پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجاری Hexalace با هندسه شش ضلعی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان araaam.loxblog.com و آدرس araaam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجاری Hexalace با هندسه شش ضلعی

تاریخ ایجاد 29/05/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 8800 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجاری Hexalace  با هندسه شش ضلعی

بخشی از مطلب
تغيير ساخت اقتصادي تغيير الگوي مصرف را به دنبال داشت چرا كه از يكسو در آمدهاي نفتي از طريق فعاليت هاي اقتصادي عمدتا در نواحي شهري متمركز مي شد و از سوي ديگري توسعه بخش خدمات گسترش صنايع در حاشيه شهرها و .. .. فرصتهاي شغلي متعدد را فراهم مي كرد كه عملا زمينه مناسبي براي گسترش توزيع ناعادلانه در آمد را بوجود مي آورد.
افزايش در آمد و توزيع ناعادلانه آن در جامعه با دروازه هاي باز در سايه درآمدهاي نفتي امكان ورود و در اختيار گذاشتن آخرين مصنوعات و كالا هاي مصرفي جهان را براي مصرف كنندگان داخلي فراهم مي آورد و و اينها مجموعا عواملي هستند كه در كنار تبليغات در شكل گيري الگوي مصرف در چند دهه اخير سهم بسزايي داشته اند در حالي كه قبل از آن در زمان صدور محصولات كشاورزي به عنوان عمده ترين منبع در آمد خارجي كشور به دليل محدوديت در آمد ويكپارچه نبودن بازار داخلي و پراكنده بودن مراكز زيست شهري و روستايي مردم هر يك از اين مراكز سعي مي كردند با اتكا به توليدات و امكانات محيط نيازهاي خود را امين نمايند از همين رو مي توان گفت كه الگوي مصرف آن زمان جز چند قلم محدود عمدتا از اقلامي كه نه تنها منطبق با شرايط زيست بلكه دقيقا هماهنگ با ویژگيهاي فرهنگي نيز بود تشكيل مي شد كه اين امر طي زمان دچار تغيير شد.
در واقع روند كلي تغيير الگوي مصرف از اين قرار بوده است كه ابتدا در مرحله مصرف قبل از تولد اقلام وارداتي در سطح جامعه توزيع ومصرف مي شود اين مصرف توسط اقشار خاصي از جامعه صورت مي گرفت از همين رو تملي تلفن مي شده اما به مرور زمان و با افزايش واردات در سطح وسيع تري توزيع و مصرف شده و در نتيجه از حالت تجملي خارج شده جزو نيازهاي عمومي تلقي ميگرديد در اين مرحله بازار داخل مناسبي براي كالاهاي وارداتي فراهم شد.
تحولات اجتماي اقتصادي جمعيت افزايش در آمد سرانه توزيع ناعادلانه در آمد توسعه شهر نشيني گسترش و تبليغات و اشاعه فرهنگ مصرفي غربي زمينه رابراي مصرف هر چه بيشتر فراهم مي آورند .
به اين ترتيب با از بين رفتن نقش و اهميت صنايع دستي در زندگي مردم و با افزايش شديد  جمعيت و عدم انطباق نرخ رشد توليدات كشاورزي با آن به دلايل بسيار زياد و با افزايش در آمدههاي نفتي و امكان سرمايه گذاري در صنايع جديد و همچنين ورود اقلام مصرفي مجموعه كالا هاو اقلام مصرفي خانوار ها تغيير يافت و اقلام جديد جايگزين اقلام سنتي شد و وارد الگوي مصرف گرديد.
با تغيير الگوي مصرفي و ترويج كالاهاي مصرفي جديد و نيز با رشد شهرها سيستم توزيع و مبادله تغييرات و دگرگوني های زيادي يافته است و در برخي موارد سريعا رشد كرده است اين رشد باعث اشتغال نسبتا وسيع در اين بخش گرديده است.
 ساختمان تجاری Hexalace یک مجموعه با پلان باز می باشد که برای اهداف اجاره ای ساخته شده است. در این طرح تجاری به واسطه محدودیت های فضا و هنجارهای ساختاری برای رفع چالش های تنگ بودن ساختمان، نیاز به نمایی بود که مفهوم عملکرد تجاری را به نمایش بگذارد. با توجه به شرایط اقلیمی گرم پنجاب هند، و اینکه نمای اصلی مجتمع تجاری به سمت غرب گراییده، نمای ساختمان حکم فیلتر با ویژگی طبقه بندی بصری و کاور جلوگیری از گرمای بوده است.
 طراحی نمای ساختمان تجاری به واسطه یک لایه بتن 3 اینچی و الگوی شش ضلعی لانه زنبوری ساخته شده که به عنوان لایه ای برای ایجاد سایه در نظر گرفته شده است. این لایه پیش آمده بتنی دارای بافت بصری مناسب و هارمونی غیرقابل تصور با لایه شیشه ای ساختمان را تشکیل داده است. به منظور ایجاد سایه بهتر، نما از المان های ارگانیک بهره برده تا خاصیت زیبایی و طراوت را به بیرون و داخل ساختمان منتقل کند.
 الگوهای شش ضلعی نما از قاب های فلزی آلومینیوم ساخته شده اند که به صورت افقی به پوسته سه اینچی بتن متصل شده و نقش جان پناه بالکن ها را ایفا می کنند. علاوه بر خاصیت جداسازی و بصری، دیوار بتنی حائل به عنوان یک فیلتر است که در کاهش دمای بیرون و تعدیل سازی هوای داخل به کار رفته است. این فاصله شدت تابش گرمای ساختمان (بخصوص در ضلع غرب) را جذب کرده و فقط نور روز را به واسطه برخی رسوخ های درون نما به ساختمان حرکت می دهد. بافت سبز نما به مرور رشد کرده و جا را برای حوشه های جوان تر و سبزتر باز می کند. در نهایت یک تجربه تنفسی با کاربرد هندسه ای جسورانه نمای ساختمان را تکمیل نموده است. و.......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری , مرکز تجاری Hexalace , با هندسه شش ضلعی ,پاورپوینت بررسی ,نمونه موردی مرکز تجاری ,نمونه مشابه مرکز تجاری ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری داخلی مجتمع تجاری Printemps
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری گینزا در توکیو
پاورپوینت بررسی معماری برج تجاری مسکونی در ونکوور
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری عمرانیه در استانبول ترکیه
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجاری ملبورن ، نمونه موردی مرکز تجاری خارجی
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجارت جهانی شهر تایچونگ
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری مرزعه شهری شانگهای
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه تجاری مسکونی KoolKiel در کیل آلمان اثر گروه معماری MVRDV
پاورپوینت بررسی معماری منطقه تجاری سیتی لایف City Life در میلانِ ایتالیا
پاورپوینت بررسی معماری بازار طبقاتی و مرکز تجاری چشم تهران اثر فرشاد مهدی زاده
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل فروشگاه Dior میامی آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری طبیعت گرا ، معماری ارگانیک
پاورپوینت بررسی معماری مرکز خريد BERCY 2
پاورپوینت مجتمع زیست خاور ، پروژه تجاری – تفریحی – مسکونی
پاورپوینت بررسی فضاهاي تجاري معاصر در شهرها
پاورپوینت بررسی روند شكل گيري فضاي كالبدي بازارهای ایرانی
پاورپوینت بررسی انواع بازار و معماری بازارهای ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری سنتی ابنیه تجاری در ایران
پاورپوینت بررسی معماری مرکز خرید تجاری- تفریحی ایپک پالاس تبریز




:: برچسب‌ها: پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجاری Hexalace با هندسه شش ضلعی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : aram
ت : سه شنبه 29 مرداد 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');