دانلود ،خلق فضاي عمومي در شهر، پاورپوینت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود ،خلق فضاي عمومي در شهر، پاورپوینت

تاریخ ایجاد 29/05/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 40 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  85  


خلق فضاي عمومي
 
«محمدرضا جودت»، عضو هيات امنا انجمن مفاخر معماري ايران، در اين باره  مي گويد: «بايد آگاه و متوجه بود كه شيوه‌هاي توليد صنعتي، نه تنها در طبيعت تاثير نامطلوب داشته و دارند، بلكه تاثير نادرستي نيز در الگوهاي رفتاري انسان از خود به جا گذاشته‌اند.» 
وي در ادامه مي گويد: «اگر تاكنون اين نوع شيوه‌هاي توليد، صرفا به عنوان مساله ادامه حيات در برابر نيروهاي طبيعي و به خاطر بشريت توجيه مي‌شد، اما اكنون مساله، زنده ماندن در رويارويي با عواقب ناخوشايندي است كه خود اين صنعت در جهان به وجود مي‌آورد.» 
 
جامعه اي دست و پا بسته 
جامعه‌اي كه دست و پاي آن را براي حمايت و حفاظت حقوق گروههاي فشار مالي و غير مالي بسته باشند (فرق هم نمي‌كند كه آنها خصوصي يا عمومي، يعني سرمايه‌داري خصوصي يا دولتي باشند.) يعني فدا كردن صلاح عامه و در نتيجه فدا كردن محيط زيست و كيفيت زندگي، بنابراين در اين صورت نمي‌توان شهر را اداره كرد و آن را از انحطاط و زوال نجات داد. 
 
 
جودت مي گويد: «يكي از عوامل اصلي در سياست‌گذاري‌هايي كه در پي سازمان‌دهي دوباره به جامعه است، دستيابي به اصلي براي انسان امروز و شرايط زندگي او و پيوند دادن وي با تمام جنبه‌هاي ساخت و بازسازي شهرها و اجتماعات و محله‌ها و خيابانهاست، به شيوه‌اي كه بهترين تماس و درك بين شهروندان را ميسر كند.» 
دستاوردهاي صنعتي و فن آوري، هر چند به نوعي كيفيت زندگي را تهديد مي‌كنند، اما زندگي را براي انسان خوشايندتر نيز كرده‌اند. گذشتگان، درد و رنج زيادي را تحمل كرده‌اند. حتي در طول يكي دو قرن گذشته، از آنان مانند برده‌ها بهره‌كشي مي‌كردند، تا اينكه ماشين ظهور كرد و با شيوه‌هاي خاص و تا حدودي خشن براي بهره‌برداري از منابع طبيعي و همچنين در كشاورزي به كار گفته شد. امروزه اين دستاوردهاي فني، شرايط بهتر و خوشايندتري را نويد مي‌دهند، تا فردا بري خلق جامعه‌اي جديدتر، آزادتر، شادتر و چه بسا درست‌تر مهيا شود. 
 
 
جودت در اين باره مي گويد: «با توجه به پيچيدگي زندگي در اين عصر، انسان مجبور است كه نسبت به اين شرايط بازنگري كند و معيار و مقياس ارزشهاي آتي مورد نظر را از نو سامان بخشد. چيزي كه تاكنون ارزيابي و سنجيده نشده است و حتي به عمق توانايي بالقوه در دسترس انسان نيز پي برده نشده است.» 
 براي سر و كار داشتن با اين وضعيت پيچيده، بايد شيوه‌هاي گذشته و منسوخ را كمتر به كار برد. براي رسيدن به اين منظور، مردم آمادگي درك و پذيرش فلسفه اين كار را دارند، فلسفه‌اي كه مي‌تواند به راههايي منجر شود كه مكان انساني مناسب‌تري باشد. مانع اين راه، قدرت تصميم‌گيري آن انديشه سياسي است كه با رويكردها و منافع منسوخ شده هنوز هم بر اين روند مسلط است. 
زندگي و الگوهاي مسكن جديد
اگر انسان در پي استفاده مناسب از امتيازات است، پول و قدرت بايد از اين به بعد به گونه متفاوتي مورد استفاده قرار گيرد.
جودت تاكيد مي كند كه رسيدن به زندگي و الگوهاي مسكن جديد ممكن نيست، مگر آن كه اين شرايط پذيرفته شود و به محك تجربه درآيد.
 
 
سرشت اصيل سياست بايد دوباره زنده شود و تمام پخشهاي جامعه بايد در شكل دادن زندگي و محيط مسكن‌شان درگير شوند. گفت و گوي منطقي و انساني بايد بين شهروند و مسوولان جامعه  و نيز تصميم‌گيري‌هايي كه بر زندگي او تاثير مي‌گذارد، شكل بگيرد.
ضرورت دارد كه رشد اقتصاد موجود تا زماني كه كيفيت نيازهاي واقعي، مهم‌تر از كميت آنها شود، بهبود بخشيده شود. خود نيازها نيز بايد همواره در رابطه با تعادل بوم‌شناسي فراگير در نظر گرفته شوند.
در آينده، محيط زيست بايد به مثابه آميزه‌اي از بوم‌شناختي مكمل و اجتماعي و فضايي ديده شود كه بسيار مهم‌ است و در بسياري موارد، مهم‌تر از معيارهاي اقتصادي ـ صنعتي قاطع يا توان توليد است.
روحيه متفاوت بايد پرورانده شود، براي اين كه شيوه‌هاي زندگي و ساختمان‌سازي  به عنوان نمودهاي فضايي «بيروني» فردگرايانه، ديگر چندان ارزشي نمي‌كنند. زندگي و ساختمان، فعاليتهاي مشترك، با اهميت معنوي بالايي هستند.
جودت با اشاره به اين موضوع كه در درجه نخست بايد به تسهيلات مشترك و همگاني توجه كرد، مي گويد: «تنها در اين حالت است كه شهروند مي تواند احساس كند كه صحنه شهري وسيله اي براي تماس انساني تر است.» 
جودت در خاتمه مي گويد: « يكي از راه‌حل‌هاي مشكل «تنهايي انسان امروز» ايجاد تسهيلات گردهمايي و مناطق عمومي است كه مي‌تواند تماس مردم را با يكديگر برقرار كند. چنين پيشنهادي به هيچ وجه پيشنهادي آرماني نيست، بلكه پيشنهادي عيني و ملموس براي تغيير جامعه‌اي است كه مي خواهد نسبت به ادامه حيات خود مطمئن باشد  كه در اين راستا بايد سياست قابل قبولي براي محيط زيست خود تدوين كند. امروز اصلي ترين وظيفه سياسي اين است كه مبناي قابل قبولي براي سياست پاسخگويي به آينده محيط زيست طبيعي و شهري فراهم شود؛ براي آينده نوع بشري كه خود در معرض خطر است.»    
 
وو.....


کلمات کلیدی مرتبط:
خلق فضاي عمومي , ,«محمدرضا جودت»، عضو هيات امنا انجمن مفاخر معماري ايران، در اين باره مي گويد: «بايد آگاه و متوجه بود كه شيوه‌هاي توليد صنعتي، نه تنها در طبيعت تاثير نامطلوب داشته و دارند، بلكه تاثير نادرستي نيز در الگوهاي رفتاري انسان از خود به جا گذاشته‌اند.» ,وي در ادامه مي گويد: «اگر تاكنون اي,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی نقش فضای سبز و مبلمان شهری در شهرسازی، پاورپوینت
دانلود معرفی خلاصه طرح جامع شهر قائم‌شهر، پاورپوینت
دانلود بررسی مروری بر طرح جامع شهر گرمسار، پاورپوینت
دانلود بررسی نظام اجرایی و تشکیلات برنامه‌ریزی شهری، پاورپوینت
دانلود بررسی تئوری‌های شهرنشینی، پاورپوینت
دانلود تحلیل سیستم مدیریت مواد زائد شهری، پاورپوینت
دانلود بررسی رسانه‌های الکترونیک در مدیریت شهری، پاورپوینت
دانلود تحلیل شاخص‌های جمعیتی استان یزد، پاورپوینت
دانلود بررسی اکولوژی شهری، پاورپوینت
دانلود بررسی تاریخ شهر در مغرب زمین
دانلود بررسی آشنایی با شهر یزد، پاورپوینت
دانلود تحلیل مبانی منشاء فرهنگی مجتمع‌های زیستی، پاورپوینت
دانلود بررسی مقدمه‌ای بر برنامه‌ریزی شهری ایران، پاورپوینت
دانلود تحلیل درآمدی بر شهرسازی امپراطوری روم، پاورپوینت
دانلود تحلیل آشنایی با سند توسعه و عمران منطقه، پاورپوینت
دانلود تحلیل بخش اول کتاب تاریخ شکل شهر از جیمز موریس با موضوع شهرهای نخستین، پاورپوینت
دانلود تحلیل سیستم حمل و نقل شهر مسکو، پاورپوینت
دانلود تحلیل کتاب مبانی طراحی شهری، نوشته ریچارد هدمن و آندرو یازوسکی، پاورپوینت
دانلود تحلیل وبررسی طرح بافت فرسوده شهر گرمسار، پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود ،خلق فضاي عمومي در شهر، پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : چهار شنبه 27 دی 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');