دانلود بررسی پاورپوینت ارتباط موسیقی و معماری پل خواجو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی پاورپوینت ارتباط موسیقی و معماری پل خواجو

تاریخ ایجاد 05/03/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 4300 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت ارتباط موسیقی و معماری پل خواجو
 
پاورپوینت ارتباط موسیقی و معماری پل خواجو
 
بخشی از مطالب:
معماری موسیقی جامد است. همان موسیقی است که در عالم غیر مادی جریان دارد و معماری ایرانی مصداق بارز و عینی در جهان مادی دستگاه‌ها و نغمه‌های موسیقی ایرانی است. می‌توان عنوان نمود که هر بنایی علی الخصوص بناهایی که جایگاه ویژه‌ای را در فرهنگ ما دارا می‌باشند هر کدام تداعی‌کننده موسیقی در دستگاه خاص خود می‌باشد. 
در ابتدا برای بیـان ارتبـاط بین موسیقی و معمـاری به معنـای لغوی آنهـا می پردازیم . معماری در لغت به معنای واژه ی عربی فارسی دانش , هنر طراحی , احداث ساختمان , یکی از شاخه های مهندسی که موضوع آن طراحی واحداث ساختمان است .سبک وروش طراحی و ساخت بنا , عمل و شغل معمار ( دکتر حسن انوری : فرهنگ بزرگ سخن ) و موسیقی معرب از یونـانی : هنـر مرتب کردن اصوات با قواعد معین از نظر ریتـم ملودی و هارمونی در قالب گروهی از اصوات و آهنگ مستقل از نظرسبک و شیوه – اصوات آهنگین که برپایه ی این هنر ساخته می شود ..(music) (دکتر حسن انوری : فرهنگ لغت معین)
 
انسان از بدو ایجاد ارتباط با جهان پیرامون خود احساس نیاز به سر پناه را در خود حس کرد و اقدام برای رفع این نیاز سکنی گزیدن در غارها بود که اولین گونه ی خانه ی انسان به شمار می آید به موازات رفع این نیاز انسان با ارتباط مستقیم خود با طبیعت و صداها و موسیقی آن نوعی آرامش را در این ارتباط شنیداری کسب کرد و به مرور زمان تقلید وی از این صداها شروعی بود برای ارتباط کلامی بین هم نوعان خود . با گذر زمان و کسب مهارت برای ساخت ابزاری که تولید صوت می کرد . و از طرفی با گذر زمان و پیشرفت انسان و با توجه به مقتضیات مکان و زمان اقلیم سر پناه ها رو به پیشرفت نهاد.
 
پل خواجو به خاطر معماری و تزئینات کاشی‌کاری آن از دیگر پلهای زاینده رود مشهورتر است. این پل که در دوران صفوی یکی از زیباترین پلهای جهان به شمار می‌رفت، بیشتر به منزله سد و بند بوده‌است. در میان هریک از دو ضلع شرقی و غربی پل ساختمانی بنا شده که شامل چند اتاق مزین به نقاشی است. این ساختمان که (شاه نشین) نامیده می‌شود در آن دوره جایگاه بزرگان و امیرانی بوده که برای تماشای مسابقات شنا و قایقرانی بر روی دریاچه مصنوعی به این مکان فراخوانده می‌شدند. یک نیمکت سنگی تمام چیزی است که از صندلی پادشاه باقی‌مانده‌است. به سخن پروفسور اپهام پوپ و ژان شاردن، پل خواجو «یک اثر تاریخی اوج معماری پل فارسی و یکی از جالب‌ترین پل‌هایی است که وجود دارند … که در کل آن ضرباهنگ و شرافت و عزت و ترکیب شادترین قوام، ابزار، زیبایی، و تفریح و سرگرمی وجود دارد».


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ارتباط , موسیقی و ,معماری , پل خواجو , ,پاورپوینت ارتباط موسیقی و معماری پل خواجو , , , ,معماری موسیقی , معماری ایرانی ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی پاورپوینت چشم اندازسازی شهر رودهن
دانلود بررسی پاورپوینت دیاگرام فضا در معماری
پاورپوینت بررسی ایده در معماري
دانلود بررسی رابطه معماری و سينما در عصر مجازی شدن
دانلود,پاورپوینت فینگ شوی در معماری,pptx
دانلود بررسی آشنایی و تحلیل ایده تا فرم و موضوع طراحی در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی شکل گرایی در معماری معاصرپاورپوینت
دانلود بررسی کانسپت ، استعاره پاورپوینت
دانلود بررسی معماری صخره ای پاورپوینت
دانلود بررسی تندیس گرایی در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی اهمیت و ضرورت نور در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی نور در معماری سنتی و مدرن
دانلود بررسی فرم در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی فرهنگ در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی هرمنوتیک و مفهوم آن در معماری و فلسفه
دانلود معرفی و توضیحی بر نمادگرایی در معماری ایرانی اسلامی, pdf
دانلود بررسی نظم و بی نظمی در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی ارزشهای ازیاد رفته معماری ایران پاورپوینت
دانلود بررسی انواع نمای ساختمانی




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی پاورپوینت ارتباط موسیقی و معماری پل خواجو ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : یک شنبه 5 خرداد 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');