بنایی ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی طراحی و اجرای اتصالات جوشی بر سازه های فولادی پاورپوینت
دانلود بررسی نحوه مقاوم سازی ساختمان پاورپوینت
دانلود بررسی جوشکاری حالت جامدپاورپوینت
دانلود بررسی بیماری مهلک سرطان بتن چیست؟پاورپوینت
دانلود بررسی مراحل اجرائی سقف های دال مجوف پاورپوینت
دانلود بررسی نقش سیمان های پر مقاومت در کاهش مصرف سیمان و توسعه پایدارپاورپوینت
دانلود بررسی ژئوتکستایل چیست و چه کاربردهایی دارد؟پاورپوینت
دانلود بررسی اتصال دهنده‌های مکانیکی میلگردپاورپوینت
دانلود بررسی آجرکاری در شهرهای مختلف پاورپوینت
دانلود بررسی آجر نسوزپاورپوینت
دانلود بررسی ‌بتن خم شونده پاورپوینت
دانلود بررسی خرابیها و آسیب دیدگی های آسفالت پاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با اصول کرم بندی سطح کارپاورپوینت
دانلود بررسی دیوار برلنی پاورپوینت
دانلود بررسی پل طبیعت پاورپوینت
دانلود بررسی ساختمان های بتن آرمه با شیوه ی قالب های تونلی پاورپوینت
دانلود بررسی امکان استفاده از پسماند های ساختمانی بازیافت شده در ساخت ، اجرا و نگهداری بتنپاورپوینت
دانلود بررسی آسانسور های بدون اتاق موتورخانه پاورپوینت
دانلود بررسی بتن‌های سبک (ویژگی‌ها و کاربرد)پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی آسیب پذیری ساختمان‌های بنایی پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : دو شنبه 1 بهمن 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');