دانلود بررسی اجرای قالب‌های لغزنده درعمران پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی اجرای قالب‌های لغزنده درعمران پاورپوینت

تاریخ ایجاد 08/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 55   قیمت: 6800 تومان     تعدادمشاهده  3  


پاورپوینت-اجرای قالب‌های لغزنده درعمران
 
بخشی از مطالب:
 
در اجرای سازه‌های عظیم، علاوه بر مسائل مختلفی که در محاسبات و طراحی آن‌ها مطرح است، تکنولوژی ساخت نیز مسئله مهمی است که می‌تواند بر تمام طرح تأثیرات زیادی داشته باشد. سازه‌های بتن آرمه نیز از این مسئله مستثنی نیستند. در سالیان متمادی روشهای جدیدومؤثری برای تسهیل در قالب بندی بتن به وجود آمده است. یکی از این روش‌ها استفاده از قالب‌های لغزنده است که بیشتر برای اجرای سازه‌های مرتفع مورداستفاده قرار می‌گیرد و هزینه‌های اجرا را به‌طور قابل ملاحظه ای کاهش میدهند و به نحوی در ایمنی فراید اجرا نقش بسزایی دارند. 
 قالب های لغزنده
 
اجرای قالب های لغزنده بر این اساس است که قالب به ارتفاع ۱ تا ۱/۵ متر در فواصل زمانی متناوب توسط پشت بندها و جک به بالا کشیده میشود. هم زمان با بالا کشیدن قالب عملیات بتن ریزی و آرماتوربندی نیز ادامه میابد و دائماً مخلوط بتن از بالا به درون قالب ریخته شده و ضمن حرکت قالب به سمت بالا بتن سخت شده از قسمت زیرین قالب جا میماند. سرعت حرکت قالب به نحوی تنظیم میشود که بتن در زمان خارج شدن از قالب ضمن تحمل وزن خود، جهت حفظ شکل خود از مقاومت کافی برخوردار باشد. قالب بندی لغزان را میتوان بر اساس حرکت پیوسته انجام داد و یا آن را طوری برنامه ریزی کرد که در ارتفاع معینی متوقف گردد و سپس حرکت لغزان خود را مجدداً از سر گیرد. معمولاً حرکت قالب لغزان با سرعتی یکنواخت صورت میگیرد.
 
قالب لغزنده در امتداد قائم با سرعتی یکنواخت حرکت میکند و این سرعت به اندازه ای است که هر مقطع از بتن در طول مدت زمان لازمی که برای گیرش اولیه نیلز دارد درون قالب میماند. قالب های لغزان توسط جک هائی به بالا حرکت داده میشوند که بر روی میله های صاف یا لوله های سازه ای کار گذاشته شده در بتن سخت عمل میکنند. این جک ها ممکن است از نوع دستی، بادی، برقی و یا هیدرولیکی باشند. سکوهای کار و داربست های کارگران پرداختکار نیز به قالب بندی متصل و به همراه آن حرکت میکنند.
 
.
اجزاء قالب لغزنده:
 
یوغ
 
پشت بندهای افقی (کمرکش)
 
قالب بدنه
 
یوغ دو وظیفه اصلی دارد، مقاومت در مقابل فشارهای جانبی بتن، و انتقال بارها به محل میله جک ها. وظیفه پشت بندها نیز دادن مقاومت خمشی به قالب بدنه و انتقال فشار قالب ها به یوغ ها میباشد. سکوی ترمیم و عرشه بتن ریزی به پشت بندهای افقی متصل میشوند. اتصال پشت بندها به یوغ باد قادر به حمل این بارها باشد. قالب بدنه که میتواند از الوارهای چوبی، پانل های فلزی و یا پانل های ساخته شده از چندلائی باشد، مستقیماً به پشت بندهای افقی متصل میشود. قالب های لغزان بیشتر در دیوارهای برشی ساختمان های بلند مرتبه، سیلوها، دودکش ها و مخازن مایعات و برج ها و شفت های قایم و … مورد استفاده قرار میگیرند.
 
.
مزایای استفاده از قالب لغزنده:
 
سازه اجرا شده کاملاً یکپارچه بوده و عاری از وجود درزهای ساختمانی افقی و عمودی است.
 
سرعت اجرای سازه بسیار بالا است.
 
اقتصادی است.
 
گرچه در صورت دقت در عملیات، نمای بتن بسیار خوب و قابل قبول خواهد بود، بنابراین امکان انجام عملیات نماکاری بر روی سازه بلافاصله بعد از بتن ریزی وجود دارد که باعث میشود ملات نمای کار با بتن تازه ریخته شده چسبندگی بهتری داشته باشد.
 
نیازی به اجرای داربست نما به روش های کلاسیک نیست.
 
امکان اجرای قسمت های دیگری از کار اجرای سازه از قبل بالا کشیدن خرپاهای سقف و غیره به طور همزمان با اجرای قالب لغزنده وجود دارد.
 
.
 
قالب های لغزنده (Slip Forms)
 
امروزه برای ساخت سازه های بلند و با طول زیاد نظیر سیلوها، برج های مخابراتی، هسته های برشی ساختمان های بلند، برج های خنک ساز، دودکشها، پایه های پله، کف تونلها، کانال های آب، کف جاده ها و سازه های مشابه که اجرای آنها در گذشته نیاز به داربست بندی سنگین در اطراف سازه داشت، ‌از روشی استفاده می گردد که قالب لغزنده نام دارد. با استفاده از روش قالب لغزنده بسیاری از داربست بندی های اطراف سازه حذف گردید و سرعت اجرای کار به همراه نمای بهتر برای کار افزایش می یابد.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,اجرای ,قالب‌های لغزنده در ,عمران , , , , , ,اجرای ,سازه‌های عظیم ,طراحی ,سازه‌های بتن آرمه ,قالب بندی بتن , ,. ,اجزاء قالب لغزنده: , ,یوغ , ,پشت بندهای افقی (کمرکش) , ,قالب بدنه , , ,بتن ریزی , قالب لغزنده: , ,سازه اجرا شده , , , , ,قالب های لغزنده (Slip Forms) , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی آسفالت متخلخل پاورپوینت
دانلود بررسی عوامل عریان شدن در روسازی آسفالتی پاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با مبانی حفاری چاه ‌های نفت و گازپاورپوینت
دانلود بررسی چهل نکته در نصب اسپلیت کولرهاپاورپوینت
دانلود بررسی کامل پکیج پاورپوینت
دانلود بررسی ترمیم و نگهداری سازه های بتنی دریایی پاورپوینت
دانلود بررسی گزارش فعالیت های سد كبودوال پاورپوینت
دانلود بررسی ایمنی جرثقیل های سقفی و جراثقال هاپاورپوینت
دانلود بررسی محاسبات فنی رادیاتور قرنیزی پاورپوینت
دانلود بررسی کاربرد نانو در مصالح و تجهیزات ساختمانی پاورپوینت
دانلود بررسی HSE در حفاری مکانیزه تونل پاورپوینت
دانلود بررسی معایب استفاده از استایرن پاورپوینت
دانلود بررسی سد مخزنی سلمان فارسی پاورپوینت
دانلود بررسی خرپا پاورپوینت
دانلود بررسی بهینه سازی بتن با ویبراسیون پاورپوینت
دانلود بررسی بتن ویژه پاورپوینت
دانلود بررسی مدلسازی اطلاعات ساختمان پاورپوینت
دانلود بررسی بتن یا فولادپاورپوینت
دانلود بررسی بتن ژئو پلیمری پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی اجرای قالب‌های لغزنده درعمران پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : دو شنبه 8 بهمن 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');