دانلود بررسی پاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی پاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن

تاریخ ایجاد 15/03/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 33   قیمت: 9300 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن
بخشی از مطالب:
 
 
خاصیت قابلیت انعطاف و چسبندگی قیر به رزین مربوط می باشد از طرفی هر چه آسفالتین زیادتر باشد قیر سخت تر است ولی با ازدیاد روغن قیر نرمتر می گردد. با حرارت دادن قیر مواد روغنی تبدیل به رزین و همچنین رزینها تبدیل به آسفالتین شده و در حرارت بیش از حد قیر تبدیل به ذغال و بخار آب میگردد.
مقدمه
 
lنقش اساسی قیر در ساختمان جاده ها قابل توجه است بطوریكه این ماده توانسته است رویه های شنی وشوسه  گذشته را به رویه های انعطاف پذیر و راحت  فعلی مبدل كند و با تسریع حمل و نقل و تامین ایمنی بیشتر در جاده ها منجر به افزایش رشد و توسعه جوامع می شود . lدو جزء اصلی یك مخلوط آسفالتی متداول شامل مصالح سنگی در صورت رعایت مشخصات فیزیكی لازم در هنگام انتخاب پس از بهره برداری و به مرور زمان كمتر دستخوش تغییرات گشته و غالبا خواص مكانیكی،مقاومتی وسختی انها در طول زمان كوتاه دچار تغییرات نخواهد شد .
 
lتاثیر عوامل جوی بر انها نیز ناچیز وقابل اغماض بوده وصرفاً ممكن است دانه بندی اولیه دچار تغییرات جزئی شود،اما قیرموجود در یك مخلوط آسفالتی شدیداً تحت تاثیر عوامل جوی ومنطقه ایی قرار گرفته وتغییر خصوصیات خواهد داد، با توجه به اینكه قیر یك ماده هیدروكربور بوده وتحت عواملی نظیر درجه حرارت دچار تغییرات میشود لازم است خصوصیات ان در طول زمان مورد كنترل قرار گیرد این كنترل میتواند از زمان حمل از محل تولید تا هنگام تهیه مخلوط وسپس پخش ومتراكم نمودن آسفالت باشد. بدیهی است چنانچه دقتهای لازم در طی این مراحل اعمال نگردد ممكن است كل خصوصیات مفید ولازم قیر قبل از مصرف زایل گشته ومخلوط آسفالت را غیر قابل مصرف می نماید. l
 
lتغییر خصوصیات فیزیكی وشیماییقیردرطی مراحل حمل ونقل وتهیه آسفالت تا حدود زیادی قابل كنترل بوده و میتوان بابكارگیری امكانات مناسب ودقت عمل لازم این تغییرات را به حداقل رساند ، اما باید توجه نمود كه رویه های آسفالتی در طول lزمان بهره برداری راه تحت تاثیرمستقیم تشعشع  آفتاب ،گرما ،سرما ،برف ،یخبندان، باران،تغییرات مختلف وناگهانی دما و نوسانات مختلف حاصل از ترافیك خواهند بود. قیر به دو صورت طبیعی در معادن كه در اثر تبدیل تدریجی نفت خام و تبخیر مواد فرار آن تشكیل شده یا بصورت تقطیری از پالایش نفت خام بدست می آید كه قسمت اعظم مصارف قیر در راهسازی امروزه از این نوع اخیر میباشد . نفت خام از مواد مختلف تشكیل شده است كه در پالایشگاه هركدام با توجه به نقطه جوش خود از یكدیگر جدا می شوند ، روش كار در پالایشگاه بدین ترتیب است كه ابتدا نفت خام را تا حداكثر ۳۵۰ درجه سانتی گراد در فشار محیط حرارت می دهند .
 
lدر این شرایط قسمت های سبك آن مانند بنزین ، نفت سفید ، نفت گاز و غیره تبخیر شده ودر پایین ستون تقطیر آنچه باقی می ماند قیر و روغنهای سنگین ((از۴۰۰-۲۰۰ سانتی گراد )) مواد فرار جدا شده و از قسمت بالایی وقیر در نهایت از انتهای ستون خارج میشود . lاین قیر ، قیر خالص است كه با انتخاب روشهای مناسب میتوان انواع قیرهای خالص با درجه نفوذهای متفاوت را تولید نمود ، البته ممكن است برای تهیه برخی از قیرها((قیرهای با درجه نفوذ بالا)) از انحلال یك حلال با نقطه جوش بالا با قیرهای با درجه نفوذ كمتر نیز استفاده شود.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت معرفی ,قیر و ,ساختمان , شیمیایی آن , , قابلیت انعطاف و ,چسبندگی قیر به رزین , ,l , ساختمان ,جاده ها ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت روش هاي مهار قوس و گنبد در بناهاي سنتي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت در و پنجره و قاب و نرده در ساختمان ,pptx
دانلود بررسی پاورپوینت محافظت از پی، منشاء، پیشرفت و توسعه آن
دانلود,بررسی پاورپوینت روش هاي مقابله با زلزله در ساختمان ها,pptx
پاورپوینت بررسی سبکهای فوتوریسم ، کانستراکتیویسم و اکسپرسیونیسم
دانلود,بررسی پاورپوینت جعبه رنگ براي طراحي فضاي سبز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سدهاي لاستيكي,pptx
پاورپوینت بررسی ساختمانهای پیش ساخته بتنی
پاورپوینت بررسی کلیات LSF ، مزایا ، معایب و روش اجرای سازه های LSF
پاورپوینت بررسی مباحث اجرایی بتن ریزی در هوای گرم
پاورپوینت بررسی مباحث اجرایی عمل اوری یا کیورینگ بتن
پاورپوینت بررسی مباحث اجرایی فونداسیون صندوقه‌ای ، کیسون
دانلود بررسی طراحی سازه های فضایی برای نمایشگاههای موقت
دانلود بررسی پاورپوینت مستهلک کننده های انرژی بر عملکرد لرزه ای سازه ها
دانلود بررسی پاورپوینت نکات پل های ایران و جهان
دانلود,بررسی پاورپوینت سد های زیر زمینی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سقف كروميت (تيرچه بلوك),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جوشكاري زير آب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جوشکاری واتصال حرارتی پلاستیک ها,




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی پاورپوینت معرفی قیر وساختمان شیمیایی آن ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : چهار شنبه 15 خرداد 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');