دانلود بررسی پاورپوینت میدان امیر چخماق شهر یزد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی پاورپوینت میدان امیر چخماق شهر یزد

تاریخ ایجاد 01/03/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت میدان امیر چخماق شهر یزد
 
پاورپوینت میدان امیر چخماق شهر یزد
بخشی از مطالب:
 
 
 این میدان که نماد شهر یزد به حساب می آید در امتداد خیابان سلمان فارسی قرار دارد و مسیرش ماشین رو است ولی قرار است که به زودی برای حفظ این مجموعه تاریخی به پیاده رو تبدیل شود. 
میدان امیرچخماق نام میدانی در شهر یزد است. مجموعه امیرچخماق یزد شامل بازار، تکیه، مسجد و دو آب‌انبار که قدمت‌شان به دوره تیموریان می‌رسد. تکیه امیر چخماق در سال ۱۳۳۰ و مسجد امیر چخماق در سال ۱۳۴۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیدند. میدان امیرچخماق، یکی از شاخص‌ترین مجموعه‌های تاریخی و گردشگری در شهر یزد محسوب می‌شود.امیرجلال‌الدین چقماق، از سرداران و امرای شاهرخ تیموری در سده ۸ خورشیدی در زمانی که حاکم یزد بود، مجموعه‌ای متشکل از تکیه، میدان، حمام عمومی، کاروان‌سراها، خانقاه، قنات‌خانه و چاه آب سرد را ساخت تا یزد را رونق بخشد و در این کار فاطمه خاتون، همسرش، او را یاری کرد.
 
تکیه امیر چخماق در سال ۱۳۳۰ هجری شمسی و با شماره ۳۸۳ و مسجد امیر چخماق در سال ۱۳۴۱ با شماره مستقل ۲۴۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند. همچنین این بناها و دیگر الحاقات به عنوان مجموعه امیرچخماق نیز با شماره ۲۴۱۶ به ثبت ملی رسیده‌است.در پی دو سال کشمکش بر سر موضوع دفن ۸ نفر از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق در میدان امیر چخماق یزد، در تاریخ ۱ دی ۱۳۹۳، در نهایت جنازه کشته‌شدگان گمنام در میدان تاریخی امیرچقماق دفن شد. مقامات استانداری یزد، حفر قبرها را «غیرقانونی» اعلام کردند و سازمان میراث فرهنگی ایران، تدفین کشته‌شدگان را بدور از موازین قانونی و «به ضرر ثبت‌شدن پرونده شهر تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو» اعلام کرد.این میدان در عصر صفوی هم به همین نام شهرت داشت. در زمان شاه عباس برخی از این آثار احیاء شده‌است، از جمله چهار سوقی بر روی کاروانسرا ساخته شده‌است. اوایل قرن سیزدهم هجری میدان جلوی مسجد و سردر بازار تبدیل به حسینیه شده‌است. البته آنچه مسلم است در آن زمان، این مکان نقش حسینیه را نداشته، چون ساخت چنین فضاهایی از زمان صفویه به بعد در ایران رواج پیدا کرده‌است.در توصیف مسجد امیر چخماق باید گفت ، سنگ نصب شده در کریاس مسجد مسجد امیر چخماق به طرف میدان، شبکه‌های ظریف از کاشی‌های معرق دور خارجی گنبد، محراب صفه اصلی با تاقنمای مقرنس کاری و… این مسجد را از نظر مرتبه زیبایی بعد از مسجد جامع قرار داده است.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,میدان ,امیر چخماق شهر , یزد , ,پاورپوینت میدان امیر چخماق شهر یزد , , شهر یزد ,خیابان ,سلمان فارسی , , , بازار، ,تکیه، ,مسجد و دو ,آب‌انبار , تیموریان ,.,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی پاورپوینت مبلمان شهری
دانلود بررسی پاورپوینت مبلمان شهری
دانلود بررسی پاورپوینت مدیریت شهری کشور آلمان
دانلود بررسی پاورپوینت پیاده رو های شهری
پاورپوینت بررسی برنامه ریزی شهری
پاورپوینت بررسی و تحلیل فضای شهری منطقه 21 تهران
پاورپوینت بررسی سطوح و كاربريها و زيرساختهاي شهري منطقه هفت تهران
دانلود بررسی پاورپوینت حاشیه نشینی در شهر تبریز
دانلود بررسی پاورپوینت مدیریت شهری و رویکردها
دانلود بررسی بهسازی و نوسازی بافت های تاریخی
دانلود بررسی بافت های فرسوده شهر تهران
دانلود بررسی پاورپوینت زندگینامه پاتریک گدس
دانلود بررسی پاورپوینت طراحی منظر شهری در گذر تاریخ
پاورپوینت خلاصه طرح شهر بوشهر(طرح بازنگری) 1387
دانلود,پاورپوینت بررسی المان شهری,pptx
دانلود بررسی پاورپوینت زندگینامه مانوئل کاستلز
دانلود بررسی پاورپوینت بافت های فرسوده قزوین
دانلود بررسی پاورپوینت بافت فرسوده شهر گرمسار
دانلود بررسی پاورپوینت نظریه های برنامه ریزی شهری




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی پاورپوینت میدان امیر چخماق شهر یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : چهار شنبه 1 خرداد 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');