دانلود بررسی پاورپوینت عملکرد میدان در طراحی شهری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی پاورپوینت عملکرد میدان در طراحی شهری

تاریخ ایجاد 28/02/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 5300 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت عملکرد میدان در طراحی شهری
 
پاورپوینت عملکرد میدان در طراحی شهری
 
 
بخشی از مطالب:
 
 
 میدان های شهری برای شهروندان تبلور زندگی جمعی آنهاست.
 
میدان های شهری باید پاسخگوی نیاز زندگی اجتماعی و جمعی آنها در مقیاسی بالاتر از حد محلات باشند. میدان شهری باید بتواند تجمع و کنش بین شهروندان را بارور سازد.
میدان از دوره سلجوقیان به بعد شروع به تثبیت خود کرد و در دوره صفویه به مفاهیم عمیق و کارآمدی در معماری و شهرسازی رسیده و در دوران قاجار به نهایت نقش خود دست یافته است، اما رفته رفته نقش می بازد تا جایی که از سال های میانی دوره پهلوی هویت خود را از دست داده و در دو دهه اخیر نیز در بلاتکلیفی مطلق به سر می برد.
درکی که اکنون از میدان وجود دارد همانی است که در ذهن همگان و به طور یکسان از تقاطع چند خیابان که فضایی در میانه آن برای تفکیک حرکت سواره پدید آمده و با ترکیبی از پوشش گیاهی، آب نما و فواره شکل می گیرد و هیچ ارتباط معقولی با انسان، حرکت انسانی و حضور معنی دار انسان برقرار نمی سازد. میدان بدون حضور موثر و امن انسان و به منظوری معین معنی خارجی ندارد و حضور انسان در این فضای میانی تقاطع ها نه دارای معنی است، نه موثر است و نه امن.
میدان بر حسب ضرورت های مکانی و زمانی نقش و عملکرد های مختلفی به خود گرفته است. گاهی به صورت مکانی برای عرضه کالا بوده و زمانی فضایی حکومتی و دیوانی و یا مذهبی داشته است و در دوران معاصر بسیاری از عملکرد های کلاسیک آن به بنا ها منتقل شده است و به علت وضیعت و موقعیت فعلی، نمی توان عملکرد های گوناگون اجتماعی دوران گذشته را از آن انتظار داشت.
چه امروزه در مورد میدان های شهری مطرح است چگونگی فرم، نوع استفاده و پیوند آنها با بافت شهری است؛ در حالی که اکثر میدان های نوساز شهری در ایران فاقد طراحی صحیح برای این ویژگی ها است و تنها از جنبه معماری قابل بررسی است و بیشتر، محوطه ای است که به آن میدان اطلاق می شود و در عمل به اشغال وسایل نقلیه درآمده و به کلی تغییر شکل یافته است
– میدان فضایی است با سه بعد کاملا مشخص، دارای محدوده ای معین به داخل و خارج، که کف و بدنه آن از معماری تعریف شده ای برخوردار است. گرچه میدان های جدید و مهمی نیز وجود دارند که فضای شان جزء به جزء طراحی شده ولی دارای بدنه مشخصی نیستند.پاورپوینت عملکرد میدان در طراحی شهری
– میدان فضایی است عمومی و قابل استفاده برای همگان و این وجه تمایزی است بین یک میدان و فضای باز و اختصاصی یک بنای مسکونی.
– میدان شهری مسقف نیست و همین مورد سالن های بزرگ و مسقف (پاساژ ها) را از آن متمایز کرده است.پاورپوینت عملکرد میدان در طراحی شهری
– غالبا میدان شهری فضایی است، با سوابق ویژه تاریخی، یادبودها و آثاری از رخدادهای دوران گذشته شهر که چون خاطره ای محترم و مشترک برای شهروندان محسوب می شود.
– میدان، اگر کیفیت اقامت و گذراندن اوقات فراغت در آن مطلوب باشد، با اتبوه جمعیت، آمد و شد مداوم مواجه می شود، که دال بر جاذبه و کشش آن است؛ چنین میدانی از میدان های مورد علاقه مردم خواهد بود.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,عملکرد ,میدان در , طراحی شهری , ,پاورپوینت عملکرد میدان در طراحی شهری , , , , , میدان های شهری , میدان های شهری ,معماری ,بنای مسکونی. ,– ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی پاورپوینت زندگینامه مانوئل کاستلز
دانلود بررسی پاورپوینت بافت های فرسوده قزوین
دانلود بررسی پاورپوینت بافت فرسوده شهر گرمسار
دانلود بررسی پاورپوینت نظریه های برنامه ریزی شهری
دانلود بررسی برنامه ریزی و طراحی برای عابر پیاده
دانلود بررسی پاورپوینت باغ شهر هاوارد
دانلود بررسی پاورپوینت باغ شهر هاوارد
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل تقاطعات چراغدار
دانلود بررسی پاورپوینت محیط های پاسخده
دانلود بررسی مقایسه سیر طرح های جامع تهران با جهان
دانلود بررسی آماده سازی زمین از منظرگاه طراحی شهری
دانلود بررسی پاورپوینت رویکردهای نوین شهرسازی
دانلود بررسی نگاهی به شاخص های توسعه شهری
دانلود بررسی پاورپوینت مسکن شهری و تراکم
پاورپوینت بررسی خصوصیات و ویژگیهای شهر اسلامي
پاورپوینت بررسی جنبه های روان شناختی مناظر طبیعی
دانلود بررسی پاورپوینت پل صدر تهران
دانلود بررسی پاورپوینت نگاهی به میادین شهری
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل فضاهای شهری تجریش




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی پاورپوینت عملکرد میدان در طراحی شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : شنبه 28 ارديبهشت 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');