دانلود بررسی فایل اتوکد نمای مسجد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی فایل اتوکد نمای مسجد

تاریخ ایجاد 23/02/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  1  


فایل اتوکد نمای مسجد
 
فایل اتوکد نمای مسجد
 
 
بخشی از مطالب:
 
 
مساجد بعنوان سمبل معماری اسلامی، نقش بسیار مهمی در نشان دادن و منعکس کردن قدرت پروردگار بزرگ و مهربان در دنیا ایفا می کنند و به هیچ عنوان نباید در طراحی آنها کمی و کاستی وجود داشته باشد. زیباترین مساجد دنیا عمدتا از طریق توجه به کیفیت بالای کارهای هنری و تمرکز بروی ارزش های والای زیبایی شناختی، توانسته اند به طرحی بسیار موفق در زمینه نشان دادن عظمت پروردگار دست پیدا کنند. 
مَسْجد، مکانی خاص در اسلام برای عبادت خدا که ممکن است ساختمان یا زمین باشد.مسجد قبا نخستین مسجدی است که در اسلام ساخته شد. در شریعت اسلامی، مسجد آداب و احکامی ویژه دارد. از مسجد غالبا برای عبادت جمعی و فعالیتهای دینی گروهی استفاده می‌شود و مهمترین عبادتی که در آن به جا می‌آورند، نماز جماعت است. مسجد جز این، کارکردهای اجتماعی، سیاسی، آموزشی و قضایی برای مسلمانان داشته که برخی از این کارکردها تاکنون باقی مانده است. مساجد در ایران، نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ش ایفا کردند.
«مسجد» در زبان عربی، از ماده «س-ج-د» به معنای نهادن پیشانی بر زمین و به خاک افتادن به نشانه کمال خضوع است و مسجد، اسم مکان و به معنای جایی است که در آنجا سجده می‌کنند. برخی معتقدند کلمه مسجد از واژه‌ای غیر عربی «msgď» به معنای محل عبادت گرفته شده است که در متون زبان آرامی مربوط به قرن پنجم پیش از میلاد مسیح وجود دارد.در دوره پیش از اسلام این کلمه برای اشاره به هر مکان و معبدی بوده که در آن خدا را عبادت می‌کرده‌اند. برخی معتقدند کلمه «مساجد» در آیه چهلم سوره حج در همین معنا به کار رفته است
از همان زمان که مسجد در اسلام بنیان گذاشته شد، احکام و آدابی برای حضور در آن و رفت و آمد به آن در قرآن و حدیث ذکر گشت. به ظاهر، نخستین احکام و آدابی که برای مسجد برشمرده شد، مربوط به اموری مانند طهارت و نظافت بود. برای نمونه، توصیه‌هایی اکید از پیامبر اکرم(ص) درباره ثواب پاکیزه کردن مسجد و نکوهش آلوده کردن آن، در دست است که در موضوع «آداب» می‌گنجند. درباره شخص نمازگزار و اشیا و حالات مربوط به او نیز احکام فقهی خاصی وضع شده است؛ مثلا ورود به مسجد در حالت جنابت حرام شمرده شده یا پوشیدن لباس سفید و پاکیزه برای حضور در مسجد مستحب و لباس سیاه و چرک مکروه است.
مساجد در مناطق مختلف جهان به لحاظ معماری شباهت‌هایی بسیار به یکدیگر دارند؛ با این حال، در هر منطقه‌ای پذیرای خصوصیات معماری و هنری آن منطقه نیز شده و تفاوتهایی با دیگر مساجد یافته‌اند. بدین ترتیب، معماری مساجد هر کشور گویای ویژگی‌های معماری بومی آن سرزمین شده است.


کلمات کلیدی مرتبط:
فایل , ,اتوکد , نمای ,مسجد , ,فایل اتوکد نمای مسجد , , , , معماری اسلامی، , طراحی ,مسجد قبا , معماری , معماری مساجد ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی فایل اتوکد نقشه مسجد
دانلود بررسی فایل آبجکت مسجد در اسکچاپ
دانلود,معماری طراحی پلان مسجد,dwg
دانلود بررسی فایل اتوکد طراحی مسجد
دانلود بررسی نقشه اتوکد مسجد عالی قاپو
دانلود بررسی اتوکد طراحی مسجد امام علی
دانلود بررسی اتوکد مسجد صاحب الامر تبریز
پروژه اتوکد طراحی و معماری مسجد بهمراه رندر تری دی مکس ، اتوکد، رندر، پوستر، ماکت، پاورپوینت
دانلود بررسی اتوکد طراحی مسجد شماره یک
دانلود بررسی اتوکد طراحی مسجد شماره سه
دانلود بررسی اتوکد طراحی مسجد شماره دو
دانلود بررسی اتوکد طراحی مسجد شماره پنج
دانلود بررسی اتوکد طراحی مسجد شماره چهار
دانلود بررسی اتوکد طراحی مسجد شماره هفت
دانلود بررسی اتوکد طراحی مسجد شماره شش
دتایل و جزییات و بزرگنمایی اتوکد طراحی معماری درب و بالکن و جزییات نرده
نقشه های اتوکد طراحی معماری مسجد
نقشه های اتوکد نمای حصار و فنس محوطه و نگهبانی
پروژه تری دی اسکچاپ کلیسای جامع در برازیلیا ، کلیسای کاتدرال اثر اسکار نیمایر




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی فایل اتوکد نمای مسجد ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');