دانلود بررسی پاورپوینت آشنایی با اهرام مصر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی پاورپوینت آشنایی با اهرام مصر

تاریخ ایجاد 14/02/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت آشنایی با اهرام مصر
 
پاورپوینت آشنایی با اهرام مصر
 
بخشی از مطالب:
بسیاری از مردم تنها چیزی که در مورد اهرام مصر می‌دانند این است که اهرام بناهای عظیمی بوده‌اند که در زمان‌های گذشته در مصر ساخته شده‌اند و در واقع آرامگاه فراعنه هستند. ولی حقایق جالب بسیاری د رمورد این بناها وجود دارد که عموم مردم از آن‌ها بی‌خبر هستند.
هرم‌های مصری از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین سازه‌های بر جای مانده از تمدن مصر باستان هستند که نمادهای این تمدن نیز به‌شمار می‌روند. تعداد ۱۳۸ هرم شناخته شده تا سال ۲۰۰۸ در مصر موجودند که بیشتر آن‌ها آرامگاه فرعون‌ها و شهبانوهایشان در دوره‌های دودمانی کهن و میانه هستند.
نخستین هرم‌های ساخته شده در مصر در سقاره، شمال غربی ممفیس قرار دارند. قدیمی‌ترین این هرم‌ها، هرم جوزر است که مربوط به شاه جوزر از دودمان سوم می‌شود. هرم و مجموعه آرامگاه کنار آن توسط وزیر دانشمند جوزر، ایمهوتپ، طراحی و ساخته شدند و قدیمی‌ترین سازه‌های ساخته شده توسط بشر از سنگ تراش‌خورده به‌شمار می‌روند.
نامدارترین هرم‌های مصری اما مجموعه اهرام جیزه هستند که در منطقه جیزه در حومه قاهره قرار دارند و از بزرگترین سازه‌های ساخته شده در تاریخ بشر به‌شمار می‌روند. این هرم‌های سه‌گانه تنها بناهای بازمانده از میان هفت عجایب جهان باستان هستند که هنوز بر جای مانده‌اند.
در دوره آغازین دودمانی مصر، کسانی که از تمکن مالی برخوردار بودند در ساختمان‌های نیمکت‌شکلی به نام مصطبه به خاک سپرده می‌شدند. این ساختمان‌ها دارای اتاقی در زیر زمین برای گذاشتن جسد و اتاق‌هایی دیگر همسطح با زمین به منظور اهدای نذرها از سوی بازماندگان مرده بودند.
مصطبه‌ها پس از مدتی با تغییر شکل تبدیل به نوعی از هرم‌ها شدند که با نام هرم پلکانی معروف هستند. نخستین هرم پلکانی در مصر توسط ایمهوتپ، وزیر فرعون جوزر، ساخته شد و از روی هم قرار دادن چندین مصطبه تشکیل می‌شد. هرم جوزر دارای پلکانی عظیم درون خود بود تا روان شاه به سادگی به سوی آسمان‌ها پرواز کند. موفقیت بسیار بزرگ ایمهوتپ در ساخت این بنا آنچنان زیاد بود که او بعدها از سوی مصریان چهره‌ای خداگونه پیدا کرد.
در سال ۱۸۴۲، کارل ریچارد لپسیوس نخستین فهرست از هرم‌های موجود در مصر را تهیه کرد؛ فهرستی که به نام فهرست هرم‌های لپسیوس شناخته می‌شود. در این فهرست تعداد ۶۷ هرم شمرده شده‌اند با این حال نه تنها از آن هنگام تاکنون تعداد بیشتری هرم در این کشور پیدا شده‌اند که چندین سازه‌ای که لپسیوس زیر عنوان هرم طبقه‌بندی کرده بود امروزه دیگر به عنوان «هرم» شناخته نمی‌شوند. تا نوامبر سال ۲۰۰۸، تعداد ۱۱۸ هرم در مصر شناسایی شدند
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت آشنایی با ,اهرام , مصر , ,پاورپوینت آشنایی با اهرام مصر , , ,بناهای عظیمی ,سازه‌های بر جای مانده ,کارل ریچارد لپسیوس ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی فایل پاورپوینت معماری عصارخانه
دانلود بررسی فایل پاورپوینت کاروانسرا
دانلود بررسی فایل پاورپوینت گرمابه
دانلود بررسی پاورپوینت کاروانسرای سعد السلطنه
دانلود بررسی پاورپوینت فرهنگ و تمدن دوره ساسانی
دانلود بررسی پاورپوینت تخت جمشید
دانلود بررسی پاورپوینت کاروانسرای حسین خانی همدان
دانلود,وورد معماری دوره ساسانیان,doc
دانلود بررسی پاورپوینت نورگیری در معماری سنتی
دانلود بررسی پاورپوینت معماری دوره تاریخی قاجار
دانلود بررسی باغ دولت آبادپاورپوینت
دانلود بررسی کاروانسراها (قلعه خرگوشی و قصربهرام)پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماری جهان
دانلود بررسی تاریخ شهر و شهرسازی در ایران پاورپوینت
دانلود بررسی تاریخ باغ سازی جهان پاورپوینت
دانلود بررسی زیگورات چغازنبیل پاورپوینت
دانلود بررسی کبوترخانه فایل پاورپوینت
دانلود بررسی کبوترخانه ، اعجاز معماری ایران پاورپوینت
دانلود بررسی تهران در گذر تاریخ پاورپوینت




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی پاورپوینت آشنایی با اهرام مصر ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : شنبه 14 ارديبهشت 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');