دانلود بررسی پاورپوینت-اصول اجرای ساختمانهای بلند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: دانلود بررسی پاورپوینت-اصول اجرای ساختمانهای بلند

تاریخ ایجاد 02/04/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 100   قیمت: 4800 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت-اصول اجرای ساختمانهای بلند- در ۱۰۰ اسلاید-powerpoin-ppt
 
بخشی از مطالب:
 
 
 اوايل قرن نوزدهم که اسکلت فلزي کم کم جانشين ساخت وساز سنگين بنايي در ساختمانهاي چندطبقه شد و آغاز ساخت وساز چندطبقه را بايد آسيابها و انبارهاي انگليسي دراين دوره دانست که در آنها از اسکلت بندي داخلي تمام چدن اغلب همراه با مصالح بنايي براي نگهداشتن کفها استفاده مي شد. تکامل فني آسمانخراشها در نيمه دوم قرن نوزدهم تنها به يمن تکامل مستقل اجزاي اصلي آن پيش از اين تاريخ ميسر شد.
سیستم سازه ای برج‌های هزاره سوم
 
در تشریح سیستم سازه‌ای این برج‌ها لازم است به دونكته اصلی توجه شود. در واقع این سیستم از دو بخش تقریباً مجزای ثقلی و لرزه بر تشكیل شده است. اصطلاحات لرزه بر و ثقلی بر اساس مقدار جذب برش نیروی زلزله توسط هر یك از سیستم‌ها، به آنها نسبت داده شده است.
 
الف) سیستم لرزه بر: در طرح این برج‌ها از دو سیستم لوله ای متداخل، به اضافه مهاربندی همگرا به عنوان بخش لرزه بر ساختمان استفاده شده است . قاب‌های سیستم لرزه بر در پیرامون سازه قرار گرفته‌اند؛ ضمن آنكه دو قاب لرزه بر میانی هم در یك جهت موجود می‌باشند.
 
.
ب) سیستم ثقلی:
 
سیستم ثقلی كه میان بخش لرزه بر محصور شده است، بر روی ستون‌های میانی كه تقریباً با راندمان ۱۰۰% بطور ثقلی عمل می‌كنند، قرار گرفته است و تیرهایی كه این ستون‌ها را به سیستم لرزه بر پیرامونی مرتبط می‌كنند عموماً – به جز سه طبقه پایین – با اتصال ساده طرح شده‌اند. با توجه به توضیحات فوق ملاحظه می‌شود، سختی این تیرها نقشی در نحوه توزیع بارهای جانبی نخواهد داشت و به این جهت در مدل، ساده سازی صورت گرفته است.
 
استفاده از تیرهای با مقطع متغیر در طرح تیرهای ثقلی علا‌وه بر صرفه‌جویی در مصالح، به جهت ایجاد مسیری مناسب برای عبور لوله‌های تأسیساتی صورت گرفته است و به این ترتیب نیازی به افزایش بیشتر ارتفاع طبقه نمی باشد.
 
.
سیستم سقف برج‌های هزاره سوم
 
سقف این برج‌ها از نوع كامپوزیت است و عملكرد دال‌های آن به صورت دوطرفه می‌باشد.
 
همان‌طور كه در گزارش مندرج در شماره پنجم ذكر شده مطالعات ژئوتكنیك، ژئوفیزیك، تهیه طبف ویژهِ ساختگاه، زهكشی و كنترل كیفیت عملیات بتنی این پروژه توسط مهندسان مشاور دریا خاك پی در دست انجام است.
 
.
مطالعات ژئوتكنیكی در محدوده احداث برج‌ها
 
مطالعات ژئوتكنیكی به منظور تعیین خصوصیات خاك و لایه‌های زمین در محدوده احداث برج‌ها به شرح زیر انجام پذیرفته است:
 
الف) مطالعات ژئوتكنیك اكتشافی تكمیلی‌
‌‌تعیین مشخصات فیزیكی و مكانیكی لایه های خاك
 
تعیین پارامترهای موثر در پایداری و تغییر شكل پذیری لایه های خاك
تعیین ظرفیت باربری و نشست خاك و پیشنهاد گزینه های مناسب پی‌
تعیین مشخصه های خاك جهت برآورد نیروی زلزله
شناسایی شرایط هیدروژئولوژیكی و آبگذارانی لایه های خاك
بررسی امكان وجود نابهنجاری های ژئوتكنیكی در محدوده مورد نظر
 
ب) مطالعات تهیه طیف ویژه ساختگاه
تعیین لرزه خیزی ساختگاه
تعیین مشخصات هندسی دینامیكی لایه های آبرفتی
انجام تحلیل بزرگنمایی حاصل از اثر وجود آبرفت
تهیه شتاب نگاشت طراحی در سطوح مختلف‌
تهیه طیف طراحی در سطوح مختلف لرزه ای در رقوم‌های موردنظر
 
.
بررسی نشست سازه
 
در بررسی نشست سازه شالوده گسترده در وسط ساختگاه، داده های مورد نیاز برای انجام این تحلیل‌ها با استفاده از آزمایش‌های برجا و آزمایشگاهی تعیین گردید.
 
اثر لایه سطحی خاك كم مقاومت در كف گود، با در نظر گرفتن یك لایه جدید با ضریب ارتجاعی نسبتاً كمتر مدل گردید.
 
.
سیستم پی‌
 
با توجه به نوع سیستم باربر جانبی برای برج‌های شمالی، مركزی و جنوبی كه سیستم لوله ای درجداره خارجی هریك از برج‌ها می‌باشد دو گزینه زیر برای پی برج‌ها قابل بررسی است:
 
الف) سیستم پی گسترده برای هریك از برج‌های شمالی، جنوبی و مركزی؛ به طوری‌كه با درزهای انقطاع از یكدیگر مجزا گردیده باشند.
 
ب) سیستم پی گسترده یكپارچه و بدون درز انقطاع برای هر سه برج شمالی، جنوبی و مركزی.
 
.
بررسی مخاطره پذیری لرزه‌ای منطقه
 
گستره تهران در كوهپایه‌های جنوبی كوه‌های البرز مركزی قرار گرفته و شمالی‌ترین فرونشست ایران مركزی به حساب می‌آید. كوه‌های البرز در شمال تهران متشكل از یك سری چین خوردگی‌های با امتداد شرقی- غربی است و شدت دگرریختی در دو كناره شمالی گسله تهران به بیشترین مقدار خود رسیده و بلندی‌های البرز به ترتیب بر دشت كناری خزر در شمال و دشت تهران در جنوب رانده شده است.
 
.
پیشینه مقادیر شتاب قائم و افقی زمین
 
در مطالعات انجام شده با استفاده از برنامه seisrisk III بیشینه مقادیر شتاب زمین محاسبه شده‌اند. اطلاعات دیگری نظیر رابطه طول گسلش و بزرگی مورد نیاز بوده است كه آن نیز با استفاده از روابط شناخته شده جهانی (رابطه ولز – كاپراسمیت) به دست آمده‌اند.
 
بر اساس این محاسبات مقادیر شتاب افقی و قائم در سازه های زمانی مختلف (۳۰، ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰سال) با احتمال فزونی خاص (۵۰%، ۳۷ %، ۱۰%) برآورد شده‌اند.
 
.
بررسی پاسخ دینامیكی آبرفت‌
 
به این منظور به عنوان یك روش اندازه‌گیری سریع و اقتصادی در محل ساختگاه چهارگمانه با عمق های ۶۵/۷۵, ۵۰ , ۵۰ , ۶۵/۷۵ متر حفر گردید و لایه‌های آبرفت مورد آزمایش محل S.P.T قرارگرفته و نمونه های حاصله تحت آزمون‌های آزمایشگاهی قرار گرفتند. این روش با دقت قابل قبولی سرعت انتشار امواج را در لایه‌های خاك به دست می دهد.
 
با استفاده از نتایج آزمایش محلی و نفوذ استانداردS .P.T از طریق روابط تجربی موجود برای درك رفتار دینامیكی توده آبرفت در محل ساختگاه تحت اثر حركات لرزه‌ای، طیف‌های پاسخ آبرفت برای سطوح شتاب (۵/۰,۳۵/۰,۳/۰,۲۵/۰,۲۳/۰,۲/۰,۱۵/۰,۱/۰) برابر شتاب ثقل محاسبه شده‌اند.
 
.
اثرات توپوگرافیك‌
 
به دلیل قرارگیری ساختگاه در مناطق مسطح، اثرات توپوگرافی عملاً تأثیر چندانی بر روی طیف پاسخ ساختگاه ندارد.
 
.
طیف طراحی زلزله
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد كه اثر آبرفت به طور مشخص طیف پاسخ سنگ را تحت تاثیر قرارداده است ، به‌طوری‌كه در پریودهای پائین (كمتر از نیم ثانیه) باعث كاهش مقادیر طیفی شده است. روند فوق مبین این موضوع است كه اثر وجود آبرفت باخصوصیات غیرخطی پریود اصلی طیف پاسخ را به مقادیر پریودهای بزرگتر انتقال داده است .
 
همچنین پهنای مقدار حداكثر طیفی به مقدار قابل توجهی افزایش یافته و طیف وسیعتری از پریود ها را دربرگرفته است كه چنانچه پریود اصلی سازه در این محدوده قرار بگیرد به علت بروز پدیده تشدید، بیشترین شتاب پاسخ طیفی در سازه به وجود خواهد آمد كه ملاحظات لازم باید در نظر گرفته شود.
 
.
كنترل كیفیت مصالح و نظارت اجرایی‌
 
از آنجا كه طراحی مناسب توا‡م با اجرای دقیق و كنترل كیفیت مصالح، مقاوم‌سازی سازه را در برابر نیروهای وارده امكان‌پذیر می‌سازد، در این پروژه نسبت به كنترل كیفیت مصالح بكار رفته اقدامات زیر انجام می‌گیرد:
 
.
كیفیت بتن :
 
به منظور دسترسی به كیفیت مطلوب و جلوگیری از نابودی خواص بتن – در حین حمل – نسبت به دایركردن بچینگ پلنت در محل كارگاه مبادرت نموده و در تمام مدت اقدامات لازم نظیر تست مواد سنگی، سیمان و آزمایش‌های مربوطه با استقرار آزمایشگاه محلی انجام می‌شود.
 
.
كیفیت مصالح فولادی:
 
برای بررسی كیفیت مصالح فولادی تمام مصالح قبل از ورود به كارخانه ساخت تحت آزمایش‌های مربوطه قرار گرفته و بعد از حصول اطمینان از تطابق مشخصات مواد فلزی با موارد در نظر گرفته شده در طراحی، اجازه حمل داده می‌شود.
 
همچنین در كارگاه ساخت با استقرار یك اكیپ (Q.C ) تمام آزمایش‌های مربوط به جوش نظیر آزمایشات ذرات مغناطیسی( M.T ) اولتراسونیك(U.T ) ، رنگ‌های نافذ( P.T) و رادیوگرافی( R.T) و همچنین اجرای دقیق روند جوشكاری(W.P.S ) جهت جلوگیری از ایجاد تنش‌های پسماند بعد از جوشكاری كنترل می‌گردد.
 
.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت- ,اصول ,اجرای ,ساختمانهای بلند , اسکلت فلزي ,ساخت وساز سنگين بنايي , ساختمانهاي چندطبقه , ,سیستم سازه ای برج‌های هزاره سوم , , , ,سیستم سقف برج‌های هزاره سوم , , , كامپوزیت , ,برج‌ها , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی ویژگی های عمومی بتن خود تراکم
دانلود بررسی پاورپوینت ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻋﺪدی درﺑﺎره ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻟﺮزه ای ﺳﺘﻮن ﻫﺎی ﺑﺘﻦ ﻣﺴﻠﺢ ﭘﻞ
دانلود بررسی پاورپوینت راهکارهای تقویت دال
دانلود بررسی پاورپوینت ترمیم و تقویت فونداسیون
دانلود بررسی پاورپوینت کاربرد بتن خود تراکم در پروژه بزرگراه طبقاتی شهید صدر و بررسی روشهای کنترل کیفیت و دوام
دانلود,بررسی پاورپوینت ماشین آلات آسفالت تراش بازیافت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساز وکارهای پیش تنیدگی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهای اجرایی و محاسباتی مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع پوسته های بتن آرمه و روش های اجرای آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهای محاسبات مهار ساختمانها در هنگام گود برداری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رفتار و عملکرد سازه های بنایی در برابر زلزله و روش های مقاوم سازی آن ها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پي هاي باسكولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت خرابي سازه هاي بتن آرمه در اثر زلزله و علل آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مگا استراکچر (MEGA STRUCTURES),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دیوارهای برشی فولادی و دیوارهای برشی فولادی مرکب,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سقف یوبوتU-BOOT
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت و تحلیل دیافراگم و نقش آن در سازه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم ومقاوم سازی سازه‌ها باFRP
دانلود,بررسی وورد کاهش نشت از سد خاکي كمال صالح با استفاده از پرده آب بند,




:: برچسب‌ها: دانلود بررسی پاورپوینت-اصول اجرای ساختمانهای بلند ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : یک شنبه 2 تير 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');